דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תוכנית תל"מ

חניכי תל"מ

תוכנית תל"מ פועלת בשיתוף התנועה הקיבוצית משרד הקליטה ומשרד התמ"ת מאז 1998. התוכנית פועלת בכ-16 קיבוצים ברחבי הארץ, מיטבתה בערבה ועד ברעם בצפון ומשתתפים בה מדי שנה כ-90 צעירים וצעירות. תוכנית תל"מ משמשת מנוף לשילובם של צעירים יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית, תוך מתן דגש על העצמתם האישית.

התוכנית מאפשרת לחניכיה עבודה בשכר מלא באחד מענפי הקיבוץ, הכשרה מקצועית במכללות באזור, מגורים בקיבוץ והשתלבות בחיי הקהילה. בנוסף לכך מתקיימות במהלך התוכנית פעילויות העשרה מגוונות וקורס כישורי חיים מטעם התכנית. עם סיום התכנית מלווה החניך לקראת יציאתו לחיים עצמאיים והשתלבותו במערך התעסוקה/ הלימודים העתידי.

תכנית תל"מ מממנת חלק ניכר מעלות המחייה של החניכים וכן את לימודיהם, כולל פעילויות ההעשרה. בכל קיבוץ מלווים את הצעירים "המקשרים" - מתנדבים, חברי קיבוץ, הנמצאים שם בשביל החניכים לכל אורך התוכנית, ומסייעים בקליטתם ובהתקדמותם האישית.

תנאי קבלה- לתוכנית מתקבלים צעירים וצעירות עד גיל 25, ילידי אתיופיה, בוגרי צבא או שרות לאומי, שאינם זכאים לתעודת בגרות.

אנו מאמינים כי יכולתם העתידית של צעירי תל"מ להיות אזרחים עצמאיים, להתפרנס ולפרנס את משפחתם בכבוד הינה המפתח להשתלבותם בחברה הישראלית. התוכנית מחזקת את תחושת  השייכות והמסוגלות של הצעירים המשתתפים בה,  דרך התנסות של שנה במקום עבודה הוגן ומסודר, השתלבות  בחיי קהילה בקיבוץ והשתתפות בתוכניות לימוד והעשרה מגוונות. מסירות ה"מקשרים" בקיבוצים והחוויה הקיבוצית בתמיכת צוות ניהול מקצועי ומסור מסייעים להצלחת הצעירים בתוכנית.

במהלך 16 השנים סיימו את התכנית יותר מאלף צעירים וצעירות, אשר השתלבו בלימודים במכללות ובאוניברסיטאות ובמארג העבודה במדינה. 

הוספת תגובה חדשה