דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית

קוראים לקבינט לא לפספס ולא למסמס את ההזדמנות לעסקה לשחרור החטופים. ממשיכים לדרוש הקמת מנהלת תקומה לצפון וטיפול הולם בתושבים שפונו או הושארו. המרלו"ג התנועתי שלח עד כה 70 אלף מוצרים לקהילות המפונים. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
לוגו התנועה הקיבוצית
 22/03/2024
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

התנועה הקיבוצית בקריאה לקבינט:
אסור לפספס את ההזדמנות
להסכם שחרור החטופים

ישיבת מזכירות התנועה הקיבוצית הראשונה בהנהגת מזכ"ל התנועה החדש ליאור שמחה התקיימה ביום ראשון בקיבוץ בארי, מספר שעות לפני ישיבת קבינט המלחמה המצומצם שבה דנו בפרטי ההסכם לשחרור החטופים. במהלך הישיבה הוסכם על ניסוח הודעה לתקשורת ובה קריאה ש"לא למסמס ולא לפספס את ההזדמנות לעסקה לשחרור החטופים והשבתם הביתה. לחטופים אין יותר זמן"
מזכירות התנועה בסיור בבארי בהובלת עמית שלוי שהתקיים בתום הישיבה הראשונה בהובלת המזכ"ל ליאור שמחה
מזכירות התנועה בסיור בבארי בהובלת עמית שלוי שהתקיים בתום הישיבה הראשונה בהובלת המזכ"ל ליאור שמחה

בתחילת הישיבה נתן ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, סקירה על יישוביו שעברו בחודשיים האחרונים למגורים זמניים לאחר השהות במלונות, ואחריו סיפר מזכיר קיבוץ בארי המארח, גילי מולכו, על האתגרים הרבים עמם מתמודד הקיבוץ, שצפוי לעבור בעוד מספר חודשים למעין "קיבוץ חדש" שנבנה עבורו בקיבוץ חצרים שפתח את ביתו. הוסיפו לדיווח גם ח"כ אלון שוסטר, ורם שפע, איש הקשר אל מנהלת תקומה, אשר ציינו כי השיקום, הן של הקיבוצים והן של הקהילות והחברים והחברות יארך זמן רב ויורכב מהרבה מאוד פתרונות קטנים.

עבור מזכ"ל התנועה ליאור שמחה הייתה זו ישיבה ראשונה בהובלתו עם פורום מזכירות התנועה. שמחה פרש את שלושת העוגנים שלו לעבודת התנועה בחודשים הבאים: מעורבות עמוקה בשיקום קיבוץ וקהילות הנגב המערבי וגבול הצפון, מעורבות עמוקה במאבק משפחות החטופים ועבודה שוטפת של מחלקות ואגפי התנועה במגוון הרחב של חיי הקיבוץ, בתוך כך גם צפויים מאבקים ציבוריים על שמירת האינטרסים וזכויות החברה הקיבוצית. שמחה ציין כי הוא רואה את התנועה לוקחת הובלה בשורה ארוכה של נושאים עבור הקיבוצים. נטע קדם מנכ"לית התנועה הוסיפה כי בשבועות הקרובים "נתרגם" את הדגש החזק על עזרה ליישובי הגבולות בתוכנית העבודה של האגפים והמחלקות.

בתום הדיון יצאו המשתתפים לסיור שהוביל חבר בארי עמית שלוי בין שכונות בתי החברים, השרופים, הפגועים, היכן שאך לפני חמישה חודשים נרצחו באכזריות כל כך הרבה חברי קהילה יקרים ואהובים, ועוד עשרות נחטפו לעזה


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

"עשרות אלפי אנשים פונו מבתיהם לפני יותר מ-160 יום - ואין מושיע. הצפון מוזנח"

הוועדה המיוחדת לחיזוק ופיתוח הנגב והצפון התכנסה השבוע לדיון בצורך הדחוף להקים מנהלת תקומה לצפון. מזכ"ל התנועה הקיבוצית אמר לח"כים: "התושבים שפונו ואלה שנשארו בתחושה שאין מושיע, חסרי אונים. המדינה חייבת להיכנס עם תקציבים ומענים לשיקום יישובי גבול הצפון"
זעקת הצפון. מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה דורש להקים מינהלת תקומה צפונית בדיון בכנסת
זעקת הצפון. מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה דורש להקים מינהלת תקומה צפונית בדיון בכנסת

יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) אמר בפתיחת הדיון כי הוועדה התכנסה ועוסקת בנושא ובשורת הצרכים הגדלה של היישובים שפונו מגבול הצפון ושל היישובים שלא פונו משום שהם אינם עונים על המדדים שקבעה המדינה לפינוי בצו. ביטון ציין כי מצב הלחימה הנמשך כבר חמישה חודשים וחצי יוצר מציאות אזרחית בלתי נסבלת עבור התושבים באזור הגליל העליון והגליל המערבי ועד כה המדינה לא הגדירה את הקמת מנהלת הצפון, בדומה למנהלת תפומה לשיקום יישובי הנגב המערבי.

ליאור שמחה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, הודה לח"כ מיכאל ביטון על הדיון והפעלת הלחץ על הממשלה להחליט ולתקצב מנהלת תקומה לצפון. שמחה קרא לכל הח"כים ונבחרי הציבור "להיות מיכאל ביטון" וגילה לחברי הוועדה כי ח"כ ביטון עולה מדי שבועיים לקיבוץ חניתה הסמוך לגבול עם לבנון, נמצא עם החברים שנשארו, עוזר לחברי כיתת הכוננות בשמירות ונותן להם תחושה של שותפות ואחווה במציאות הקשה שנכפתה עליהם. מזכ"ל התנועה דיבר על תושבי הגבול הצפוני שהופקרו לבדם מאז השבעה באוקטובר ואמר: "יש הבדל גדול מאוד באנרגיות, באנשים ובכמות הפקידות הממשלתית בצפון לעומת הדרום. עשרות אלפים שפונו ואלפים שגרים בקרבת הגבול והושארו מצויים בחוסר אונים, ואין מושיע. אף אחד לא מסתכל להם בעיניים ואומר להם שהתפקיד שלנו כמדינה הוא לדאוג שיהיה שם יותר טוב מאשר בשישה באוקטובר, כפי שמנכ"ל מינהלת תקומה אומר לתושבי הדרום. הממשלה חייבת להיכנס לאירוע, להגיד להם שהיא איתם ותדאג להם. אני שמח שהוועדה ממשיכה את הלחץ הציבורי להקמת מנהלת תקומה צפונית". 

באותו יום הגיעו נציגי התנועה הקיבוצית לכנסת, כמדי יום שני, כדי ללוות את בני משפחות החטופים, לסייע להם ולשוחח עם שרים וחברי כנסת במטרה לדחוף את הממשלה להסכם להשבת החטופים שמוחזקים בידי חמאס, כפי שניתן לראות בשלטים שהונפו גם בוועדה מאחורי מזכ"ל התנועה. זאת כחלק מהפעילות הקבועה והאינטנסיבית של התנועה הקיבוצית למען החטופים ומשפחותיהם בחודשים האחרונים.


באנר יום עיון למובילי טקסים

שומרים על צעירי קיבוצי העוטף
כחלק בלתי נפרד מהמסגרת הקהילתית
עד החזרה הביתה 

השבוע התקיים מפגש הכשרה ראשון מתוך סדרת מפגשים שמתוכננים לרכזי ורכזות הצעירים החדשים והוותיקים ביישובי המועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון, כחלק מליווי כניסתם לתפקיד בהובלת רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית
מפגש הכשרה לרכזי ורכזות הצעירים החדשים והוותיקים ביישובי המועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון

בחודש שעבר פורסמה תכנית תמיכה מיידית לצעירי וצעירות קיבוצי העוטף (חבל תקומה), זאת לאחר עבודה מאומצת ומשותפת של רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית, מרכזי הצעירים של יישובי חבל תקומה ורשות הצעירים במשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יחד עם מנהלת תקומה. במסגרת התכנית התקבלה תמיכה משמעותית לצעירים ביישובי חבל תקומה בסך שמונה מיליון ש"ח, שכוללת תקצוב מלא לתפקיד רכז.ת צעירים בכל יישוב ותקצוב של פעילות עבור הצעירים לשימור שלהם כחלק בלתי נפרד מקהילה בתקופת השהות באתרי הפינוי ובמקומות המגורים הזמניים ולאחריה.

