דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שומרים על אוקראינה: נפתח מרכז חינוכי-קהילתי ברוח השומר הצעיר והקיבוץ בעיר חרקוב

המרכז יספק פעילות ומקום מפגש לילדים ומבוגרים באזור בו נהרסו בתים, בתי ספר ונהרגו תושבים רבים. ביום ראשון (9.4) נערך ליל סדר חגיגי בסימן של יציאה מעבדות ודיכוי לחירות
אורן צוקרקורן ומדריכות בחארקוב . מרכז חדש
צוקרקורן ומדריכות. מרכז חדש

השומר הצעיר בתמיכת הקרן ההומניטרית של "חבצלת" והתנועה הקיבוצית, ועוד תורמים נדיבים מרחבי העולם, פותחים מרכז לילדים ונוער בעיר חרקוב שבאוקראינה. המרכז יהיה פתוח שבעה ימים בשבוע וייתן מענה לילדים ונוער שנפגעו מהמלחמה הנוראה שהכריזה רוסיה על אוקראינה בחורף 2022. אורן צוקרקורן מזכ"ל השומר הצעיר העולמי מוסיף כי "מרכז 'אשו' יפעל במהלך היום כגן ילדים, ומהשעה 14:30 יפתח צהרון לילדים עד כיתה ה'. למרכז  יגיעו כ-100 ילדים בכל יום שיקבלו גם ארוחת צוהריים חמה ו'ארוחת ארבע', כמו פעם בקיבוץ. שלוש פעמים בשבוע יפעל במקום מרכז להעצמת מבוגרים. במקום יפעלו גם עובדות סוציאליות ופסיכולוגית שילוו את הילדים והוריהם ויסייעו להם להתמודד עם המצב".

לצד צוקרקורן מסייעות מדריכות מקן התנועה באוקראינה, גננות ומדריכים מקומיים. המרכז הינו שלוחה של המרכזים לצדק חברתי של תנועת הבוגרים של השומר הצעיר. המרכז יציע קורס בן 12 מפגשים ששיאו מפגשי 'שולחנות עגולים'. לדברי צוקרקורן, הכוונה היא להקים קהילה של פעילים ופעילות שיקדמו יוזמות חברתיות לטובת כלל אזרחי חרקוב ואוקראינה. גם מרכז הילדים וגם התוכנית של המרכזים לצדק חברתי פתוחים לקהל הרחב ולכל מי שרוצה לקחת חלק.

ביום ראשון האחרון (9.4) נערך במרכז סדר פסח חגיגי בשותפות של השומר הצעיר, בית דן (הקהילה היהודית של חרקוב) וארגון הלל. בסדר השתתפו כ-100 אנשים, והוא שילב בין תכני ההגדה המסורתית להגדה הקיבוצית, השומרית. מאחר ואלה ימי מלחמה באוקראינה, סיפור יציאת מצרים ויציאת משעבוד לגאולה והשאיפה לחופש ודרור  אקטואליים מאוד, והדהדו חזק בתחושות המשתתפים בליל הסדר במרכז החדש. רבים מהמשתתפים ציינו כי החופש עדין לא נראה באופק, אך המאבק לשחרור איתן והרוח חזקה.

הוספת תגובה חדשה