- כותב/ת :
התנועה הקיבוצית, פרדס והשומר הצעיר, מתוך מערך פעולות לשבוע "מתחברים לשורשים" חקלאות- זה בידיים שלנו, שותפים: מרכז המועצות האזוריות, משרד החינוך מנהל חברה ונוער, משרד החינוך המנהל לחינוך התיישבותי, התנועות המיישבות, תנועות הנוער בהתיישבות, מרכז הדרכה אלומה|
- 28/05/2017
content
רצים אחר האותיות בנושא חקלאות
התנועה הקיבוצית, פרדס והשומר הצעיר, מתוך מערך פעולות לשבוע "מתחברים לשורשים" חקלאות- זה בידיים שלנו, שותפים: מרכז המועצות האזוריות, משרד החינוך מנהל חברה ונוער, משרד החינוך המנהל לחינוך התיישבותי, התנועות המיישבות, תנועות הנוער בהתיישבות, מרכז הדרכה אלומה
ערכים ומטרות הפעילות
המטרה היא לעורר שיח עם חניכנו בכלל הגילאים על חשיבות החקלאות הישראלית ואתגריה.
קהל היעד
חברת הילדים
משך הפעילות
כשעה וחצי
רשימת ציוד ועזרים
- 22 כרטיסיות כגודל קלף בשני צבעים שונים
- 22 מפות תצ"א של הישוב בגודל פוליו
- עזרים למשימות
מערך הפעילות
כל קבוצה מקבלת משימה: לחפש 11 אותיות ברחבי הקיבוץ.
קב' א' אותיות א' – כ' | קב' ב' אותיות ל' – ת
- המדריך מגיש לקבוצה את המפה כשהאות הראשונה שלה מופיעה על המפה. על הילדים לרוץ למקום המסומן, למצוא את האות המוחבאת, ולבצע את המשימה הכתובה מצדה השני. רק לאחר שהושלמה המשימה כראוי, מקבלים הילדים מפה נוספת עם האות העוקבת.
- על כל קבוצה לשמור את הכרטיסיות.
- האותיות האחרונות של שתי הקבוצות (כ/ת), מופנות לאותו המקום, שם מסתבר להם שכלל לא היתה תחרות בין שתי הקבוצות, אלא, יש להם משימה משותפת: לאסוף את האותיות שהכרטיסים שלהם ורודים, ולמצוא את המקום בו מצוי המטמון...
- לדוגמא: ב,מ,ז,כ,י,ר,ו,ת ........ רק אותיות אלו יהיו ורודות כל השאר בצבע אחר
- קבוצה א' תביא את ב, ז, י, כ הוורודות שלה, קבוצה ב' תביא את מ, ר, ת הוורודות שלה ויחד יצטרכו לשבור את הראש עד שירכיבו את המילה מזכירות. שם כמובן יצטרכו לחפש את המטמון.
משימות: (המשימות יכולות להיות זהות לשתי הקבוצות) ניתן להיעזר בשאלות לאנשי הישוב:
- ציין שמותיהם של שלושה עובדי גד"ש כיום בישוב
- ציין שמות שלושה גידולי שדה שמגדלים בישוב
- אילו בעלי חיים גידלו או מגדלים עד היום בקיבוץ? פרות, תרנגולות, דבורים, הודים....
- ציינו שלושה גידולי עצים, שגודלו לאורך השנים ביישובכם
- השלם את החמשיר:
מעשה בבחור שמו יואש,
שהיה מרוגש עד ממש
כשיצא לשדה
וראה מחזה....
(להוסיף שורה שמתחרזת עם יואש וממש)
- הצטלמו בצורה שהכי מזכירה מטע תפוחים
- שירו שיר לגשם, הקליטו אותו על גבי סרטון.
- תארו בציור משותף (על גבי ניר גדול) תמונת נוף השדה ביישובכם.
- ריקדו ריקוד משותף לצלילי הורה היאחזות (על המדריך לצלם)
- עצרו שלושה אנשים בישוב ותשאלו אותם איזה גיוסים בחקלאות היו הכי קשים?
- מצאו 10 שמות ילדים ששמותיהם קשורים בחקלאות (קמה, רגב, גפן....)
לסיום: מדברים על חקלאות
לאחר הריצות והמשימות מומלץ לשבת במעגל ולעודד שיח מסכם פעילות, בדגש על חקלאות, למשל:
- האם ידעתם אילו גידולי שדה קיימים או שנעזרתם במשהו מהיישוב?
- במידה ולא, האם שמחתם לדעת שאילו הם גידולי השדה?
- האם החקלאות חשובה בעיניכם? מדוע?
- האם הייתם שמחים שנערוך יום פעילות בשדה?
- מה הייתם מצפים לחוות ביום פעילות בשדה?
תובנות ודגשים חינוכיים
חשוב לפתח שיח עם החניכים על החקלאות וחשיבותה.
קבצים מצורפים
רצים אחר האותיות בנושא חקלאות.pdf521.58 KB
האם הפעילות עזרה לי?
הוספת תגובה חדשה