במפגש שהתקיים השבוע באמצעות הזום שוחחו המשתתפים והמשתתפות על חשיבותו של תפקיד רכז.ת הצעירים בעת הזו ועל מקורות המוטיבציה שמניעה אותם לעשייה ומיפו את אתגרי השעה של הדור הצעיר ומה מעסיק אותם מאז אירועי השבעה באוקטובר. סוגיה חשובה שעלתה במהלך המפגש היא החשיבות בשימור וחיזוק אוכלוסיית הצעירים כקהילת צעירים וכחלק בלתי נפרד מהקהילות: בקבלת ההחלטות, במענים, בהנגשת הזדמנויות ועוד. הרכזים והרכזות יצאו בתחושת סיפוק ועם המון מוטיבציה לעשייה. 

בתאריך 14.4.24 יתקיים כנס יומי למובילות ומובילי התחום. לפרטים על הכנס מוזמנים לפנות לרותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים: rotem@tkz.co.il.


באנר ביטוח חקלאי

המרלו"ג התנועתי שלח עד כה 70 אלף מוצרים לקהילות המפונים

עשרות מתנדבים מסורים עוזרים לאנשי התנועה לקלוט, לסדר על מדפים ולהעמיס מוצרים וציודים עבור קהילות המפונים: המרלו"ג (מרכז לוגיסטי) ימשיך לפעול ולספק מוצרים לפי הצורך וכל אימת ומרחף איום המלחמה בצפון
מכינים עם חברת עלמה ריהוט עץ למפונים מהצפון במרלו"ג התנועה הקיבוצית. מספקים לפי צורכי המפונים
מכינים עם חברת עלמה ריהוט עץ למפונים מהצפון במרלו"ג התנועה הקיבוצית. מספקים לפי צורכי המפונים

המרכז הלוגיסטי (מרלו"ג) שמפעילה התנועה הקיבוצית במתחם "גרנות" הוציא עד כה 70 אלף מוצרים וציודים שנאספו או נתרמו ונשלחו בהתאם לבקשות של קיבוצי העוטף. כך ציינה בהתרגשות שיר גורן, מנהלת פעילות המרלו"ג, באירוע הוקרה שהתקיים ביום חמישי לעשרות המתנדבים המסורים, שמגיעים מדי יום ומפשילים שרוולים במלאכת סידור הפריטים והמוצרים על המדפים, או מעמיסים את ההזמנות מהשטח על משאיות או טנדרים שיעשו את הדרך אל קהילות המפונים ברחבי הארץ.

במפגש בירכו את המתנדבים מזכ"ל התנועה ליאור שמחה והמנכ"לית נטע קדם, שהודו להם בחום על חודשים ארוכים של עזרה במאור פנים במשימה החשובה כל כך של להקל על קהילות המפונים הנמצאים מחוץ לביתם כבר יותר מחמישה חודשים. מזכ"ל התנועה ציין כי המציאות המאתגרת בצפון ובדרום מחייבת אותנו להמשיך לקיים את המרכז הלוגיסטי ולקלוט אליו ציוד לקראת כל התרחשות או החרפת מצב הלחימה בעתיד.  

בד בבד עם המשך הפעלת המרלו"ג, נמשכת פעילות הרחבת המעורבות החברתית בקיבוצים. השבוע, התקיים מפגש של רכזי מעורבות חברתית ופעילים חברתיים בקיבוצים בדרום במסגרת יום המעשים הטובים. בשיתוף עם עמותת TOM (Tikkun Olam Makers) הם ייצרו "גלגלושים" - כסאות גלגלים ייחודים לפעוטות בגילים 2-5, ובמרלו"ג עצמו השתתפו מתנדבים ביום בנייה של ריהוט מעץ, בשיתוף עם חברת עלמה, עבור המפונים מהצפון.


