דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content_top

מרכז הדרכה "שבילים"
"שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי

content

מסרים לשיח עם ההורים – לקראת שנת שירות

אפרת קרינסקי וגלי גרוס, מתוך חוברת למדריך הכנה לקראת יציאה לשנת שירות

מטרה: להראות ולשקף להורים מה תפקידם בזמן שילדם עובר בתהליך המיונים לשנת שירות / מכינה.

  1. כל הורה יספר לקבוצה כאילו הוא הנער/ה לאן הוא רוצה להגיע לש"ש (דוגמא: אני, נעם קרינסקי בתם של אפרת ואיתי רוצה לעשות שנת שירות בשומר הצעיר כי...)
  2. לבקש מההורים לזרוק לאוויר את השאלות, תחושות, סימני השאלה שלהם בתהליך המיונים לשנת שירות / מכינה והמדריך ירשום את כל הדברים על הלוח. לנסות ביחד להבין מהם תפקידי ההורים בתהליך זה ומה דרוש להם כדי למלא את תפקידם.
  3. דוגמאות: ראה בטבלה בעמוד הבא

 

חשוב לדעת ש....

  • התנועה הקיבוצית היא אחת מתוך 30 גופים משלחים.
  • בתק"צ יש יותר מ – 90 שנות שירות אשר מחולקות לאשכולות: הדרכה, חינוך, חינוך וחקלאות, טיפול ושיקום, צרכים מיוחדים, והתיישבות.
  • בכל שנה משרד הביטחון מקצה כ – 5,000 דח"שים (דחיית שירות) לכלל הגופים המשלחים – שנת שירות ונח"ל (2/3 בנות ו – 1/3 בנים). לתק"צ יש כ – 900 דח"שים.
  • ההרשמה לשנת שירות של התנועה הקיבוצית נפתחת בתחילת ספטמבר עד אמצע נובמבר. מסוף נובמבר עד סוף ינואר זאת תקופת הכנסים והמיונים למסגרות.
  • מרכז ההערכה 'אדם מילא' לא בורר האם הנער מתאים לצאת לשנת שירות או לא, אלא עורך התאמה לאיזה אשכול הוא מתאים בהתאם לרצונות הנער.
  • יש שלושה סוגים של דח"שים ממשרד הביטחון: דח"ש רגיל (שנת שירות), דח"ש נחל (שנת שירות + גיוס לגרעין נח"ל), דח"ש מכינה (מכינות).

טבלה

האם הפעילות עזרה לי?

הוספת תגובה חדשה