דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קיבוצים בחזית, מחבקים את החיילים - קצת מהשבוע מבזקי התנועה הקיבוצית - 19.7.2014

לוגו תנועה

 

מבצע "צוק איתן"

 

יומיים וחצי של לחימה בלתי פוסקת ברצועת עזה מאז עלתה מדרגת הפעילות במבצע "צוק איתן". גם עתה ביום שבת מתרחשות התפתחויות דרמטיות בכל רגע ורגע. אנו עומדים לצידן של משפחות הפצועים וההרוגים ומשתתפים בצערן העמוק. הקיבוצים הרבים בעוטף עזה עומדים כחומה בצורה למדינת ישראל כולה, נסיונות החדירה, ההפגזות הבלתי פוסקות והשגרה המופרעת כל העת אינם שוברים את רוחם של תושבי האזור העומדים באומץ וגבורה בימים אלה.

החמ"ל התנועתי שהחל את פעילותו ביומו הראשון של המבצע וסייע עד כה לאלפים מתושבי הדרום בהגעה לימי הפגה ואירוח בקיבוצי הצפון ממשיך לפעול. מזכירות התנועה הקיבוצית קיימה את ישיבתה הקבועה באזור עוטף עזה, פעילי ופעילות התנועה הקיבוצית הגיעו כולם לביקור וסיור ללימוד צרכי התושבים באזור ולמציאת פתרונות בתחומי העשייה השונים של מטה התנועה. מעל 100 קיבוצים מארחים את תושבי הדרום. זה הוא ביטוי מרשים ומחזק לתנועה ארצית וסולידרית שיודעת לתפקד כעורף יציב גם כשהחזית נמצאת במצוקה. העשייה מתבצעת בשיתוף פעולה מלא עם ראשי המועצות האזוריות באזור וזוכה מהם לגיבוי מלא.

פעילי ופעילות מחלקות הביטחון, התרבות, הרווחה המשימות   וכן רכזי האזורים השונים בתנועה הקיבוצית צמודים לגורמי השטח, מלווים את הקיבוצים ובונים כל העת פתרונות למציאות המשתנה. מחלקת החינוך של התנועה הקיבוצית צמודה אף היא לכלל הגורמים בפריסה ארצית ומעניקה פתרונות בתחום החינוך, חברות הנעורים, תוכן הפעילות ותיאום ההפגות לאלפי ילדים, בני ובנות נוער ורכזי מערכות החינוך מעוטף עזה.

 

השגרה חייבת להימשךרפסודיית התנועה הקיבוצית מתחילה השבוע

 

אלפי בני ובנות נוער יגיעו בימים הקרובים לרפסודייה המסורתית בארגון של מחלקת המשימות ומחלקת החינוך בתנועה הקיבוצית. קיבוצים רבים מהצפון התגייסו על מנת לסייע לבני ובנות הנוער הדרומיים בהכנותלרפסודיה שתתקיים בכנרת ותוקדש כמובן לתושבי עוטף עזה והדרום.

 

תאריך חדש למועצת מקרקעי ישראל - המאבק לפתרון מצוקת הבנייה והצמיחה ממשיך

 

ישיבת מועצת מקרקעי ישראל בה יעלו על שולחן הדיונים הסדרי הבנייה בקיבוצים תתקיים ביום ג' ה-29.7. עד אליה ימשיכו מנכ"ל רמ"י, מר בנצי ליברמן ומנכ"ל משרד השיכון, מר שלמה בן אליהו, המובילים את המהלך ועוסקים רבות בנושא, לפעול בכל הגזרות על מנת לפתור את הסוגיות המשפטיות והציבוריות העומדות על הפרק מול היועמ"ש לממשלה ומשרדיההשונים. הצוות התנועתי ויועציו החיצוניים פועלים יחד עמם כל העת על מנת להביא את הנושא לפתרון בישיבה המדוברת.

 

יוזמה ולא רק תגובה: לקראת התקציב וחוק ההסדרים 2015

 

התנועה הקיבוצית הקימה מטה בין תנועתי ורב תחומי להתמודדות אפקטיבית עם האתגרים והאיומים העולים מתוך תחזיות התקציב. הצוותיעלה בשבועות הקרובים "הצעת מחליטים" לממשלת ישראל בנושאי התיישבות וחקלאות ויעבוד מעתה באופן אינטסיבי מול משרדי הממשלה וועדות הכנסת השונות.

 

שר החוץ ליברמן בפגישה עם התנועה הקיבוצית: "אני מחויב להתיישבות ולפיתוחה"

 

לפני תחילתו של מבצע "צוק איתן" וכחלק מרצף פגישות עם שרי הממשלה הבכירים, נפגשו אנשי התנועה עם שר החוץ אביגדור ליברמן לשיחה על הסדרי הבנייה בקיבוצים, על תקציב 2015 ועל נושאים נוספים שעל סדר היום.

 

כנס ההנהגות השנתי של התנועה הקיבוצית - 18.11.2014

 

שרי ממשלה, אנשי ציבור ומרצים בכירים כבר אישרו את השתתפותם בכנס שיתקיים בקיבוץ מעלה החמישה במהלך נובמבר הקרוב. שמרו את התאריכים! לפרטים: 03-6925245

 

"מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב, הוּא יְבָרֵךְ אֶת חַיָּלֵי צְבָא הַהֲגַנָּה לְיִשְׂרָאֵל וְאַנְשֵׁי כֹּחוֹת הַבִּטָּחוֹן, הָעוֹמְדִים עַל מִשְׁמַר אַרְצֵנוּ וְעָרֵי אֱלֹהֵינוּ, מִגְּבוּל הַלְּבָנוֹן וְעַד מִדְבַּר מִצְרַיִם, וּמִן הַיָּם הַגָּדוֹל עַד לְבוֹא הָעֲרָבָה, בַּיַּבָּשָׁה בָּאֲוִיר וּבַיָּם"   (מתוך תפילה לשלום חיילי צה"ל)

בתקווה שצה"ל ישלים את משימותיו, חייליו יחזרו לביתם בשלום וכי יבואו במהרה ימים של שקט וביטחון לתנועה הקיבוצית ולאזרחי ישראל כולם.

 

עופר נוימן, דובר התנועה הקיבוצית

 

 

הוספת תגובה חדשה