באנר משקארד

תודה על הכל ובהצלחה בהמשך

ביום ראשון האחרון התקיים בקיבוץ שפיים מפגש הוקרה ופרידה מהשינשינים בתנועה הקיבוצית שגיוסם לצה"ל הוקדם לחודש אפריל לצורך שירות צבאי קרבי בעקבות מלחמת חרבות ברזל והמצב במדינה מאז השבעה באוקטובר
תמונה משותפת של השינשינים שגיוסם הוקדם
השינשינים שגיוסם הוקדם בתמונה קבוצתית במהלך מפגש ההוקרה והפרידה שנערך לכבודם

כזכור, לפני כחודש וחצי פרסמו אגף כח האדם בצה"ל והאגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון באופן רשמי על הקדמת הגיוס לכ-1,300 חניכי מכינות קדם צבאיות, גופי שנת שירות ותלמידי ישיבות הסדר למחזור הגיוס הקרוב, כאשר זה מתחלק בין כ-850 חניכים מהמכינות הקדם צבאיות וממסלולי שנת השירות ועוד כ-450 מקרב תלמידי ישיבות ההסדר שנמצאים בשנתם השנייה והלאה. מדובר באי שוויון משווע כי ב-2000 בני ישיבות הסדר בשנה א' החליטו שלא לגעת, אך בינתיים לא הועילו השיחות עם הצבא, הדיונים בכנסת, ההפגנות והמחאות, ואף לא עתירה לבג"צ שאליה הצטרפה גם התנועה.

המפגש נפתח בדברים שנשא רון ויצנר, מנהל מחלקת שנת שירות בתנועה הקיבוצית שהודה לשינשינים על פועלם מתחילת השנה והביע הערכה רבה לנכונותם להתנדב להקדים את גיוסם. הרן עינם משפיים, קצין מילואים בחטיבת הצנחנים, שוחח עם השינשינים ועמד על מאפייני השירות המשמעותי. הרן קרא להם לקחת אחריות על סביבתם במהלך שירותם הצבאי ולצאת לפיקוד ולקצונה. המפגש כלל ארוחת צהריים מושקעת והשינשינים קיבלו שי לאות הוקרה על פועלם בשנת השירות וכאיחולי הצלחה להמשך הדרך. יחד עם השי, ניתנה להם גם תעודת הערכה חתומה על ידי מזכ"ל התנועה ליאור שמחה וראשת אגף חינוך דבי ברא"ס.

רון ויצנר מסר לאחר המפגש כי "היה לנו חשוב להגיד תודה לשינשינים ששנת השירות שלהם הסתיימה מוקדם, לא מתוך בחירה אלא מתוך צרכי הצבא שצריך כוח אדם לשירות קרבי כתוצאה מהמלחמה. בכל סוף שנה אנו עורכים מפגשי הוקרה לשינשינים, ועכשיו בסיטואציה שנוצרה מול הקבוצה שתגוייס היה לנו חשוב על אחת כמה וכמה להביע את הערכתנו ולאחל להם בהצלחה בגיוסם הקרוב בתקופה המורכבת בה אנו נמצאים".


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה אנגלית

תמונת השבוע: חג גדול לילדים ולוותיקים

ילדי הגנים בקיבוץ חצור חוגגים את פורים עם ותיקי הקיבוץ
ילדי הגנים בקיבוץ חצור חוגגים את פורים עם ותיקי הקיבוץ

חג הפורים ממשמש ובא וידוע כחגם הגדול של הילדים אך גם כאחד מ"שלושת הרגלים" (יחד עם חג העצמאות ושבועות) בקיבוץ עבור המבוגרים, שמתכננים ומחכים זמן רב למסיבה הקיבוצית. לצד המורכבות הגדולה בציון החג בימי מלחמה, ללוח השנה ולעבודת החינוך כוח חיים משלהם. מוזמנים/ות להיעזר במערכי השיעור לפורים שהכינו במכון 'שיטים' עבור תלמידים בכיתות א' - י' - לחצו כאן

בקיבוץ חצור יצרו מפגש מרגש במיוחד לכבוד פורים בין ילדי הגנים לחברים הוותיקים שכלל שירה בציבור וריקודים משותפים, כפי שניתן לראות בתמונת השבוע שלנו.

