דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תגובת התנועה הקיבוצית לאירוע בחצרים והנחיות להמשך

השבוע היינו עדים לתקרית בכניסה לקיבוץ חצרים שהתפתחה באופן שלא פיללנו לו והובילה לעצורים משני הצדדים. אנו מבקשים להזכיר שוב כי במקרה של אירוע חסימה בקיבוצכם יש לקרוא לרבש"צ, ליידע את המשטרה ובשום פנים ואופן לא להתעמת עם החוסמים ולהיגרר אחר הפרובוקציות. התנועה הקיבוצית עומדת לרשותכם
שער הכניסה לחצרים לאחר הגעת המשטרה. צילום: דוברות המשטרה
שער הכניסה לחצרים לאחר הגעת המשטרה. צילום: דוברות המשטרה

ביום שני בערב שוב חסמו פעילי ימין תומכי ההפיכה השלטונית מבאר שבע את שער הכניסה לקיבוץ חצרים, לאחר שעשו זאת גם בימים שקודם לכן. הם הטרידו אם ותינוקה שביקשו להיכנס לקיבוצם עם רכבם, פגעו ברכבים והתעמתו עם חברי קיבוץ שהגיעו למקום. רב"ש הקיבוץ שהגיע גם כן למקום במטרה לטפל באירוע, לעשות סדר ולהגן על חברי קיבוצו חש סכנה לחייו וירה מספר יריות באוויר באקדחו האישי שאותו הוא נושא ברישיון. המשטרה שהוזעקה על ידי הרב"ש הגיעה במהרה, כמצופה, וביצעה מעצרים. 

מטרתם של מפגיני הימין המגיעים לשערי הכניסה בקיבוצים היא להטריד, להלך אימים, ליצור פרובוקציה ולחפש עימות עם אנשי הקיבוץ. אסור לנו בתכלית האיסור לתת להם להשיג את מבוקשם. יש להימנע מכל סוג של עימות עם האנשים האלו. אנחנו מציעים שוב - כאשר אתם מזהים התחלה של אירוע מסוג זה בשערכם יש להודיע לרב"ש/צ בהקדם, ליידע את המשטרה ולנתק מגע מהאירוע. לא לקלל, לא להתווכח ובטח שלא להיכנס לעימות פיזי. רכז האזור של התנועה והדובר אביב לשם (050-7677913) עומדים לרשותכם בכל עניין. 

יש לזכור שעל אף הרעש הגדול שעשו האיומים ומקרי החסימה, עדיין מדובר במספר קטן של אירועים בפועל. נעבור זאת בשלום ונמשיך למחות.

הוספת תגובה חדשה