דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content_top

מרכז הדרכה "שבילים"
"שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי

content

מתודות לפתיחת שנה

גל כהן-דגן (עריכה)

ברכה לפתיחת שנה: מסדרים מבעוד מועד, כיסאות במעגל, כל חניך שנכנס מתיישב על אחד הכיסאות. מתחת לכל כיסא יש פתק עם מילה או יותר ומספר. (תלוי במספר החניכים) מבקשים מהחניכים לבדוק מתחת לכיסא מה מסתתר ושואלים למי יש פתק המכיל מילה שמעליה מספר 1 ואצל מי מספר 2 וכך יודעים בוודאות את סדר המילים, כאשר, כל אחד מקריא בתורו את המילה שיצאה לו. ביחד כל המילים מרכיבות ברכה לפתיחת שנה.

 

קלפים לשנה החדשה: יש להכין קלפים עם ציורים/תמונות כל אחד שולף קלף, מבלי לראות ומסביר, כיצד זה מתקשר לפתיחת שנה עבורו, ברכה שהוא רוצה לאחל לעצמו או לחניך אחר. מעגל ברכות: יושבים במעגל. כל חניך מברך את זה שיושב לשמאלו, לקראת השנה החדשה.

 

קובייה לפתיחת שנה: מכינים קובייה גדולה, כאשר על כל פיאה, כותבים היגד/שאלה להתייחסות. לפי סבב הישיבה, בכל פעם מטיל אחד החניכים את הקובייה ומתייחס להיגד/שאלה שיצאה. דוגמאות להיגדים/שאלות: 1 .איחול לכל הכיתה לתחילת השנה 2. חוויה משמעותית מהחופש 3. איחול לעצמי לתחילת השנה 4. חששות שיש לי מהשנה החדשה 5. מטרה שאני מציב/ה לעצמי השנה 6 .משהו שאני רוצה להשליך משנה שעברה

 

בלונים מוסיקליים: יושבים במעגל. כל אחד מהחניכים מקבל בלון וטוש ורושם על הבלון את שמו. משמיעים מוסיקה ועל החניכים להעביר את הבלונים בסבב במעגל. כאשר המוסיקה מפסיקה. כל אחד צריך לכתוב ולעטר, לבעל הבלון שבידו, ברכה לשנה החדשה. וכך הלאה.

 

ברכות ומשאלות: כל חניך מספר על רגע בחיים שהיה רוצה לחזור אליו. כל חניך מקבל כרטיס עליו כתוב המשפט: "המשאלה שלי, שהשנה אני... אותו עליו להשלים. המדריך אוסף את כרטיסי המשאלות "בכובע המשאלות". כל חניך מקבל משאלה של משהו אחר ועליו להציע לו דרך להגשימה.

 

למתודות בנושא הכרות - לחצו כאן

האם הפעילות עזרה לי?

הוספת תגובה חדשה