דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content_top

מרכז הדרכה "שבילים"
"שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי

content

פעילות לפורים- תחפושות ומשאלות

ליאור קולודני
ערכים ומטרות הפעילות

הכרות עם הדמויות במגילת אסתר. הדמויות במגילה מזמנות התבוננות על תפקידים גבריים ונשיים ועל חלוקת הכוחות והתפקידים. הפעילות מזמינה להכיר אותן מזווית המבט המגדרית שמתייחסת לתפקידים הנשיים והגבריים כהבניה חברתית ולא מנקודת מבט ביולוגית.

קהל היעד
כיתות ז'-י"ב (ניתן להתאים לכל גיל)
משך הפעילות
כשעה
רשימת ציוד ועזרים

דפי לימוד

דפי ציור

גירים

נספח – קטעים מהמגילה ושאלות מנחות: לחצו כאן

מערך הפעילות
  1. סבב פתיחה תחפושת שאני זוכר/ת כאהובה עלי במיוחד, מה היה בה שגרם לי לאהוב אותה ? (ניתן לאסוף הבחנות נשיות וגבריות כמו יופי, אומץ, מקוריות וכו)
  2. מתחלקים לקבוצות וכל קבוצה מקבלת דמות אחרת שהיא צריכה להכיר מתוך המגילה. עליהם לצייר את הדמות כפי שהם מבינים אותה
  3. משתפים במעגל בציורים ודרכם מספרים על הדמויות.

שאלות לדיון:

  • מה מאפיין את הנשים במגילה ומה ההבדלים ביניהן? (ושתי ואסתר)
  • מה מאפיין את הגברים ומה ההבדלים ביניהם ? (אחשורוש , המן ומרדכי)
  • עם מי מהדמויות הם מזדהים והאם אחרי שהם קראו עליהם\ן במגילה השתנתה דעתם ? (לדגמה ילדות אוהבות להתחפש לאסתר המלכה אבל אולי ושתי מעוררת יותר הזדהות.)
  • פורים הוא חג של פנטזיות והגשמת חלומות כמו להיות יפים ויפות , "להפציץ" בתחפושת מגניבה ומקורית, להיכנס לדמות שאני מעריץ ולהראות כמוה וכו וכו. האם יש הבדל בין בנים ובנות במשאלות ובתחפושות ?

     לסיום: למה אני לא אתחפש לעולם ומדוע?

תובנות ודגשים חינוכיים
  • פעילות התחפושות הינה הזדמנות לשיח בנושא מגדר
  • הפעילות משלבת לימוד ויצירה.
כזה ראה וחדש
חגים ומועדים
סיווג חומרים לחגים
האם הפעילות עזרה לי?

הוספת תגובה חדשה