דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 6.2.2015

לוגו תנועה

 

 

אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן
____________...
קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית
לצפייה בקובץ וורד לחץ כאן. לצפייה בקובץ PDF לחץ כאן
 
11097767991
מחויבות לפרט
השבוע הועברו הכספים הראשונים מקרן סל"ע לחברי קיבוצים שנמצאו זכאים לתמיכה. מדובר בכארבעים חברים וחברות משלושה קיבוצים שונים, שקיבוצם אינו יכול כעת לשלם פנסיה מלאה לחבריו. כזכור, נוסדה הקרן על ידי התנועה הקיבוצית במטרה לסייע לחברי הקיבוצים שקיבוצם מתקשה לעמוד בתשלום הפנסיה, בהתאם להחלטת התנועה (כיום עומד על 40% מהשכר הממוצע במשק), והונה מתבסס על מקורות תנועתיים ותרומות של קיבוצים המיישמים את הערבות ההדדית התנועתית. כספי קרן סל"ע ישלימו לחברים שווי קצבת פנסיה נאותה. זה המקום להזכיר ולהודות בחום לקיבוצים: שדות-ים, יזרעאל, חורשים וכפר-בלום, שראו את מצוקת השעה ותרמו ברוחב לב כספים המיועדים להפעלת הקרן.
איתן ברושי, מזכ"ל התנועה: "זוהי שעתה היפה של התנועה הקיבוצית. הצבנו לעצמנו כיעד שכל חבר קיבוץ בתנועה יקבל פנסיה נאותה, ואני שבע רצון מהשגת יעד זה, ומודה לקיבוצים התורמים שראו את חשיבות הנושא. קרן סל"ע מגלמת את רוח הערבות ההדדית ואת מחויבות התנועה לדאוג לכל חבריה לפנסיה ולרמת חיים סבירה והוגנת".
 
IMG-20150204...
תלם ועוד תלם
בישיבת אגף החינוך והמשימות, שסיכמה את הפעילות במהלך שנת 2014, הציגו איציק שפרן ויעל בזנר, מנהלי פרויקט תל"מ, נתונים מרשימים על הפרויקט. כזכור, פרויקט תל"מ של התנועה הקיבוצית (ומשרד הקליטה), נועד לקדם צעירים מהעדה האתיופית המשלבים עבודה ולימודים עם מגורים בקיבוץ. על פי הנאמר בישיבה, עולה כי למעלה מ- 30% מבוגרי התוכנית, ממשיכים את שהותם בקיבוץ, בסיום הפרויקט, ומשתלבים בהסדרים הדומים להסדרי בני משק הנמצאים בחופש. למרות שמרביתם שכירים בעבודתם, הם ממשיכים להוות חלק פעיל בחיי הקהילה הצעירה בקיבוצם. יצוין שחלקם אף נכנסים למסלול קליטה כחברים מן המניין בקיבוץ.
עוד בעניין תל"מ, השבוע קיימו חניכי הפרויקט מגוון פעילויות הקשורות לט"ו בשבט. למרבית החניכים מדובר בחשיפה ראשונה לחג הנחגג באופן "קיבוצי", ומכאן ההקפדה על מערכי חג מיוחדים לחניכי הפרויקט.
בתמונה: אירוע נטיעות שקיימו החניכים ביוטבתה.
 
 
___________2_0
לא נתפשר על איכות חינוך ילדנו
התנועה הקיבוצית החלה בפעילות נמרצת, לבירור ואף למאבק כנגד העדכון בחוק חינוך חובה. העדכון, אשר מכונה בעיתונות בשם "חוק צפיפות חובה", ייאלץ את הורים לשלוח את ילדיהם מגיל 3, רק לגנים ציבוריים, ולא לגנים פרטיים. מכיוון שמרבית הגנים בקיבוצים מוגדרים כפרטיים, הדבר ישפיע ישירות, ולא יאפשר קליטת "ילדי חוץ" (צינור חמצן קיומי לגנים רבים בקיבוצים), וכן יעצרו תשלומים לקיבוצים ממשרד החינוך לטובת כוח אדם ותקצוב המבנים. עדכון החוק, מעורר זעם ארצי רב, מכיוון שהוא לא לווה בהיערכות מתאימה, ולא כלל תוספת של מבנים ותקנים לגננות וסייעות, שייתנו מענה פדגוגי מתאים לילדים. כאמור, בתנועה מכירים מקרוב את הנושא, ומחלקת החינוך בראשות ד"ר גבי אסם, אף הכינה תכנית פעולה במידה ואכן יובהר שעדכון החוק יחול כבר על פתיחת שנת הלימודים הקרובה. מוסיפה חלי זלינגר, מנהלת מדור הגיל הרך: "לא נתפשר על איכות חינוך ילדנו. נקודה! להחיל תקנים של גילאי 5-6 על גילאי 3-4 זוהי פעולה לא רלוונטית, לא אחראית, והיא על גבול הפשע. מסגרת חינוכית צריכה לתמוך בשלב ההתפתחותי בו נמצא הילד ולסייע לו, ולא חלילה לפגוע."
 