השנה, קיימת התלבטות גדולה בקיבוצים האם וכיצד לחגוג את פורים, וכל קיבוץ מקבל את ההחלטה שמתאימה לו. מי שהחליטו לקיים בכל זאת מסיבת פורים כהלכתה היו צעירות וצעירים ממבוא חמה שהיו בין ניצולי מסיבת הנובה והחליטו כבר לפני מספר חודשים שהם מעוניינים לקחת על עצמם את ארגון מסיבת פורים בקיבוץ לכבוד החיים ולזכר הנרצחים. המסיבה התקיימה ביום שישי שעבר בהשתתפות קרוב ל-300 איש מהקיבוץ ומהאזור.
האזינו ללילך ליברמן מספרת לרובי המרשלג ואסתי פרז בן עמי על המסיבה וחוויותיה מאותה שבת נוראה, בתכנית "בחצי היום" בכאן ב'.


פייסבוק התנועה

שלוש, ארבע ולעבודה -
הצטרפו לנבחרת של הנבחרים

רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית מפעילה בשנים האחרונות תכניות מנהיגות מגוונות במטרה לעודד צעירות וצעירים לקחת אחריות ולהיכנס לעמדות השפעה בקיבוץ, באזור ובמדינה. בימים אלו 'הרשת' מציעה תכנית הכשרה ייחודית לקיבוצניקים וקיבוצניקיות שנבחרו לשמש כחברי מליאה במועצה האזורית ונכנסו לתפקידם
הנבחרת הקיבוצית

הבחירות למועצות האזוריות הסתיימו, ולצד ראשי וראשות מועצה, נכנסים לתפקידם גם חברי וחברות מליאה חדשים במועצות השונות. לאחר שלושה מחזורים של תכנית "המסלול" להכשרת מנהיגות במרחב האזורי ומגוון תכניות נוספות של 'הרשת', אנו גאים להזמין את חברי וחברות המליאה החדשים והחדשות שנבחרו לקדנציה ראשונה, וגם את הוותיקים, להשתתף בתכנית חדשה - "הנבחרת הקיבוצית".

מדובר בתכנית ייחודית הכוללת חמישה מפגשים, אשר תעניק למשתתפים בה ידע על השלטון המקומי ואתגריו ועל עבודת המועצה האזורית, כלים להשפעה כחברי וחברות מליאה ונטוורקינג איכותי. מפגש הפתיחה יתקיים ממש בקרוב - 3.4.24

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים: "הבחירות הסתיימו ושמחנו מאוד לראות את אותם צעירים וצעירות שנבחרו ומכניסים "דם חדש" למועצות האזוריות. כעת זו ההזדמנות והאחריות שלנו לחזק אותם כניסתם לתפקיד ציבורי, ולהעניק להם ידע, כלים וקבוצת עמיתים שיעזרו בהתמודדות עם האתגרים השונים". נטע אראלי בן אור (העוגן), סגן ראשת המועצה האזורית עמק חפר הטרי, ששימש בשנים האחרונות כחבר מליאת המועצה והוביל יחד עם רותם את תכנית "המסלול", מוסיף: "בבחירות האחרונות למועצות האזוריות נבחרו לא מעט מחברי רשת הצעירים, ומעבר להתרגשות מכך שהחליטו לקחת אחריות על המרחב האזורי מוטלת עליהם אחריות גדולה מאד. חשוב שכל נציג מליאה יילמד ויעמיק בכלים שיש לו בתפקיד הזה, ולכן מומלץ שכמה שיותר חברי מליאה מקיבוצים ברחבי הארץ ייקחו חלק בהכשרות מסוג זה".


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

הכנת הלב והקהילה לימי הזיכרון הקרבים

הכנת הלב לימי הזיכרון

יום העיון לקראת ימי הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה תשפ"ד, יתקיים ביום חמישי הקרוב, 28.3.24, בגלריה במרכז תרבות בקיבוץ שפיים. היום מיועד למנהלות ומנהלי חינוך, תרבות, בריאות וקהילה ומובילי טקסים בקיבוצים.

בתכנית:

09:15: הרשמה, התכנסות קפה ומאפה
09:45חלק ראשון - הרצאה: מיסוד האבל וניהול הקהילה בצל השכול.
         
