דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

משלבים כוחות למעורבות חברתית- והפעם בדרום!

משלבים כוחות בדרום

ככה נראה מפגש חדשנות חברתית: בתוך פאנל של 5 יזמים ומנהיגים פורצי דרך - 3 נשים, מתוכן 2 בדואיות, 3 תושבי עיירות, תושבת כפר בלתי מוכר וקיבוצניק אחד מיוחד.
כך סוכם המפגש שהתקיים אתמול (יום ד') בקיבוץ שובל שבמועצה האיזורית בני שמעון, כחלק מסדרת כנסים ארציים ואזוריים, אותם מפיק בחודשים האחרונים צוות המעורבות החברתית בתנועה הקיבוצית, במטרה לעודד עשייה חברתית וכן לחבר ולרשת בין יזמים חברתיים לבין חברי הקיבוצים והתנועה.
בפתיחה בירכו את משתתפי הכנס גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית וסיגל מורן ראש מועצת בני שמעון.
מורן הציגה את חזון המועצה, הכולל חברה ערכית וחינוך לערכים ותיארה את הפעולות שמתבצעות על מנת להגשים חזון זה: "המועצה מתנהלת כקהילה של קהילות, לכל אחת אחת מהקהילות נותנים את הכבוד ואת ההתייחסות המיוחדת לה וביחד מוצאים את המשותף לטובת כלל תושבי האזור".
לין חיזק בדבריו את העשייה הברוכה של המועצה וציין כי "יש לדבר על הדברים ויש לעשות, המועצה מוכיחה כי אפשר גם לדבר וגם לעשות ועל זה היא ראויה לברכה מיוחדת".
בהמשך, תיאר לין את הגישה שמובילה היום הנהגת התנועה, להרחבת המעורבות בחברה הישראלית באמצעות שיתופי פעולה עם קהלים וארגונים רבים: "יש ליצור שותפויות חדשות בחברה הישראלית, מתוך הכרה בתרומה הייחודית של כל קבוצה וכבוד לתרבויות השונות בחברה הישראלית. מדובר בשיתוף פעולה לחיזוק הערכים המשותפים לתנועה הקיבוצית ולקבוצות השונות, למען הובלת שינוי חברתי במדינת ישראל".

בפאנל לקחו חלק אנשים מיוחדים בנוף ביתם, אשר קמים בכל בוקר לשגרה המנוגדת לזרם הכללי ממנו הם באים, אנשים מאמינים, המבקשים להיטיב עם סביבתם בכל יום: ד"ר אמל אבו סעד אלקיעאן מאום אל חירן, ראשת תוכנית הכשרה לגן במגזר הבדואי במכללת קיי שדיברה על השכלה ומנהיגות בקרב נשים בחברה הבדואית, יהלומה זכות מאופקים, מנהלת מרכז החוסן הקהילתי בעיר ופעילה בתנועת הפריפריות, עופר רימון מחצרים, מנהל תחום מעורבות חברתית בנטפים, שדיבר על מעבר התעשייה הקיבוצית מעשייה למטרות רווח לכלכלה חברתית, אלחאם אלצאנע מלקייה, מנהלת ביה"ס למנהיגות "כוכבי המדבר" בג'ו אלון שדיברה על תיקון העולם דרך תיקון החינוך ומורן ברנס משדרות, מנכ"ל "דרומה"- חברת מיתוג, שיווק, פרסום ויח"צ וחבר בתנועת הפריפריות שדיבר על עשייה חברתית דרך "משקפי" המפרסם המקומי. את הפאנל הנחה גיל מושקוביץ, רכז מעורבות חברתית בתנועה הקיבוצית.
לאחר הפאנל הוביל הצוות המארגן "מרחב פתוח", יחידת זמן משותפת, המיועדת לתת מקום ובמה ליוזמות מקומיות מטעם המשתתפים. היה נראה שהפאנל גרם לכל הנוכחים לרצות ולהרחיב את מעגל העשייה, היוזמות והשותפות ויביא לשיתופי פעולה עתידיים רבים בהמשך. 

הוספת תגובה חדשה