עוד בנושא- השבוע פרסמה מחלקת החינוך מסמך המאגד בתוכו תשובות והסברים, לשאלות שעלו לאחר השקת "רשת הגן הקיבוצי". כמו כן, מתייחס המסמך למשובים שמילאו מנהלי ומנהלות החינוך בקיבוצים. בין השאר הוא עוסק בנושאי העבודה עם מנהלים בקיבוצים וטיפוח מיומנויות ניהול של מערכת הגיל הרך, עבודה כגוף רשתי, והקשר עם המועצות האזוריות ועם משרד החינוך וכדומה. 
לעיון במסמך, לחצו כאן
 
כבוד לגיבורים
530139pic_C1
השבוע התקיים מעמד מרגש של חלוקת אותות הצטיינות על גבורה מיוחדת לחיילים שנטלו חלק במבצע "צוק איתן". בולט היה סיפורו של עומרי מיכאלי, מקיבוץ כפר רופין. עומרי, לוחם מילואים ביחידת דובדבן שהגיע מחו"ל הצטרף ללחימה במהלכה הגן בגופו על חבריו וסיכן את חייו כדי לסייע בפינוי נפגעים. הוא המשיך להילחם עד שנפצע בידיו ובשתי רגליו מירי ומרסיסים וספג פגיעות בפנים. סיפורו של עומרי בלט גם על רקע העובדה שלפני כניסתו לניתוח בחר להתעטף בדגל המדינה, תמונה שהפכה לסמל המבצע כולו. בנוסף לעומרי, העניק הרמטכ"ל צל"ש גם לסער אלבז, בן גרעין צבר שהתחנך בקיבוץ ניר יצחק, וכן לנועה טייטל, בוגרת שנת שירות בתנועה הקיבוצית, שהתפרסמה בזכות הזיהוי המהיר וניהול האש, באירוע ניסיון חדירת המחבלים לקיבוץ זיקים, בדרך הים. לא נותר אלא לברך אותם בחום, ולהצטרף לדברי שר הבטחון שאמר במהלך הטקס: "רשימת מקבלי העיטורים והאותות מייצגת את מדינת ישראל במלוא יופיה, פסיפס אנושי מרגש ומיוחד, מדרום ומצפון, ממזרח עד מערב, מהערים, הקיבוצים, הכפרים והיישובים".

לסיפורו של עומרי מיכאלי, לחץ כאן.
מנהיגות את המחר
IMG-20150128...
השבוע הסתיים קורס משותף לעמותת כ"ן ולתנועה הקיבוצית, שמטרתו לעודד נשים למעורבות ציבורית ולתפיסת ההנהגה במוקדי קבלת החלטות, תוך רצון לשנות את התמונה הנוגעת
למצב הנשים כיום בחברה הישראלית. את הקורס סיימו כ- 25 תושבות הקיבוצים במועצה אזורית רמת-הנגב, וכן מן המושבים הסמוכים. מסיימות הקורס ציינו בחיוב רב את תכניו והעידו על עצמן כבעלות מוטיבציה ורצון להגברת מעורבותן בהנהגות ביישוביהן ובאזור כולו. בסיום הקורס אמרה מנהלת היחידה לנשים ומגדר בתנועה, הילית בן צבי: "מוטלת עלינו האחריות לעודד נשים לקחת על עצמן תפקידים בעלי השפעה, להיות מעורבות ולשבת בהנהלות ובוועדות השונות בקיבוצים".
לדברי בן צבי, מחקרים אחרונים מוכיחים, כי לגברים ונשים מאפייני חשיבה שונים ואיכויות המשלימות זו את זו: "נחוץ שילוב שני הצדדים 'סביב השולחן'. כאשר נשכיל להבין זאת, נרוויח כחברה!"
 
