דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מקווים לשקט, מתכננים את העתיד - קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 8.8.2014

לוגו תנועה

8.8.14

מבצע "צוק איתן"

 

שורות אלה נכתבות כאשר ירי החמאס ממשיך להרעיד את קירות בתיהם של תושבי עוטף עזה. ברור כי ירי טילים לעבר יישובים אזרחיים איננו חלק ממציאות בה יוכלו להמשיך להתקיים חיי שגרה. עתה נותר לקוות כי שלושת ימי השקט שהופרעו היום יהיו סנונית ראשונה לתקופה ארוכה. מטה התנועה הקיבוצית והקיבוצים כולם ימשיכו לעמוד דרוכים ומזומנים לכל סיוע ותמיכה בחירום או בשגרה, אנו נמשיך לדרוש מכלל הגורמים לדאוג לביטחונם ורווחתם של חברות וחברי הקיבוצים הרבים בעוטף עזה והדרום ולתושבי האזור כולו.

 

"לא יכולנו לבצע את עבודתנו כהלכה ללא שותפים אמיצים ונכונים לסייע.עמידתכם לצד תושבי אשכול, תמיכתכם ומציאת הפתרונות "תחת אש" - פשוטו כמשמעו - הם הם שתרמו לעמידתנו בפרץ ולחיזוק קהילת אשכול המהווה את 'החזית של העורף'". כתבה השבוע מיכל גל-בורגן מנהלת מדור ילדים ונוער מועצה אזורית אשכול לאנשי מחלקת המשימות של התנועה הקיבוצית. הלך הרוח הזה נבנה במשך השבועות האחרונים בהם פעילי ופעילות התנועה הקיבוצית חרשו את מדינת ישראל, בנו מערך סיוע לתפארת ועזרו לרוח הישראלית והקיבוצית היפה כל כך לבוא לידי ביטוי מידי יום בתרומה, סיוע, התנדבות ואהבה גדולה. כמו כן ממשיכים פעילי התנועה לבקר ולסייע למשפחות הפצועים המצויים עדיין בבתי החולים.

 

ניתן לקרוא, לצפות ולהאזין לכתובות ומאמרים ששודרו ופורסמו בנושא בימים האחרונים בלחיצה כאן

 

בטרם הוכרזה הפסקת האש ונסוגו הכוחות מתוככי הרצועה, ביקרו אנשי מטה התנועה הקיבוצית פעם נוספת בקיבוצים, ביישובים ובמועצות האזוריות שבאזור. למפגשים שהתקיימו בקיבוצים יד מרדכי, ניר עם, רעים, וכיסופים הגיעו ראשי המועצות בעוטף עזה וחברים וחברות רבים מקיבוצי הסביבה כדי להתחיל להעלות את הצרכים והאתגרים לקראת החזרה המיוחלת לשגרת חיים. ניתן לקרוא מאמר דעה בנושא שהתפרסם השבוע בעיתון "מעריב" מאת מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי בלחיצה כאן.

 

בתוך כך ימשיך מטה התנועה לשתף פעולה עם יוזמתו של ישראל גל מנכ"ל "אספרו טכנלוגיות מידע" אשר הקים את מיזם "לא רק מדברים - מצטרפים לדרום, ועושים" המרכז פניות להתנדבות בתחומי חקלאות, גינון,חינוך, אחזקה, שמירה וסיוע כללי. קיבוצים בדרום המבקשים להסתייע במתנדבים בתחומים אלה, מוזמנים לפנות לאיציק שפרן שימשיך לרכז את הנושא בכתובת darom@tkz.co.il.

 

"תשובה ציונית הולמת" - בנייה, צמיחה וקליטה בעוטף עזה

 

מייד עם הכרזת הפסקת האש החלו משרדי הממשלה בבחינה של מימדי הפיצוי והשיקום לאזור עוטף עזה והדרום כולו. מטה התנועה הקיבוצית פנה בימים האחרונים למנכ"לי משרדי ראש הממשלה והפנים על מנת לדרוש כי מלבד הדאגה המיידית לצורכי הביטחון ולפיצויים הנדרשים על מנת לשקם את העסקים והמשקים החקלאיים בדרום, כל תכנית שתחתם בשבועות הקרובים תכיל את המרכיב ההכרחי של בנייה וצמיחה ביישובי העוטף. מוזמנים להאזין לראיון על הנושא עם איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית בתוכנית "מה בוער" עם רינו צרור בלחיצה כאן ולקרוא מכתב בנושא שיצא ביום רביעי השבוע למנכ"ל משרד ראש הממשלה מר הראל לוקר בלחיצה כאן.

 

משרד הפנים עוצר את הצמיחה ביישובי עוטף עזה

 

סוגיית תמ"א 35 המגבילה את גודלם העתידי של קיבוצים רבים בתנועה הקיבוצית הופכת להיות שאלה קיומית עבור קיבוצי עוטף עזה שכמו כלל הקיבוצים ברחבי הארץ נושא הקליטה והצמיחה הינו הבסיס לעתידו ויכולתו להתקיים של הקיבוץ. במשרד הפנים מעכבים את ההחלטה להגדיל את מכסת יחידות הדיור אותן ניתן יהיה לבנות בקיבוצים או לבטל את התקנה כלל ועיקר.ניתן לקרוא מכתב בנושא שנשלח ביום רביעי למנכ"ל משרד הפנים, מר שוקי עמרני בלחיצה כאן

 

"צוערים לשירות המדינה" קורס יוקרתי של משרד ראש הממשלה - לומדים קיבוץ

 

בצל מבצע "צוק איתן" כאשר עוד לא ברורים המהלכים המדיניים והצבאיים הגיעו השבוע 30 חניכי הקורס היוקרתי "צוערים לשירות המדינה" שעתידים להתברג בתפקידי מפתח בשירות הציבורי ליום למידה, סיור וחקר בקיבוץ רמת הכובש. אורי מרגלית, חבר הקיבוץ המשמש רכז האזור בתנועה הקיבוצית אירוח אותם ואפשר להם להביט אל תוך החיים בקיבוץ מתחדש, להבין אילו ערכים ממשיכים להתקיים ובאילו נקודות נוצר השינוי. בתום הסיור נפגשו הצוערים לשיחה על התנועה הקיבוצית ומקומה בישראל היום עם איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית.

 

כנס "מעלה החמישה"- save the date!

 

שרים, חברי כנסת, עיתונאים ואנשי תעשייה בכירים כבר אישרו השתתפות-ואתם? 18.11. קיבוץ מעלה החמישה. פאנלים, הרצאות, מפגשים ותרבות - לפרטים: 03-6925245

 

בתקווה לשבת שקטה ובטוחה.

עופר נוימן-דובר התנועה הקיבוצית

 

כתובת: לאונרדו דה וינצ'י 13, תל אביב
נשלח באמצעות מערכת רב מסר
לכתובת 
rivkag@netvision.net.il
לחצו כאן להסרה או עדכון פרטים

הוספת תגובה חדשה