דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הלך לעולמו בשיבה טובה יצחק (איציק) קנטור מוותיקי מעגן מיכאל ומקים "פלסאון"

קנטור (95) היה מהאנשים המרכזיים במעגן מיכאל לאורך השנים. בשנת 1962 הקים את 'פלסאון', היה מנהלו הראשון והוביל אותו במשך 20 שנה להצלחה גדולה. זכה לאות יקיר התעשייה הפלסטית בישראל ולאות יקיר המועצה האזורית חוף הכרמל. נוסף אליו, הלך השבוע לעולמו בגיל 98 גם ג'ימי שמון, ממייסדי מעגן מיכאל ובן מחזורו של שלמה הלל שמת בשבוע שעבר
איציק קנטור ז"ל. התמונה באדיבות המשפחה
איציק קנטור ז"ל. התמונה באדיבות המשפחה

איציק קנטור נולד בשנת 1926, בן למייסדי מושב גן חיים שבשרון. שם, בין הפרדסים, הטרקטורים והמיכון החקלאי, פיתח את כישוריו ורכש את אהבתו להנדסת מכונות וטכנולוגיה. למד בבית ספר מקצועי בחיפה ושירת בחיל הים. בשנת 1950 הצטרף עם רעייתו, אסתרקה ז"ל, למעגן מיכאל, שם נולדו ארבעת ילדיהם – אפרת, יונת, אילת ויאיר. בצעירותו ניהל את המוסך והמסגריה בקיבוץ, תמיד באופן היוצר והיצירתי המייחד אותו. 

יצחק קנטור במפעל פלסאון (התמונה מתוך הסרט שהכינו עליו לטקס אות יקיר המועצה האזורית חוף הכרמל 2015)
יצחק קנטור במפעל פלסאון (התמונה מתוך הסרט שהכינו
עליו לטקס אות יקיר המועצה האזורית חוף הכרמל 2015)

בשנת 1963 נבחר קנטור על ידי אסיפת הקיבוץ להקים את מפעל "פלסאון", מפעל להזרקת חומרים פלסטיים. מוצרי פלסאון פרי המצאתו הם פלא הנדסי ושיווקי, שכן הם נמכרים בקרוב ל-100 ארצות מבלי ששינו את צורתם הבסיסית. אסטרטגיות הפיתוח והשיווק המונהגות בחברה מאז ועד היום הן פרי חזונו. בשנת 1970, קיבל קנטור כמנכ"ל פלסאון, את פרס היצואן המצטיין מנשיא המדינה דאז, זלמן שזר. קנטור הקים והוביל את פעילות הפיתוח והשיווק של פלסאון במשך 27 שנה. 

לאחר פרישתו, כיהן בתפקידי ייעוץ בכירים, בין היתר בתנובה. בשנת 2000 זכה לאות יקיר התעשייה הפלסטית בישראל. הצלחת המפעל בהנהגתו הייתה מטאורית ונמשכת עד היום, כבר קרוב ל-60 שנה. תאגיד פלסאון הוא מקור הפרנסה העיקרי של מעגן מיכאל, והוא מתפתח וגדל על ידי הדורות הבאים. בשנת 2002 פרסם בהוצאת הקיבוץ המאוחד את הספר "פלסאון: איך זה הצליח", בו שזר את עלילת חייו האישית, בתהליכי התפתחותו וצמיחתו של פלסאון. בשנת 2015 קיבל את אותו יקיר המועצה האזורית חוף הכרמל. לצפייה בווידאו שהכינו עליו לרגל קבלת אות יקיר המועצה: לחצו כאן.

איציק היה אדם של חזון, יצירתיות ותעוזה.

יהי זיכרו ברוך

תגובות

ת.נ.צ.ב.ה יקר לליבנו חיבוק חם ואוהב למשפחה
אפרת דומב
מעגן מיכאל
צפניה
באיכות חיים של הקיבוץ הזה אפשר לחיות עד 200

הוספת תגובה חדשה