דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content_top

מרכז הדרכה "שבילים"
"שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי

content

מי נטע את שמורת הטבע שבה אנו חיים?

ליאור קולודני
ערכים ומטרות הפעילות

לחשוף את הילדים להשקעה שנעשתה לאורך השנים בפיתוח הטבע שבו הם חיים. לחבר לערכים של קרבה וחיבור לטבע והשקעה למען הדורות הבאים שיבואו אחרינו.

קהל היעד
כיתות א'-ג'
משך הפעילות
שעה וחצי
רשימת ציוד ועזרים

תמונות של עצים מרחבי הקיבוץ, טלפונים, מקרן ומחשב

נספח סיפור חוני והחרוב

 

מערך הפעילות
  1. המדריכים יצלמו תמונות של עצים ברחבי הקיבוץ במקומות מוכרים יותר ופחות ועצים מסוגים שונים רצוי כאלו שהילדים פחות מכירים.
  2. מתחלקים לקבוצות של שלושה וכל קבוצה מקבלת 3-4 תמונות של עצים. שהמשימה שלהם היא:
  • למצוא את העצים
  • לברר את שמם
  • לנסות לגלות מי נטע אותם ומתי
  • להצטלם יחד עם העץ
  1. חוזרים עם המידע שקיבלו ויוצרים יחד לוח תמונות עם העצים והמידע שהם קיבלו עליהם.
  2. קוראים יחד את האגדה על חוני המעגל והחרוב

שאלות:

  • מה חוני שאל את נוטע החרוב ואיזה תשובה הוא קיבל
  • עם מי מהשניים הם מרגישים הזדהות , עם חוני שלא הבין מדוע צריך לטעת עץ שרק עוד שבעים שנה יתן פירות או עם האיש שנטע למען הדורות הבאים.
  • האם הם מרגישים בקיבוץ את התחושה שמישהו חשב עליהם ודאג לעתיד שלהם כאשר נבנה הקיבוץ ונשתלו בו עצים ? מה הם לומדים מזה על אחריות והמשכיות והאם זה נוגע לנו היום?
תובנות ודגשים חינוכיים

הפעילות היא חלק מחשיבה על חיבור למקום שבו אנו גדלים וחיזוק תחושת שייכות וקשר, חשוב שהם יפגשו ותיקים שהיו שותפים בשתילה ובנטיעה וכמובן יכירו את הטבע שסביבם.

  • פעילות המתאימה לט"ו בשבט
כזה ראה וחדש
חגים ומועדים
סיווג חומרים לחגים
האם הפעילות עזרה לי?

הוספת תגובה חדשה