הסדר משכנתאות- עדכון חשוב
בעקבות מאמץ מתמשך של התנועה גובש ע"י משרד השיכון נוהל משכנתאות חדש המאפשר לקיבוץ שיתופי או לחברי קיבוץ מתחדש, לקבל הלוואות שיכון ומענקי שיכון בתנאים אטרקטיביים. נוהל זה יתקיים תוך התאמת פרוצדורת קבלת המשכנתאות להסדרי הבנייה והשיוך בקיבוצים. הנוהל החדש נכנס לתוקף בתחילת השנה אך יחול רטרואקטיבית על חברים שהתקבלו לחברות החל מ- 1.1.2012. על הקיבוצים להעביר למשרד השיכון (באמצעות התנועה הקיבוצית) את מצבת החברים שהיו קיימים בקיבוצם בתאריך 31.12.2011.  שימו לב - על הקיבוצים להעביר את הנתונים לאגף כלכלה בשבוע הקרוב, עד לתאריך ה- 15.2 לדוא"ל: economy@tkz.co.il
קיבוצים שלא יעבירו את הנתונים עד לתאריך זה, ייאלצו להמתין למועד חדש שייפתח בהמשך, ככל הנראה רק לקראת סוף שנת 2015.
 
____-_______
עדכוני מחלקת הבטחון
הצבא פותח את שערי לשכת הגיוס לברור וליבון בעיות של המלש"ב מול הצבא, כגון; בעיות פרופיל, בקשה למיונים, ערעור על מבחני צו ראשון וכו', ניתן להגיע (גם בלוויית מבוגר) וחשוב להצטייד במסמכים מעודכנים. בירורים אלו יתקיימו בחודש הקרוב: ב- 16.2 בתל השומר, ב- 17.2 בחיפה ובבאר שבע, וב-18.2 בטבריה ובירושלים.

בנוסף, מעדכנת נוקי גולדפישר, ממחלקת הבטחון, על כך שמיזם "בדרך הירושלמית", צורף לרשימת מקומות העבודה בהם חיילים משוחררים יכולים לעבוד בתום שירותם ולקבל את מענקי עבודה מועדפת למשוחררי צבא. מדובר בפרויקט טיפוח אוכלוסייה בקרית היובל בירושלים. ניתן לקבל פרטים נוספים אצל- שיר, בטלפון: 052-3323363. את רשימת המקומות המלאה, ניתן למצוא באתר היחידה להכוונת חיילים משוחררים. 
 
DSC_7456
דמוקרטיה במבחן
למעלה מ-1200 חניכי התנועה השתתפו בסוף השבוע האחרון בוועידה הארצית של השומר הצעיר- "הדמוקרטיה הישראלית במבחן". הנושא נבחר ע"י חניכי התנועה בעקבות גילויי הגזענות בחברה הישראלית בקיץ האחרון. הועידה הארצית ה-22 במספר התקיימה בגבעת חביבה, בהתאם למסורת השומרית. הוועידה משקפת את הגדילה המשמעותית של התנועה והייתה הגדולה ביותר בשנים האחרונות. 
ניתן לצפות בטעימה על קצה המזלג מהקליפ שהכינו החניכים. לצפייה לחץ כאן.
 
_-__________...
השבוע אנו חוגגים את ט"ו בשבט. ראשית, נאחל לכולם שנה של צמיחה, פריחה והצלחה בענף החקלאות אותו אנו מובילים בגאווה! חג שמח!
רוצים להראות לנו איך החג נחגג אצלכם בקיבוץ? המשיכו לשלוח לנו תמונות וסרטונים לעמוד הפייסבוק או למייל:dover@tkz.co.il
ואנו מבטיחים להכין לכם הפתעה...אנא ציינו באיזה קיבוץ צולמה התמונה.

בתמונה- עובדי  כפר הנופש עין גב שותלים גינה חדשה
שיהיה לכולנו סופ"ש נעים, נינוח, ושבת שלום!

שי אלט, דובר התנועה הקיבוצית, 058-6650088

הוספת תגובה חדשה