דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 16.1.2015

לוגו תנועה

אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן

____________...

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית

 

 

לצפיה בקובץ וורד לחץ כאן. לצפייה בקובץ PDF, לחץ כאן.

 

NEWS1NEW-193...

מתגייסים לקליטת עלייה מצרפת

בעוד צרפת מתאבלת על נרצחי גל הטרור שפוקד אותה לאחרונה, ביניהם ארבעה יהודים שנטבחו בפריז, נערכת התנועה הקיבוצית לקליטת חירום של מאה עולים בטווח הזמן המיידי, וכן לקליטתם של מאות עולים נוספים בחודשים הקרובים. במסגרת זו, הוחלט על תגבור מיידי של תכניות הקליטה המופעלות על-ידה במשך כל ימות השנה, כדוגמת "קיבוץ אולפן", "בית ראשון במולדת", "צבר" ונעל"ה, וקליטת חיילים בודדים. מרבית העולים בטווח המיידי ייקלטו בתוכנית "קיבוץ אולפן", הפועלת כיום בעשרה קיבוצים בכל רחבי הארץ. בנוסף פונים בתנועה הקיבוצית למנהלי הקהילה בקיבוצים, להציע עצמם לטובת קליטת גרעיני נעל"ה וצבר, במסגרת פעילות אד-הוק לקליטת עליית יהודי צרפת. מי שיובילו את הפעילות אל מול יהודי צרפת יהיו איציק שפרן ואיה שגיא.
לדברי מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי: "התנועה הקיבוצית רואה בחיזוק הקשר עם התפוצות משימה לאומית וערך ציוני, ופועלת במשך כל ימות השנה לעידוד עלייה ולסיוע בקליטה בישראל. לנוכח גל הטרור הנורא והתגברות מעשי האנטישמיות בצרפת, אנו רואים צורך להתערבות ופעילות נמרצת שתסייע לקליטת העולים מצרפת".

 

 

IMG-20150113...

IMG-20150115...

 

השקת רשת "הגן הקיבוצי"

ביום שלישי התקיים כנס השקת רשת 'הגן הקיבוצי' באפעל. בכנס השתתפו כ-160 מנהלות חינוך ומנהלי קהילה מ-110 קיבוצים. בכך חנכה התנועה הקיבוצית, בהובלתה של מחלקת החינוך, רשת חינוכית מוכרת שתאגד את הקיבוצים והמרחב הכפרי כולו על פני כל הגילאים- מגיל לידה ועד גיל 18. רשת הגנים הקיבוצית עתידה להיות רשת ארצית מוכרת ע"י משרד הכלכלה ומשרד החינוך ותעמוד על צרכיה הייחודיים מול השינויים המתרחשים בתחום החינוך. הרשת החדשה כבר קיבלה אישור להפעלת פעוטונים (לידה עד גיל שלוש) שמוכרים ע"י משרד הכלכלה. רשת זו פועלת בשיתוף פעולה ובתיאום עם הקיבוץ הדתי ומרכז המועצות האזוריות. מעבר להגנה ופיתוח תפיסת העולם החינוכית הייחודית לקיבוצים, תשרת רשת זו יעול תהליכים, כגון: העברת כספים מהמדינה ישירות להורים. בכנס ההשקה לקחו חלק שותפים לדרך, כמנכ"ל מרכז המועצות האזוריות- ישראל נדיבי, מנהלת אגף מעונות היום בישראל- מלי שטריגלר וראשת אגף חינוך ומשימות בתנועה - ד"ר גבי אסם.

