דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

סדר פסח בבית בינ"ה בהודו

סדר פסח בהודו

בפסח האחרון התארחו בבית בינ"ה בדהרמסלה שבהודו מאות מטיילים ישראלים, וחגגו את ליל הסדר ואת המימונה. הבית הוקם על ידי בינ"ה - התנועה ליהדות חברתית, שהוקמה על ידי התנועה הקיבוצית ופועלת במסגרתה. הוא משמש את המטיילים הישראלים בדהרמסלה, במשך העונות בהן פוקדים מטיילים ישראלים את האזורים הללו. בבית לומדים ממקורות ארון הספרים היהודי, חוגגים חגים, עורכים קבלות שבת, סדנאות ועוד. בליל הסדר האחרון בדהרמסלה השתתפו כ-200 מטיילים אשר לקחו חלק פעיל בהכנות עצמן, וקראו מהגדה מיוחדת שעוצבה ברוחן ובהשראתן של ההגדות הקיבוציות. 
את הבית מפעילים שליחים של בינ"ה ומלבד תרבות יהודית וישראלית ברוח חילונית ומתחדשת, עוסקים גם בארגון פעילויות התנדבות של מטיילים ומטיילות בסביבה, ברוח בינ"ה שדוגלת ב"לימוד המביא לידי מעשה" ובערכים של צדק חברתי ומעורבות בקהילה- כל מי שעובר בבית יכול גם להתנדב ולתרום בחזרה לתושבים המארחים. בשבועות הקרובים ייערכו בבית בינ"ה בדהרמסלה גם אירועי יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות - ותיקון ליל שבועות חילוני ופלורליסטי.

גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית מסכם: "בינ"ה היא אחת הפעילויות החשובות והמשפיעות ביותר של התנועה הקיבוצית בחברה הישראלית ולצערי פחות מוכרת בסביבה הפנים קיבוצית.
פעילותה המבורכת של בינ"ה במכינות הקדם צבאיות בישיבה החילונית, בהעצמה הקהילתית, בצה"ל ועוד מקבלת עתה מימד חדש הן בהיבט הגיאוגרפי והן בתחום ההשפעה עם פתיחת בית בינ"ה בהודו. מדובר בתחום שהפקרנו עד עתה לגורמים אחרים, ואנחנו נכנסים אליו לאחרונה והתגובות נהדרות.
הצלחת אירוע ליל הסדר השנה, מצטרפת לתמונה המרשימה שראינו בתקופת חגי תשרי, אז במהלך תקופה קצרה קנה לעצמו בית בינ"ה את המקום הראשון כמקום המועדף לבילוי חגי ישראל עבור המטיילים הישראלים. אני מברך על היוזמה ומעריך כי בשנים הקרובות נראה התרחבות של היוזמה גם לאתרים נוספים בהם מסתובבים צעירים ישראלים בחו"ל, בתנאי כמובן ונצליח למצוא מימון לנושא".

הוספת תגובה חדשה