דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 23.1.2015

לוגו תנועה
____________...
קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית
לצפיה בקובץ וורד לחץ כאן. לצפייה בקובץ PDF לחץ כאן.
 
20150122_093...
20150122_100...
מועצת התנועה הקיבוצית
אתמול התקיימה באפעל ישיבת מועצת התנועה הקיבוצית. המועצה התכנסה על מנת לאשר את תכנית הפעולה והתקציב לשנת 2015. המועצה החלה בסקירה מקיפה לפעילות הרבה שנעשתה במהלך מבצע צוק איתן ובעקבותיו. לאחר מכן, דיווחו ראשי האגפים על פעילות המחלקות ועל הישגים בולטים. בהמשך, הוצגה תכנית העבודה של התנועה הקיבוצית לשנת 2015, וכן הוצג תקציב התנועה לשנה הקרובה. הצגת התקציב כללה דיווח הנוגע לעדכון מיסי התנועה. בין השאר תואר כיצד מאז 2007, לא בוצע כל עדכון למיסים, ובפרט לא עדכון התואם את עליית המדד (ומדובר על עליית מדד מהותית של 20%). הצעת מזכירות התנועה, כפי שהובאה לאישור המועצה, משקפת עדכון בשיעור של מחצית ההצמדה למדד מ- 2007 (10% בלבד). תכנית העבודה כמו גם התקציב המוצע- אושרו ברוב גדול של צירי המועצה.
 
2leb_war_c1
מעודדים לשירות משמעותי!
השבוע התקיימה בקיבוץ מנרה ישיבת צוות ההיגוי הראשונה של הקרן התנועתית לעידוד חברי קיבוץ לשרות צבאי ארוך ומשמעותי ע"ש דן שומרון. חברי צוות ההיגוי, הכוללים נציגים של התנועה הקיבוצית ונציגי ציבור (רחל רבין-יעקב, ממנרה; ירון רם – ממעגן מיכאל; ושאולי סנקר- מיד מרדכי), אישרו את תקנון הקרן, קבעו פרמטרים למענקים, ודנו ברשימת הזכאים לשנה הקרובה. אל הקרן הוגשו למעלה מ-50 פניות ובכוונת הקרן להעניק השנה כ-25 מלגות לקצינים ונגדים בעלי זיקה לקיבוצם. הסכום יינתן כסיוע  לשכר לימודים, עלות דיור, ניידות וכדומה. המלגות יחולקו בחודש הבא (26.2) במסגרת כנס חגיגי למען משרתי הקבע בתנועה הקיבוצית שיתקיים באפעל. נקודה מעניינת שעלתה נוגעת למידת מעורבותם של מקבלי המלגות בעידודם של בני הקיבוץ הצעירים לשירות משמעותי. יואב מרגלית, רכז מחלקת הביטחון: "לא הצבנו זאת כתנאי, אך מאוד שמחנו לגלות שכל מבקשי המלגה ביקשו לקחת חלק פעיל, בהתנדבות, בפעילות שאנו מקדמים, לעידוד הנוער לשירות משמעותי וארוך". 
 
יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג: "אין לי ספק שלקיבוצים מקום של כבוד היכן שמתקבלות ההחלטות ובוודאי סביב שולחן הממשלה"
__________3_0
במהלך כנס ניהול השקעות הון ופנסיה, של נציגי התנועה הקיבוצית ("וברית פיקוח"), שהתקיים השבוע במתחם אייר פורט סיטי, אמר יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג: "אין לי ספק שלקיבוצים מקום של כבוד היכן שמתקבלות ההחלטות ובוודאי סביב שולחן הממשלה. אני קורא לקיבוצים להתאחד סביב מנהיגותי ומנהיגות ציפי לבני ולהשיב את המגזר ההתיישבותי למקומו הראוי. הקיבוצים וההתיישבות הם בשר מבשרה של מפלגת העבודה ואני גאה בנציגיהם איתן ברושי ודני עטר, שנבחרו ליצג את המגזר ברשימת המחנה הציוני."
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי: "ממשלת נתניהו קידמה את האינטרסים של המתנחלים על גבם של תושבי הפריפריה"
___________6
במהלך אותו כנס תקף מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי, את התנהלות הממשלה היוצאת והזנחת תחום ההתיישבות: "הממשלה היוצאת הזניחה, התעלמה, ולעיתים אף פגעה, באותם יסודות עליהם בנויה המדינה והתנועה הקיבוצית: ביטחון, חינוך, התיישבות- חקלאות ומרחב הכפר". לחיזוק דבריו טען ברושי כי: "החקלאות היא נדבך מרכזי במימוש הריבונות הישראלית בשטחים הפתוחים הסמוכים לגבול – בעוטף עזה, בגולן ובגבול הגליל. אך, תמיכת ממשלת נתניהו בחקלאות הישראלית היא הנמוכה שבמדינות המערב. ממשלת נתניהו האיצה את הבנייה בשטחים באופן דרמטי וקידמה את האינטרסים של המתנחלים על גבם של תושבי הפריפריה – בנגב ובגליל". ברושי סיים את דבריו הנוקבים באומרו כי: "אין ציונות ללא התיישבות, ואין התיישבות ללא קיבוץ."
 
