דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מבזקי תנועה - 29.8.2014

לוגו תנועה
____________...
קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית
 
____________...
____________
התנועה הקיבוצית מרכינה ראשה ומשתתפת בצער הכבד שנפל על משפחות טרגרמן, מלמד ועציון ושל הקיבוצים נחל עוז ונירים עם לכתם של

דניאל טרגרמן ז"ל בן ה4, ילד תמים וזהוב שיער מקיבוץ נחל עוז.

שחר מלמד ז"ל, אשר הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, היה חבר פעיל ומרכזי בקיבוץ נירים.

זאביק עציון ז"ל , מעמודי התווך של מערכת הביטחון באזור עוטף עזה, דמות מוכרת ואהובה בקיבוץ ובתנועה הקיבוצית כולה, השאיר אחריו אישה וחמישה ילדים

דניאל, זאביק ושחר הובאו  השבוע למנוחות לאחר שנהרגו מירי אכזרי במהלך הלחימה באזור עוטף עזה. נציגי התנועה הקיבוצית נכחו בלוויות ועושים הכל כדי לענות על הצרכים והקשיים של המשפחות והקיבוצים.
 יהי זכרם ברוך!

 
 
 במסיבת עיתונאים שהתקיימה ביום רביעי האחרון שיבח ראש הממשלה בנימין נתניהו את פעילות התנועה הקיבוצית במהלך מבצע "צוק איתן".

מערך הסיוע וההפגות של התנועה הקיבוצית אפשר ללמעלה מ- 15 אלף תושבים וילדים מעוטף עזה והדרום ימי אירוח והפגה, פעילויות ייחודיות, הופעות ואירועי תרבות,  כמו גם עזרה והתנדבות בתחומים רבים כגון חינוך, חקלאות, שמירה ועוד. עם סיום המבצע ממשיך החמ"ל לפעול ולרכז צרכים ואתגרים רבים העומדים בפני יישובי עוטף עזה והדרום. "
אני רוצה להתייחס הפעם לתנועה הקיבוצית. הזיכרון שלנו קצר. שכחנו מהר מדיי את התרומה האדירה של התנועה הזו, ובפרט של יישובי הגדר ועוטף עזה למפעל הציוני. כבר שנים שהם הפכו מטרה להכפשות ובליסטראות שנורו עליהם מכל עבר. ואז הגיעה המערכה הנוכחית בדרום, והזכירה לנו מחדש איפה נמצא הלב האמיתי והפועם של הציונות החלוצית" כתב במכתבו השבועי יו"ר האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג.
רק בשבוע האחרון החליטה ממשלת ישראל, בעקבות לחץ  של מזכ"ל התנועה הקיבוצית וחשיפה תקשורתית נרחבת, לקחת חלק ואחריות, בשיתוף חמ"ל התנועה הקיבוצית, על מערך האירוח של תושבי הדרום.  כמו כן ,בקמפוס מכללת "ספיר", התקיים השבוע כנס בנושא הפיצויים שיינתנו לענפי החקלאות לאחר מבצע "צוק איתן" . הכנס היה יוזמה משותפת של המועצות האזוריות ואגף הכלכלה בתנועה הקיבוצית מטעמו מוביל את נושא הפיצויים רזי יהל  ובו השתתף גם ראש רח"ל, סמנכ"ל משרד הביטחון תא"ל (מיל') בצלאל טרייבר. הכנס הוכרז כהצלחה והחקלאים הרבים שהשתתפו בו הרגישו כי הבנת התהליכים הקשורים לפיצויים המדוברים גדולה עתה בהרבה מאשר הייתה בטרם המפגש.  בלחיצה על התמונה למטה ניתן לצפות בראיון של איתן ברושי בערוץ 10 בנושא ובכדי לקרוא ולצפות בכתבות וראיונות נוספים שעלו השבוע מוזמנים ללחוץ כאן
 
___________10
 

 מנהיגות, מעורבות ואחריות בחברה הישראלית- 
כנס "מעלה החמישה" השני, 2014 .18-20.11 .

שרים, אנשי אקדמיה ותרבות כבר אישרו את מקומם, ההרשמה בעיצומה.
זה הזמן להירשם!
להרשמה ופרטים :hr@tkz.co.il 

 

 מנהיגות, מעורבות ואחריות בחברה הישראלית- 
כנס "מעלה החמישה" השני, 2014 .18-20.11 .

שרים, אנשי אקדמיה ותרבות כבר אישרו את מקומם, ההרשמה בעיצומה.
זה הזמן להירשם!
להרשמה ופרטים :hr@tkz.co.il 

 

 
____________...

עשרות אלפי ילדים בתנועה הקיבוצית ובהתיישבות כולה ייכנסו השבוע לכיתות, לגנים ולתנועות הנוער

עוד רגע נפתחת שנת הלימודים תשע"ה. מחלקת החינוך של התנועה הקיבוצית וכלל פעילי התנועה יבקרו ב1.9  בבתי הספר של ההתיישבותיים ובמחלקות החינוך במועצות השונות, בנוסף, הוציאה מחלקת החינוך מוסף מיוחד בנושא החינוך הקיבוצי שנשלח לכלל מנויי וקוראי "ידיעות הקיבוץ" ויעלה לאתר התנועה ביום פתיחת הלימודים.
 
_____________
החצר של סמדר ורון פומרמן בכפר תבור, התכנסות של פעמיים שלוש בשנה.  מפגש מהנה במיוחד: עשרות  חיילי צבר וחיילים בודדים, אשר 56 מהם נמצאים ממש עכשיו בקורס קצינים, מתכנסים ל"על האש" מוסיקה טובה ושתיה ברוחב לב. בירכו : איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ח"כ אלוף (מיל) אלעזר שטרן והאבא של החיילים הבודדים צביקה לוי . כשיצאו לדרכם יקבלו אריזת שי. הכל תרומות ועשיה התנדבותית!
 
שתהיה לכולנו שבת שקטה של חזרה איטית לשגרה וביטחון.

הוספת תגובה חדשה