דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

רשת הגן הקיבוצי

הגן הקיבוצי
רשת החינוך הקיבוצית בגיל הרך, מספקת לילדים ולהורים איכות חינוכית המתבטאת באקלים גן מיטבי; סדר יום מותאם לצרכים ההתפתחותיים; יחס מבוגרים לילדים המאפשר זמינות רגשית גבוהה לתהליכי החינוך; מספר מוגבל של ילדים בקבוצה; קיומם של קשרים יום יומיים עם הקהילה המחנכת; שותפות באירועי תרבות יישוביים ועוד.

הרשת החינוכית מקיימת הכשרות מקצועיות, ימי עיון, השתלמויות, ליווי והדרכה תוך שיתופי פעולה עם גופי הכשרה והדרכה מובילים בקיבוצים. הרשת מהווה גוף מטה המייצג את הקיבוצים בפני מוסדות המדינה- ועדות רלוונטיות בכנסת, משרד החינוך ומשרד הכלכלה. זאת בשיתוף מקסימאלי עם "מרכז המועצות האזוריות" והמועצות האזוריות.

רשת "הגן הקיבוצי" מוצאת את תחום הפיתוח המקצועי כמשמעותי וחיוני בגיל הרך. התמקצעות זו נבנית על בסיס ידע הנרכש במכללות במסגרת לימודים וקורסים אקדמים ובימי עיון והשתלמויות המשלימות ומעדכנות את הידע התיאורטי. מערך הפיתוח המקצועי עוסק בתחום של כתיבת תוכניות, סדנאות והצעות לפעילויות עם צוותי הגיל הרך, בניית ימי עיון והשתלמויות, פורומים אזוריים והדרכה פרטנית. קיבוצים החברים ברשת 'הגן הקיבוצי' זכאים להשתלמות קבועה לאורך השנה לכל העוסקים במלאכה - מדריכות, מנהלות, גננות ומטפלות.
 

  • לרכישת הספר "מבט עכשווי על הגן הקיבוצי: תאוריה, המלצות, ופרקטיקה, תו התקן למערכות חינוך קיבוציות בגיל הרך" - לחצו כאן
     

משולחן ההדרכה הגן הקיבוצי:

בכל שבוע יתפרסם מאמר מקצועי ורלוונטי לתחומי העיסוק וההתמודדות בגנים הקיבוציים, פרי אחת ממדריכות שולחן ההדרכה של הרשת.
דרוש כפר שלם כדי לגדל ילד/ ענת קוגלמן-להב

מה בין יחסי התקשרות מבוגר- ילד ויכולת החקירה של הילד את העולם שסביבו? ומהו מקומה של המחנכת (במסגרת החינוכית לגיל הרך) בביסוס תהליכים אלו?/ תמי גרון-אפשטיין

מעורבותו של מנהל/ת הקהילה במערכת החינוך – לא רק מספרים/ מרב צרי

הדרכה כפרופסיה בגיל הרך/ נעה צור-ברוש

על חשיבות פיתוח חוסן בגיל הרך/ יהודית בר-חי קובטש

ורוד לבנות כחול לבנים/ רובי סינה

חצר הגרוטאות - היום יותר מתמיד!/ מוראל ישראלי

המטפלות הן הלב הפועם של הקהילה/ נועה עגיב-סופר

תפיסת ההדרכה של רשת הגן הקיבוצי/ נעה שחר פיצר

חדשות אחרונות