דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ממשיכים לנגן

126 נגנים מתזמורות בני הקיבוצים - הנשפנים והקשתנים - התכנסו בפסח בגבעת חביבה להתאמן ולנגן ביחד. קונצרט הסיום של כל תזמורת היה יוצא דופן גם מבחינת רמת הנגינה ובמיוחד ריגש בשל הנסיבות והמצב מסביב
הנשפנים. מוכרחים להמשיך לנגן
הנשפנים. מוכרחים להמשיך לנגן

המלחמה, פינוי עשרות קיבוצים בנגב ובצפון וההתרעות מעת לעת משפיעים גם על שגרת פעילות תזמורות הנשפנים והקשתנים בני ובנות הקיבוצים. מדי שנה מתקיים בחופשת הפסח המפגש המסורתי של התזמורות. השנה עמד קיום המפגש  בסימן שאלה גדול עקב המלחמה והמתח סביב ההתקפה האיראנית על ישראל והשפעותיה. בתום התייעצויות ולבטים רבים עם מטה התנועה הקיבוצית הוחלט לקיים את המפגש בקמפוס גבעת חביבה, שאירח ברוחב לב את כל המשתתפים, שהגיעו מכל קצות הארץ למפגש המסורתי.

ניצן כספי מקיבוץ מגן, שבעצמו מפונה מקיבוצו, הוא מנהל תזמורת הנשפנים. "הכנס בגבעת חביבה ארך ארבעה ימים, והשתתפו בו 78 נגנים בגילאים 12 ועד 18 מכל רחבי הארץ, ובתוכם מקיבוצי הנגב המערבי וגבול הצפון"' הוא מספר. התוכנית המוסיקלית כללה 7 יצירות שמתוכן 4 של מלחינים או מעבדים ישראלים, שאחד מהם הוא גם נגן סקסופון בתזמורת. היצירה המרכזית שביצעו הנגנים היא פנטזיה על שירי כינרת בעיבוד בוריס פיגובט, והיא הוקדשה לעדנה סולודר ז"ל, חברת קיבוץ גשר, כלת פרס ישראל תשפ"ד ויקירת התזמורת".

בקונצרט נשא ניצן דברים לזכרה ולפועלה של עדנה בקידום תזמורות בני הקיבוצים בפרט ופעילויות חינוך ותרבות בכלל. הקונצרט היה יוצא דופן גם מבחינת רמת הנגינה ובמיוחד ריגש בשל הנסיבות והמצב מסביב. כהדרן נוגנה יצירה ישראלית נוספת - לו יהי.

במקביל, נפגשה והתאמנה גם תזמורות הקשתנים, עם 48 נערים ונערות מרחבי הארץ, מהנגב והגליל, כולם בגילאי 10-18. תמר בוהנה מנהלת תזמורת הקשתנים של בני הקיבוצים מציינת כי תכנית קונצרט הקשתנים הבוגרים הוקדשה להוריה של נגנית הויולה דקל גורן מניר עוז, שהוריה, מיה ואבנר גורן ז"ל, נרצחו בשבעה באוקטובר. דקל גורן היא גם נכדתו של יורם גורן, שהיה מנהל תזמורת הנושפים של בני הקיבוצים בין השנים 2002-2006 והיא ניגנה בתזמורת מכיתה ה' ועד י"ב, בלא שהחסירה אף כנס אחד. קונצרט התזמורת נערך ב- 18.4.24 אחרי הצהריים. פתחה תזמורת הקשתנים הצעירה, ואחריה ניגנה תזמורת הבוגרים את התוכנית לזכרם של מיה ואבנר גורן חברי קיבוץ ניר עוז.

מוזמנים להאזין לטעימה מנגינת הקשתנים

 

הוספת תגובה חדשה