מרצה: ד"ר תמר אשכנזי, מנחה מקצועית בתחום אבל של קהילות.
         חלק שני - עבודה בקבוצות:

  • הכשרה, השראה, שיח עמיתים, כלים פרקטיים לקיום טקס יום הזיכרון
    מעגלים - בהנחיית צוותי מכון שיטים, המדרשה באורנים, אגף חינוך ואגף חברה וקהילה - התנועה הקיבוצית
  • מענה ייחודי לקיבוצים אשר חוו שכול מרובה
    סדנה - בהנחיית ד"ר תמר אשכנזי

    חלק שלישי - הרצאה מרכזית: ד"ר מוטי זעירא, נשיא ומייסד המדרשה באורנים.

14:15: ארוחת צהרים ופרידה.


באנר יום עיון למובילי טקסים

גדוד העבודה 2024 מתרחב
ומחכה לכם ולכן

קבוצת הקיבוץ הנודד ממשיכה לעבוד בחקלאות קיבוץ מפלסים ובעתיד הלא רחוק כבר מתחילה להתגבש קבוצת צעירים חדשה לקיבוץ יד מרדכי. אתם בני ובנות 20-30, ציונות זורמת בעורקיכם וגדוד העבודה מרגש אתכם? אנחנו זקוקים לכם ולכן!
בקיבוץ הנודד לומדים לקטוף אבוקדו כמו שצריך במטעי מפלסים
בקיבוץ הנודד לומדים לקטוף אבוקדו כמו שצריך במטעי מפלסים

כזכור, מדובר בפרויקט של עבודה (בשכר) בחקלאות בקיבוצי העוטף (ובהמשך גם בצפון) במטרה לעזור להם אחרי פינוי הקיבוצים ומצוקת כוח אדם בענפים. הצעירים והצעירות שמגיעים ומצטרפים לקבוצה גם עובדים וגם מנהלים חיי קבוצה וקומונה במשך מספר שבועות. 

לפני שבועיים הקבוצה שנמצאת בקיבוץ מפלסים פתחה מחדש את פאב ה"אוצ'ו" המקומי, לראשונה מאז השבת השחורה. "רצינו לרגע לנסות לתת לתושבים שנמצאים בקיבוץ את ההרגשה של אותם ימים ואולי להבין ולהכיר בעצמנו את החיים הקהילתיים. אז באחד הערבים החלטנו לפתוח את הפאב, פעלנו לפי הקונספט האהוב והמוכר, הזמנו את התושבים שנמצאים כרגע בקיבוץ, חברים שעובדים בחקלאות כמונו מקיבוצים שכנים ויצאנו לדרך, מספרים אנשי הקיבוץ הנודד. 

מוזמנים להתרשם מההווי המיוחד ולבחון הצטרפות לקבוצה המיוחדת שעושה עבודה חשובה מאוד עבור הקיבוצים שפונו מהעוטף. מוזמנים ומוזמנות לקרוא ראיון קצר עם אסף כספי, אחד מחברי הקיבוץ הנודד, ולהתרשם: לחצו כאן


באנר משקארד

התנועה הקיבוצית מזמינה חברות וחברי קיבוץ להגיש מועמדות לתפקיד משנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית

המשנה למזכ"ל התנועה פועל במשותף ובאופן צמוד עם מזכ"ל התנועה, חולק עמו את תחומי אחריותו ומשמש כממלא מקום בהיעדרו. ניתן להגיש מועמדות לתפקיד עד לתאריך 4.4.24 בלבד
לוגו התנועה הקיבוצית עם סרט צהוב

הגדרת תפקיד ותחומי אחריות:

  1. כהונה כחבר/ת מזכירות התנועה, חבר/ת הנהלת התנועה, וממלא/ת מקום המזכ"ל בהיעדרו.
  2. מילוי בהסכמה של חלק מתפקידי מזכ"ל התנועה, לרבות ניהול והובלת מהלכים ברמה הלאומית, פיקוח על וליווי של פעילות אגפי התנועה הקיבוצית ומחלקותיה - הכל כמפורט בפרק 1 לחוברת הכחולה.