 

 

מלגות לסטודנטים בני וחברי התנועה הקיבוצית
 

____________...

אנו שמחים להביא לידיעתכם את דבר קיומן של  קרנות המסייעות לסטודנטים שהם חברי קיבוץ ו/או בני קיבוץ. 
ראשית, יוענקו מלגות לסטודנטים לתארים מתקדמים מהקרן ע"ש אברהם הרצפלד, כאשר התנאי לקבלת המלגה הינו השתתפות ב-3 ימי השתלמות מרוכזים בתנועה הקיבוצית שיתקיימו במהלך הקיץ. בנוסף הקרן ע"ש א.ד.גורדון תחלק מלגות המיועדות לסטודנטים בני קיבוצים הלומדים בפקולטה לחקלאות ברחובות (לכל התארים ובכל התחומים), וכן "קרן בני הקיבוצים" תעניק מלגות המיועדות לסטודנטים בני קיבוצים הלומדים באונ' העברית בירושלים (לכל התארים ובכל התחומים).
לקריטריונים ולשאר תנאי הקבלה ניתן לקרוא 
כאן

עדכון שווי הגמלה הפנסיונית המינימאלית לחבר קיבוץ
 

___________4

כמדי שנה מעדכן הביטוח הלאומי את השכר החודשי הממוצע למשרת שכיר , והחל מ - 1.1.2015 הוא עומד על 9,123 שקל. 
עדכון זה רלוונטי ביותר לחברי הקיבוצים, לאור תקנות ערבות הדדית בקיבוץ מתחדש, הקובעות כי סכום הגמלה הפנסיונית נגזרת ישירות מנתון זה. לפני כשבועיים דיווח אגף חברה קהילה ותרבות, על עליה דרמטית של 47% במספר הקיבוצים שנטלו על עצמם לשלם גמלת פנסיה בגובה של  40% ומעלה מהשכר הממוצע במשק.
לפיכך, ובהתאם לעדכון הביטוח הלאומי, 40% מהשכר הממוצע במשק עומד על- 3,649.2 שקל בחודש.
 נכון להיום העדכון ל- 40% עדיין לא מעוגן בתקנות האגודות השיתופיות בשל המצב הפוליטי וקיפאון בקבלת החלטות מהותיות כעת במדינה. אם זאת, 226 קיבוצים נעתרו לבקשת התנועה והטילו על עצמם תקנה זו.
עוד יצויין, שהמלצת התנועה היא כי לחבר יחיד תינתן תוספת לפנסיה בגובה של 25% מפנסיית הבסיס, ולפיכך הפנסיה המומלצת לחבר יחיד תעמוד על 4,561.5 שקל.

 

 

___1_0

___________5

איחוד מחלקות והיערכות מחדש

בהמשך לתהליכי רה-ארגון והתייעלות בתנועה הקיבוצית, הוחלט על צעדי היערכות מחדש במחלקת החינוך והמשימות. כצעד ראשון הוקם שולחן "תוכניות ייחודיות", אותו מרכז איציק שפרן. באותו שולחן ישבו נציגי התוכניות: נעל"ה, צבר, חיילים בודדים, אולפני קליטה בקיבוצים, מתנדבים, וכן הפרויקטים: בית ראשון במולדת ותל"מ. פעילות השולחן תתרכז בתיאום ובאינטגרציה מיטבית בין כל התוכניות. יצוין שבתוכניות המיוחדות הללו נכללים מדי שנה כ-3500 משתתפים, ומטרת-העל של השולחן תהיה לרתום את המשתתפים לטובת גידול וצמיחה דמוגרפית בקיבוצים המארחים.
בנוסף, ומתוך הכרה במציאות החדשה שנוצרה במחלקת המתנדבים, הוחלט כי איה שגיאתיכנס לניהול פרויקט צבר, במקום עופר רימון שסיים את תפקידו. איה תמשיך, במקביל, לרכז את פעילותה הקודמת כמנהלת מחלקת המתנדבים, והשילוב הזה יהווה איגום משאבים אופטימאלי. עופר רימון סיים ארבע שנים של מסירות ודבקות במשימת פרויקט צבר. עם כניסתה של איה לתפקיד הוא מצטרף לצוות הפעילים של שנת השירות, וייקח חלק במשימות הרבות סביב שנת השירות וליווי הקומונות.
נאחל לאיה, לאיציק ולעופר - דרך צלחה!
 

