דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 9.1.2015

לוגו תנועה

____________...

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית

 

לצפיה בקובץ וורד- לחץ כאן. לצפיה בקובץ PDF לחץ כאן.

 

 

s2_1390731353

"האם על הקיבוצים לעבור מלחמה כדי לקדם החלטה שכזו?"

השבוע (יום ג'), אישרה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה תיקון לתוכנית המתאר הארצית (תמ"א 35), שיאפשר הוספת יחידות דיור ליישובי עוטף עזה. ההחלטה באה בהמשך להחלטות הממשלה בעקבות "צוק איתן", ומטרתה לאפשר הקמה של עד 500 דירות חדשות בכל יישוב, בצפיפות של 1.5 יחידת דיור לדונם.
איתן ברושי, מזכיר התנועה הקיבוצית, מברך על ההחלטה אך מצביע על האבסורד הזועק כחלק מהחלטה זו: "מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. אני כמובן מברך על כל החלטה שתאפשר צמיחה וגידול של קיבוצים, בוודאי שבעוטף עזה. אם זאת, תמוה מדוע מאז 2009 לא היה כל עדכון של תמ"א 35, דבר אשר מגביל באופן ניכר את הצמיחה הדמוגרפית בקיבוצים רבים בארץ, לרבות כאלו שבאזורי עדיפות לאומית. האם על הקיבוצים לעבור מלחמה כדי לקדם החלטה שכזו? אין שום הסבר משכנע מדוע יש להגביל ולהקשות על הצמיחה הדמוגרפית וקליטת בנים בקיבוצים. מצופה שהמועצה הארצית לתכנון ובנייה תתקן את תמ"א 35, כך שיחול תיקון זה על כל הקיבוצים."
 

 

 

IMG-20150108...

 

הכיתה המקובצת יוצאת לדרך

שמונה תלמידי י"א, מרחבי ההתיישבות בארץ, הגיעו בתחילת השבוע לחזק את קיבוץ נחל עוז. השמונה ילמדו בתיכון שער הנגב, יגורו, יעבדו ויפעלו באזור הקיבוץ עד סוף שנת י"ב. התלמידים מגיעים מהקיבוצים- יחיעם, עברון, יפתח, מצר ושפיים (2 נערות), וכן מן המושבים- שריגים ואודים. הכיתה המקובצת הינה יוזמה ברוכה של התנועה הקיבוצית, ומובלת ע"י דבי בראס מנהלת מדור פיתוח תוכניות במחלקת החינוך בתנועה.
הגעת "המקובצת" לנחל עוז הגדילה משמעותית את שכבת הנוער בקיבוץ, והכוונה היא שנוכחותם ופעילותם תתרום למרקם החברתי שבקיבוץ. מי שהגה את הרעיון והיה ממוביליו הוא יואל מרשק, הפרויקטור המיוחד של התנועה לאזור עוטף עזה, שביקש במיזם זה להציע לנערים ולנערות משימה המשלבת ציונות ותרומה לחברה לצד חווית נעורים מיוחדת ומעניינת.

 

 

___________-...

הישג לתנועה: התקבל מתווה ההסדר לרווחתם של תושבי קו העימות

משרד הביטחון ומשרד הפנים קיבל את מתווה הפעילות שהציעה התנועה הקיבוצית, שנועד להסדיר את רווחתם של התושבים בקווי העימות. בכך הם מכירים בצורך לממן את אירוח המשפחות שמבקשות לצאת ממרחבי האיום כבר מהרגע הראשון. נציגי התנועה שכנעו בדבר הצורך להכיר "במצב ביניים", שהוא פרק הזמן מתחילת אירוע ביטחוני, ועד לעת הכרזת "מצב חירום" (בו המדינה לוקחת אחריות על הטפול באוכלוסיה), כתקופה שבה פועלת התנועה הקיבוצית ומאפשרת לתושבים לצאת לאירוח בקיבוצים עורפיים. מצב הביניים" הוא המצב בו תחושת הביטחון מתערערת וישנו רצון אצל חלק מהתושבים לצאת ממרחבי הסכנה. זהו מצב סובייקטיבי ולעיתים אף נמשך זמן רב (בצוק איתן נמשך על פני 6 שבועות!), והתנועה רואה חשיבות לשלוט בו ולנהל אותו באופן מבוקר, תוך שמירת הקהילה. יואב מרגלית, מנהל מחלקת הביטחון: "זהו הישג משמעותי לתנועה הקיבוצית. משרדי הממשלה הרלוונטיים הכירו בחשיבות הנושא, ובצרכים הנדרשים ליישובי הספר בקו עימות, והסכימו לקבל את תוכנית ההערכות של התנועה הקיבוצית כולל התשלום עבור האירוח בקיבוצים הקולטים".