דרישות התפקיד

  1. חבר/ת קיבוץ (שלא בחופש), החבר בתנועה הקיבוצית - חובה.
  2. ניסיון בניהול קיבוצי – חברתי / כלכלי בכיר - חובה.
  3. ניסיון ניהולי מוכח בניהול צוות ויצירת אינטגרציה צוותית וניהול תקציב.
  4. השכלה אקדמאית – יתרון.
  5. היכרות עם מגוון קיבוצים ומוסדות התנועה.
  6. תכונות: מנהיגות, יזמה, הובלה, יחסי אנוש טובים, תקשורת אפקטיבית ויכולת עבודה בצוות.
  7. כושר ביטוי בכתב ובע"פ.
  8. ניסיון בשיתופי פעולה עם משרדים ממשלתיים - יתרון.
  9. ניסיון בגיוס משאבים - יתרון.

קורות חיים (בקובץ וורד בלבד) ניתן לשלוח עד לתאריך 4.4.24 
לרינת פיין-רז, בדוא"ל: rinatfein@gmail.com


באנר ביטוח חקלאי

הודעה בעניין פניות למענקים לשנת 2024 של הקרן לעידוד היצירה וספרי תנועה בחבצלת החדשה

הקרן תומכת במגוון פרויקטים של אומנים, יוצרים וסופרים חברי התנועה הקיבוצית, ורואה חשיבות גדולה בעידוד האמנים והפצת התרבות הקיבוצית כחלק מהחיבור של התנועה לחברה הישראלית. בסוף אפריל ייסגר המועד הראשון להגשות
לוגו חבצלת החדשה

מנהלת המלגות קבעה שני מועדי הגשה במטרה לאפשר גמישות מול היוצרים ולוחות הזמנים של הפרויקטים:

מועד ראשוןהגשות החל מינואר ועד 30 באפריל - אישור תמיכה ביולי.
מועד שני: הגשות החל מיולי ועד 30 בספטמבר - אישור תמיכות בנובמבר.

תחומי תמיכה:

  • הקרן לעידוד היצירה האמנותית – פרויקטים אומנותיים בתחומים: קולנוע, מוזיקה, אומנות פלסטית, תיאטרון, מחול וספרות.
  • הוועדה לספרי תנועה – תמיכה בהוצאת ספרים שעיקרם סיפורי חיים בתנועה ובקיבוץ.

הקרן תבחן רק פרויקטים המתוכננים להתבצע בשנה הקלנדרית הנוכחית (2024). התמיכה מיועדת לחברי קיבוצים מכלל התנועה הקיבוצית, ותינתן עדיפות לפרויקטים המשלבים את עבודת האומן/יוצר בשיתוף עם הקהילה הקיבוצית בה הוא חי. הגשת הבקשות תעשה בקישור הבא בלבד: לחצו כאן 

חשוב לקרוא בעיון את הקריטריונים לפני הגשת הפרויקטים - לחצו כאן לתקנון הקרן לעידוד היצירה. לפרטים נוספים ושאלות ניתן לפנות לקרן שוויצר ברוש, מנהלת משאבי אנוש ואחראית על תמיכות בחבצלת, בדוא"ל: kerens@givathaviva.org.il


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
 
 
 
Copyright © 2024 התנועה הקיבוצית, כל הזכויות שמורות 
 
 
הכתובת שלנו היא:
התנועה הקיבוצית
מתחם העסקים Greenwork, בניין E, קומה 1
קיבוץ יקום 6097200
ישראל

תגובות

נתונים על התנועה הקיבוצית
יונתן אלתר
כמסביר תדיר את התנועה הקיבוצית לתיירים וישראלים אני מעוניין לקבל את דבריו של עו"ד מכי דרורי במפגש בלהב
על פריסת הקיבוצים, נתונים על החקלאות והכלכלה הקיבוצית הנובעת מתוך החקלואת וכן את מבנה התעשייה הקיבוצית ואת היקף התוצרת וההכנסות שהיא מניבה
תודה על שיתוף הםעולה
יונתן
אתם לא זקוקים לתגובות.
חיים כהן בינות
אתם לא זקוקים לתגובות. אתם הרי לא מפרסמים אותם. אז מי יקרא אותם ? אלה שישליכו אותם לפח ?
תחשפו את האתר גם לביקורת, אולי כך תחושו את יחס הציבור....

הוספת תגובה חדשה