 

 

____________...

אם כניסתה לתפקיד החדש קיימה איה שגיא סבב היכרות ראשוני באזור עמק המעיינות, ופגשה שם שני גרעיני צבר חדשים, האחד בקיבוץ מעוז-חיים והשני בנווה-איתן. לסיור הצטרףצביקה לוי המנהל בתנועה את פרויקט "בית חם לחייל הבודד". איה מעדכנת, כי "רוח הקבוצה טובה ונלהבת, ונתמכת ע"י צוות מסור ומחבק. הנערים עצמם בעיקר היו טרודים בשאלה איך יעברו את הגיבושים ליחידות המובחרות..."

 

 

__________-_...

במקום ה-18 במפלגת העבודה: מזכיר התנועה הקיבוצית
 

איתן ברושי, נבחר השבוע למקום ה-18 ברשימת "העבודה" לכנסת. בכך השלים מזכיר התנועה הקיבוצית מהלך אינטנסיבי להיבחרו כנציג הקיבוצים בבחירות המקדימות במפלגת העבודה. ברושי שהצטרף ברגע האחרון למרוץ, זכה ב-5,467 קולות, שמיקמו אותו במקום ה-18 המובטח לנציג ההתיישבות. את הבשורה על היבחרו קיבל ברושי בביתו שבקיבוץ גבת, ולדבריו: "הבנתי שמדובר ביעד שניתן להגיע אליו, ואני מרוצה שכך אכן קרה. כעת צריך לשאוף לניצחון גדול של העבודה בבחירות, עם יותר מנדטים ויכולת להרכיב ממשלה חדשה בישראל. יש לנו רשימה מעולה, וגם אני, כאיש התנועה הקיבוצית וההתיישבות, ארצה לייצג את ערכיה של המפלגה, להיות שותף, ולתרום לשולחיי מהקיבוצים ומהפריפריה, כמו לכלל החברה הישראלית". 
מתפקדי מחוז הקיבוצים הוכיחו שוב מעורבות גדולה והיו לשיאני ההצבעה בפריימריז, עם 75% הצבעה - גבוה בהרבה מההצבעה הכללית, שהתקרבה ל-60%. זהו נתון מרשים, גם ובעיקר לאור הקשיים שהוערמו על הקיבוצים, במיקום הקלפיות.

 

 

עוד בענייני פוליטיקה, מזכיר תנועת הקיבוץ-הדתי, נחמיה רפל מקבוצת יבנה, נבחר למקום ה-25 והלא-ריאלי בפריימריז של מפלגת "הבית היהודי".
זה המקום לשלוח ברכת חברים והצלחה רבה לאבשלום (אבו) וילן מנגבה, מזכיר הקבה"א לשעבר, וכיום מנכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, שיתמודד ביום שני הקרוב ה- 19.1, במסגרת ועידת מר"צ, הבוחרת את נבחריה למערכת הבחירות הקרובות.

 

 

הבהרה: לפני כשבוע דווח על קיום כנס משרתי הקבע בתנועה הקיבוצית.
שימו לב לכתובת המייל הנכונה במחלקת הביטחון, שבה ניתן להירשם:bitahon@tkz.co.il
כזכור, ב-26/2/2015 תקיים התנועה הקיבוצית כנס לכלל משרתי הקבע בצה"ל ובכוחות הביטחון, מקרב חברי הקיבוצים. מוזמנים להגיע.

 

 

____________...

האיטלקים והישראלים זוכרים את אנצו סירני
מעל 150 איש התכנסו שבוע שעבר ביד טבנקין, לזכרו של אנצו סרני, חבר גבעת ברנר, חלוץ, הוגה דעות וצנחן במלאת 70 שנה להירצחו. שגריר איטליה, וסגל השגרירות האיטלקית היו אורחי הערב לצד בני משפחת סרני לדורותיהם. השגריר נשא נאום מרגש על דמותו של סרני ועל ההערכה הרבה של העם האיטלקי לפועלו כלוחם חירות. מוקי צור תיאר את דמותו המיוחדת של אנצו, כשליח לעולם היהודי בגרמניה, בעירק ובצפון אמריקה ועד צניחתו והירצחו.

 

 
 

 

שיהיה לכולנו סופ"ש רגוע, חמים ונעים, ושבת שלום!

שי אלט, דובר התנועה הקיבוצית: 058-6650088

הוספת תגובה חדשה