העיניים לצפון
האירועים הביטחוניים השבוע הובילו את התנועה הקיבוצית לפתוח חמ"ל חירום בתיאום עם משרד הביטחון. התנועה הקיבוצית פועלת מתוך הבנה כי האירועים מחייבים מוכנות והיערכות, בהמשך להפקת הלקחים מ"צוק איתן", נערכת התנועה לסייע בקליטת אוכלוסיה שרוצה לצאת מקיבוצים שבסיכון למקום בטוח יותר. לצורך כך, ובתאום עם המועצות, נערכה תוכנית פעולה שבה לכל קיבוץ בעוטף עזה, גליל עליון, גליל מערבי וגולן, כתובת מוגדרת של קיבוץ קולט. בהתייחסות לכך אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי: "במציאות הישראלית היום, אף אזרח לא מרגיש בטוח – לא תושבי מרכז הארץ ולא יישובי הצפון שנכנסו לכוננות מוגברת. התנועה הקיבוצית ערוכה לטפל בקיבוצי האזור ע"י פינוי אוכלוסייה אזרחית לקיבוצים מרוחקים מהגבול". יצוין כי מזכ"ל התנועה הקיבוצית שוחח השבוע עם שלושת ראשי המועצות האזוריות שלאורך גבול הצפון, עודד והציע את סיוע התנועה הקיבוצית בכל שיידרש.
 
DSC049531
קן "השומר הצעיר" בפריז קיים אירוע הזדהות עם יהודי צרפת והעם הצרפתי
 משלחת הזדהות של תנועת השומר הצעיר העולמי השתתפה בסוף השבוע האחרון בהתכנסות מיוחדת לאות סולידאריות עם יהדות צרפת והעם הצרפתי. המשלחת, בראשותו של מזכ"ל התנועה דניאל וינגרובסקי, כללה נציגים מ-12 מדינות בהן פועלת תנועת הנוער "השומר הצעיר" באירופה. מהלך הביקורכלל סיור ברובע היהודי, בבית דפוס ובסופר היפר-כשר, שבו התקיים אירוע הטרור המזעזע. כנס ההזדהות עצמו התרחש בקן השומר הצעיר בפריז, המונה למעלה מ-250 חניכים מהקהילה היהודית. עומר חכים, רכז פעילות השומר הצעיר באירופה: "אנחנו שותפים להלם ולאבל, וכתנועה מובילה בעולם היהודי עלינו לחזק את חברינו בצרפת ולבחון במשותף את אופן הפעולה שלנו".
 
____-_________
שנתון התנועה
השבוע יצא לאור שנתון התנועה הקיבוצית מס' 12 לשנת 2013. השנתון, המופק ע"י אגף הכלכלה של התנועה הקיבוצית, מנסה לצייר תמונה כוללת של מאפייני ומגמות הכלכלה הקיבוצית. ניתוח של שלל המידע מעלה כי לאחר הצמיחה הכלכלית המרשימה בעשור הראשון של המאה ה- 21, בשנים האחרונות הכלכלה הקיבוצית שומרת על יציבות לצד גידול מתון ועקבי במרבית הפרמטרים הכלכליים, והמשך ההיחלצות של קיבוצים ממצב כלכלי קשה. השנתון נערך ע"י ברית פיקוח. לצפיה בשנתון ניתן ללחוץ כאן 
 
_____
רואים ת'סוף. חדש בצוותא
רגע לפני הבחירות, הצגה סאטירית חדשה בצוותא מציעה זווית ראייה חדשה על המצב וכמו שמגדירים זאת הכותבים ב. מיכאל ואפרים סידון והבמאי מוטי קירשנבאום "רואים את החושך שבקצה המנהרה". רואים ת'סוף, כולל מערכונים ושירים סאטיריים, ומציג את המציאות הפוליטית הישראלית ולא חוסך ביקורת מימין ומשמאל... בין משתתפי המופע ניתן למצוא את  ישראל גוריון, דור צויגנבום, אתי וקנין, וגיא מסיקה. לטובת חברי הקיבוצים תינתן הנחה ב-3 מופעים קרובים: 2/2 בשעה 20:30, ב-20/2 בשעה 11:00, וב- 27/2 בשעה 13:00. לרכישת כרטיסים מוזלים במחיר 70 שקל, ניתן להתקשר לטל'- 03-6950156, קוד 2015.
 
מרתון מופעים
מטה התרבות של התנועה הקיבוצית, מקיים ב-9.2, בצוותא, את מרתון המופעים. מדובר באירוע המתקיים פעמיים בשנה, במהלכו יוצגו 12 מופעים שונים של דרמה, מחול, ומוזיקה. אורך כל מופע יעמוד על כ-20 דקות בלבד על מנת לתת חשיפה טובה ויעילה עבור רכזי התרבות בקיבוצים, למנהלי פנאי וחברה, למנהלי מועדונים (פאבים) ולמנהלי התרבות במועצות האזוריות. ההרשמה בעיצומה. לפרטים נוספים ניתן ללחוץ כאן.
 
סוף השבוע שבפתח מסתמן במזג אוויר נפלא- צאו לטייל! סופ"ש מהנה ושבת שלום.

שי אלט, דובר התנועה הקיבוצית, 058-6650088.
 

הוספת תגובה חדשה