דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מועצת התנועה אישרה ברוב גדול את תוכניות העבודה לשנת 2022 ואת תקציב התנועה הקיבוצית

במועצה שהתקיימה באופן "היברידי" – זום ופיזי במקביל, השתתפו 139 צירים. מזכ"ל התנועה, ניר מאיר: "תוכנית העבודה אמורה לשרת שתי מטרות על – מיצוב וחיזוק צורת החיים הקיבוצית כבת קיימא לאורך זמן וחיזוק התנועה הקיבוצית כמערכת שתכליתה היא שימור ושיפור הערכים והמטרות המשותפות"
לוגו תנועה

המשנה למזכ"ל התנועה, הדס דניאלי-ילין, חברת קיבוץ יגור פתחה את המועצה בדברי הספד על יורם טהרלב שנפטר באותו הבוקר (ראו כתבה נפרדת). 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ספד גם הוא ליורם טהרלב ולאחר מכן החל בסקירה הקבועה של העשייה בתנועה בחודשים האחרונים, המאבקים הציבוריים, ועידת התנועה, כנס ההנהגות, מסע י"ב  ועוד. מאיר סיפר כי בקרוב צפוי תהליך לעדכון רשימת נציגי הציבור במזכירות התנועה, וכן תהליך איתור בחירה וחפיפה לשני ממלאי תפקידים בכירים, רכז אגף הכלכלה ומבקר התנועה.

לאחר מכן הוצגה תוכנית העבודה של התנועה לשנת 2022 -  מזכ"ל התנועה פתח הדיון בנושא ואמר בין היתר: "כל התוכנית שאנחנו מציגים כאן אמורה לשרת שתי מטרות על – מיצוב וחיזוק צורת החיים הקיבוצית כבת קיימא לאורך זמן וחיזוק התנועה הקיבוצית כמערכת שתכליתה היא שימור ושיפור הערכים והמטרות המשותפות".

אחריו דיברה המשנה למזכ"ל, הדס דניאלי ילין ופרטה את יעדי מטה התנועה וראשי האגפים הציגו לצירות וצירי המועצה את תוכנית העבודה של אגפיהם. בנוסף הוצגו גם תוכניות העבודה של המחלקה המשפטית, רכזי האזור, המחלקה הפוליטית, הקואופרציה והמטה השיתופי.

גזבר התנועה, גלעד בכרך, הציג את תקציב התנועה, כאשר מעבר לחוסר הוודאות של "הקורונה", שהפכה להיות חלק משגרת חיינו, תקציב התנועה לשנת  2022 צפוי להיות "תקציב מעבר" – תרתי משמע.

על רקע העברת בית התנועה ליקום, היה צורך בהשקעות משמעותיות הן בהתאמת המקום החדש, והן בעלויות היציאה מלאונרדו, כאשר התקבולים הצפויים בגין השכרת המבנה בלאונרדו, יתקבלו רק החל מהרבעון האחרון של שנת 2022. המעבר ליקום משנה גם את מבנה ההוצאות של מטה התנועה, כשמצד אחד צפוי חיסכון ניכר בתשלומי ארנונה, חניה ותפעול הבית, ומצד שני ישנן הוצאות חדשות, כגון תשלום שכר דירה. לגבי הפעילות השוטפת של מחלקות התנועה, הסביר גזבר התנועה כי תקציב מחלקות התנועה המעודכן יעמוד על כ- 21.6 מיליון ש"ח ויהיה גבוה בכ- 900 אש"ח מתקציב 2021.

גובה המס לחבר יעמוד על 560 ש"ח, וסה"כ המקורות לפעילות מטה תנועה הינן כ – 24.2 מיליון ₪. השימושים העיקריים המתוכננים הינם 980 אש"ח לאגף כלכלה, 2,220 אש"ח לאגף חברה, 2,485 אש"ח לאגף חינוך, 2,000 אש"ח לאגף צעירים ומעורבות בחברה, 2,490 אש"ח למחלקת רכזים.

תקציב "הגופים המתוקצבים" יעמוד אף הוא בסימן "מעבר", לניהול ופיקוח של "חבצלת החדשה". מסגרת התקציב לשנת 2022 הינה 12 מיליון ₪, מתוכם כ 10.5 מיליון ₪ "צבועים" מול השימושים של הגופים המתוקצבים הקיימים, בהתאם לחלוקת ההקצבות של שנת 2021. סכום נוסף, של כ 1.5 מיליון ₪, יועבר כפוף לגיוס מקורות, ובהתאם להחלטות שיתקבלו במסגרת האורגנים  של "חבצלת החדשה" שאמורים להשלים הקמתם ולהתחיל לפעול במהלך הרבעון הראשון של שנת 2022.

לצפייה במצגת תוכניות העבודה ותקציב התנועה – לחצו כאן

בסוף הישיבה הציג רו"ח אלי בירנבוים את הדו"חות הכספיים של התנועה הקיבוצית - אגודה שיתופית מרכזית בע"מ.

כמו בכל ישיבות המועצה בזום שהתקיימו עד כה, צירי המועצה הצביעו בהצבעה חשאית שהתקיימה באמצעות חברת 'איניגו תוכנה' מעין השופט. לצפייה בתוצאות ההצבעה: לחצו כאן.

הוספת תגובה חדשה