 

__________-_...

בדרך לבג"ץ

בתנועה הקיבוצית שוקדים בימים אלה על הגשת בג"ץ נגד רשות מקרקעי ישראל (רמ"י)  ומשרד המשפטים, בנושא מתן היתרי בנייה למגורים בקיבוצים שאינם משייכים דירות. פעולה זו נעשית לאור הבנה של מיצוי ההליכים ומשקפת מצב שבו מתנה רמ"י את חתימתה על היתרי בנייה לקיבוצים שאינם נכנסים להליך של שיוך, בהצהרה שהבנייה הנה על חשבון הקיבוץ. נציגי התנועה מצביעים על כך שהחלטה זו היא חריגה ואינה סבירה מבחינה משפטית. הרצון לערב בדחיפות את בג"ץ נובע בעיקר לנוכח העובדה שבכירי רמ"י הודו שידיהם כבולות ואפילו פתרון "חלופת הפיקדון", הורד מסדר יומה של מועצת מקרקעי ישראל. במצב זה,הוחלט שלא ניתן להמתין יותר. לדברי איתן ברושי, מדובר בהליך מתבקש: "כלו כל הקיצים. ישנם גורמים במדינה המחזיקים בדעה פטרונית ומקוממת נגד הבנייה והקליטה בתחומי הקיבוץ. הליכי שיוך הם הליכים סוברניים לכל קיבוץ וקיבוץ, ורמ"י חייבת לתת היתרי בנייה גם בקיבוץ שאינו משייך. לא נחדל לעסוק בנושא זה, כי הוא אחד הנושאים המרכזיים היום המעכבים את הבנייה בקיבוצים".

 

 

IMG-20141231...

בובת החטאים בסילבסטר קולומביאני-
שבוע שעבר ציינו בקיבוצים רבים את תחילתה של השנה האזרחית החדשה. בקיבוץ אילות התקיים טקס מיוחד לפני החגיגה לקבלת שנת 2015 החדשה.  כעשרה מתנדבים מהקיבוץ והסביבה, שהגיעו מקולומביה, קיימו את הטקס המסורתי הנהוג בארצם. ההכנות החלו כמה ימים לפני, כאשר טרחו המתנדבים לתפור בובת בד בגודל אדם. בערב הסילבסטר עצמו פנו המתנדבים אל הבובה וסיפרו לה באופן אינטימי את כל הסודות, ובעיקר את כל החטאים, שביצעו בשנה האחרונה.
לאחר מכן הם השאירו את הבובה בצד כדי "שתעכל" את כל החטאים שספגה, ולקראת חצות העלו אותה באש לקול מצהלות הנוכחים, ומתוך אמונה שהשנה הבאה תהיה טובה יותר עבורם... 

נאחל  להם ולכל שאר המתנדבים בתנועה הקיבוצית- שנה אזרחית טובה ומוצלחת! 

____________...

ביקור התזמורת-
תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית חזרה השבוע מסיור מרשים בסין.
במסגרת הסיור ניגנה התזמורת 8 קונצרטים באולמות הקונצרטים החשובים ביותר בערים המרכזיות בסין. התזמורת ניגנה בהרכב של 60 נגנים, בניצוחו של מנהלה המוזיקלי, שלו עד-אל, קונצרטים שהוקדשו ברובם לכניסת השנה האזרחית 2015.
גולת הכותרת של הסיור היו הקונצרט באולם הקונגרס בבייג׳ינג, אל מול קהל של 8000 איש, בשיתוף עם הזמרת הסינית (והמוסלמית) דילבר יונוס.
קונצרט זה, כמו בכל שאר הקונצרטים, הקהל לא אפשר לתזמורת לרדת מן הבמה, והיא ניגנה 5 הדרנים.

 

 

כנס משרתי הקבע בתנועה הקיבוצית-
ב-26/2/2015 תקיים התנועה הקיבוצית כנס לכלל משרתי הקבע בצה"ל ובכוחות הביטחון, מקרב חברי הקיבוצים. הכנס יערך באפעל ומטרתו להכיר בין המשרתים, ולהוקיר את פועלם. במסגרת הכנס יחולקו מלגות מהקרן לעידוד השרות ע"ש רא"ל דן שומרון ז"ל, כהוקרה למפקדים נבחרים.
מפקדים ומשרתים בקבע או בכוחות הביטחון בכלל מוזמנים להגיע.

הרשמה במחלקת הביטחון – butahon@tkz.co.il

 

 

קר שם בחוץ!

סערת מזג האוויר מורגשת בכל רחבי הארץ. באמצע השבוע פנינו אל החברים והחברות על מנת שיעבירו לנו רשמים ותמונות של מזג האוויר. לא אכזבתם! קיבלנו מכם עדכונים ותמונות ותודה גדולה נשלחת אליכם בחזרה.
מוזמנים לצפות כאן בגלריית התמונות שנשלחו. כמו כן, מוזמנים לצפות בסרטון מיוחד שהופק מאותם עשרות תמונות מרשימות שקיבלנו. לסרטון לחצו כאן.

לא אסיים את הדיווח מבלי להזמין אתכם גם לצפות במוב-פלאש מיוחד שביצעו חברי קיבוץ מרום גולן. מדובר בריקוד המוני המבוצע ע"י עוברי אורח (כביכול), ונעשה לראשונה בשלג בישראל. לסרטון לחצו כאן.

DSC_066844

מרום גולן

IMG-20150107...

אלומות

_________12

רמת השופט

 

 

ושהיה לכולנו סופ"ש רגוע, חמים ונעים, ושבת שלום!

שי אלט, דובר התנועה הקיבוצית: 058-6650088

הוספת תגובה חדשה