דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מסייעים לתושבי הדרום, בונים מנהיגות עם בכירי המשק - קצת מהשבוע - מבזקי התנועה הקיבוצית 11.7.2014

לוגו תנועה
11/7/2014

מבצע "צוק איתן" - התנועה הקיבוצית פועלת מיומו הראשון של המבצע בסיוע לאלפי תושבים מהדרום

 

מהרגע שהחל מבצע "צוק איתן" נפתח בתנועה הקיבוצית חמ"ל הסיוע לתושבי הדרום. מחלקת הביטחון של התנועה ופעילי אגף חברה, קהילה ותרבות בנו במהלך השבועות שקדמו למבצע "בנק" קיבוצים ומתנדבים שיכולים לסייע בעת הצורך. מתחילת המבצע סייע המערך אותו בנתה התנועה הקיבוצית, בתיאום מלא עם המועצות האזוריות בעוטף עזה, לאלפי תושבים מהדרום ביציאה לפעילויות הפגה יומיות או שהיות ארוכות יותר. מוזמנים לקרוא על הפעילות בכתבה שפורסמה ב"ידיעות אחרונות" בלחיצה כאן. ניתן לפנות לחמ"ל התנועה הקיבוצית או לאנשי מחלקת הביטחון במספרים הבאים:
03-6925221/03-6925218 נוקי גולדפישר 052-2751575/ יואב מרגלית050-55503001
.

 

סיורים בקיבוצי עוטף עזה

 

"גם בעת הזו מפגש עם בעלי תפקידים ועם חברות וחברי הקיבוצים הוא מרגש וחשוב. אני מאמין שאנחנו יכולים לסייע באופן ממשי לקיבוצים בשעת חירום כזו. ההזדהות וההערכה כלפי חברות וחברי הקיבוצים ותושבי האזור כולם מביאות אותנו לפעול בשיא המרץ ואנחנו מתכוונים לעשות כל שניתן כדי לעמוד לצדם היכן שיידרש" אמר ביום חמישי האחרון (10.7) איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, שסייר, יחד עם יואב מרגלית, רכז מחלקת הביטחון, יענקל'ה שצ'רנסקי, רכז מחלקת רכזי האזור ואסף ארטל, רכז אזור הדרום הנכנס בקיבוצי המועצה האזורית חוף אשקלון. הסיור החל במפגש עם ראש המועצה, יאיר פרג'ון וצוותו והמשיך בזיקים, יד מרדכי כרמיה ושדרות . ניתן לקרוא איגרת מטעם מטה התנועה הקיבוצית בנושא מבצע "צוק איתן" ופעולות התנועה במהלכו בלחיצה כאן: אגרת לחברות וחברי הקיבוצים- מבצע "צוק איתן"

 

מחברים קצוות ופערים - התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי מקימות צוותי עבודה משותפים עם מנהיגים מהציבור הערבי בישראל

 

בצל אזעקות שהפריעו לא פעם לישיבה, התכנסו (ביום ה' 10.7) בבית התנועה הקיבוצית אנשי רוח ומנהיגות מהתנועה הקיבוצית, הקיבוץ הדתי והציבור הערבי בישראל לדיון ארוך בנוגע לשסעים והמתחים שהתחדדו בשבועות האחרונים בין חילונים לדתיים ובין יהודים לאזרחים מהמגזר הערבי. הישיבה התקיימה בראשותם של איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ונחמיה רפל מזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי. הנוכחים החליטו על יוזמה משותפת לשתי התנועות להקמת שני צוותי עבודה שייפגשו אחת לחודש ויצרו תוכנית עבודה לשנים הקרובות מטעמן של התנועות בנושאים המדוברים. מלבד זאת החליטו המשתתפים בישיבה כי בכל מקרה בו יבוצע פשע שנאה ברחבי המדינה ייצא גינוי ברור מטעם התנועות ותיעשה גם פעולה אקטיבית שתהווה ביטוי שלו בפועל.

 

בכירי המשק יובילו תוכנית להעצמת המנהיגות בתעשייה הקיבוצית על שמו של גזי קפלן ז"ל

 

רגע לפני שהחלו האזעקות בערי המרכז מלאו את אולם צוותא בתל אביב בכירי המשק הישראלי, ביניהם מושיק תאומים, עפרה שטראוס, דן פרופר ועוד...האירוע המיוחד והמרגש היה לזכרו של גזי קפלן, ז"ל, חבר קיבוץ לוחמי הגטאות, מורה, מחנך ומנהיג ייחודי בתחומי התעשייה והניהול. במהלך הערב הושקה תוכנית מנטורינג להעצמת מנהיגות וחזון בתעשייה על שמו של קפלן בה ייפגשו מנהלים ויושבי ראש של אסם, יפאורה, תנובה, הוט, הצ'יסון, אהרוני-שני, גיתם, בונז'ור, ויוליה ומהדרין עם מנהלים מהתעשייה הקיבוצית ויצרו עמם תהליך של פיתוח והעצמת המנהיגות בתוך התעשייה הקיבוצית שהם ממוביליה.

 

2015 מתקרבת - סיכום חציוני ל-2014 ותחילת הכנות לשנת הפעילות הבאה בתנועה הקיבוצית

 

בתחילת השבוע האחרון קיימנו, כלל פעילות ופעילי התנועה הקיבוצית, יומיים של סיכום חציוני ל2014, למידה והכנות עומק לשנת 2015. היומיים החלו בסיור באזור הגליל המערבי בהובלתה של רכזת האזור, ליאת פאר בו התקיים מפגש מרתק עם הפעילות של ארגון "מילואות" ועם און ברזילי ויונתן מלמד העומדים בראשו, צוות "יוגי" המתכלל תחומי פעילות ועשייה רבים באזור ועם "קשת אילון", פרויקט אומנותי, ציוני וקיבוצי ייחודי אותו הקים ומוביל גלעד שיבא שאירח את הסיור. מטרת היום הייתה ללמוד על שיתופי הפעולה האפשריים עם גופים ומרכזי עשייה שונים והוא המשיך בסיור בפעילויות הקק"ל, מקורות ורשות שמורות הטבע והגנים. היום השני הוקדש לדיונים אסטרטגיים ומפגש עם גורמים שונים בתנועה הקיבוצית ובמועצות האזוריות על מנת לחדד ולתכנן את עבודת מחלקות ואגפי התנועה לקראת שנת 2015.

 

בתום שבוע קשה ועמוס זה אנו שולחים חיזוקים חמים לילדים, לחברות וחברי הקיבוצים, לתושבי הדרום כולם ותמיכה מלאה בצה"ל ובכוחות הביטחון

   

שבת שלום ושיבואו ימים שקטים במהרה,

עופר נוימן - דובר התנועה הקיבוצית

 

 

 

הוספת תגובה חדשה