דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מבזקי תנועה - 27.6.2014

לוגו תנועה

  


הבנייה בקיבוצים - ישיבה מכריעה של מועצת מקרקעי ישראל ב-9.7
הצוות העוסק בנושא מטעם התנועה הקיבוצית ובו נציגי הארגונים הכלכליים, הקיבוץ הדתי, מטה התנועה הקיבוצית, ראשי מועצות, נציגי מזכירות התנועה, חברי כנסת לשעבר ועוד, ישב השבוע לדיונים אחרונים יחד עם משרדי ייעוץ אסטרטגי, משפטי ותקשורתי מהשורה הראשונה בישראל במטרה לפתור את הסוגיות שעוד עומדות במחלוקת אל מול משרדי הממשלה והיועץ המשפטי. ביום ראשון הקרוב תיערך ישיבה רבת משתתפים עם נציגי משרד השיכון, רמ"י והתנועה הקיבוצית אצל היועץ המשפטי לממשלה. ישיבת הכנה לישיבה זו התקיימה ביום רביעי השבוע אצל המשנה ליועץ ובה הגיעו המשתתפים לכדי הבנות ברוב הנושאים שהקשו על העלאת החלופות להצבעה. אי לכך ובהתאם לזאת העלו ביום רביעי בערב אנשי משרד השיכון את החלופות לסדר היום הרשמי של ישיבת המועצה הבאה. מוזמנים לקרוא שתי חוות דעת משפטיות שתומכות ומסבירות באופן מעמיק את הדילמות העומדות בפני מערכת המשפט והוצגו השבוע ליועץ המשפטי לממשלה: חוות דעתו של פרופסור ברק מדינה - לשעבר דיקן הפקולטה למשפטים באוני' העברית בנוסף, חוות דעת מטעם משרד עורכי הדין גולדפרב זליגמן מטעמו של יו"ר המשרד - עו"ד אלי זהר.

  
מבצע "שובו אחים"
ביום רביעי האחרון השתתפו עשרות נערות ונערים מהתנועה הקיבוצית, בהובלתן של מחלקות המשימות והחינוך במיזם מעגלי שיח של משרד החינוך ועמותות נוספות, בו השתתף גם הנשיא הנבחר - מר ראובן (רובי) ריבלין. השיחות בשולחנות הדיון עסקו בשאלות של סולידריות וחיבור בתוך החברה הישראלית והדיונים היו מרתקים. באותו יום הגיעו מספר מתנדבות ומתנדבי שנת שירות מהתנועה הקיבוצית יחד עם רכז מחלקת המשימות, גיל מושקוביץ, לביקור הזדהות ותמיכה אצל משפחת הנער החטוף נפתלי פרנקל ביישוב נוף אילון.

  
ימי עיון חשובים ומרתקים במסגרת "יד טבנקין"
במשך כל ימות השנה מתקיימים ב"יד טבנקין" שברמת אפעל (בהובלתה של יונה פריטל) ימי עיון העוסקים בנושאים שנושאים שונים ומגוונים בחייה של התנועה הקיבוצית והחברה הישראלית. לאחר שני ימי עיון מרתקים שעסקו בתכנון ובנייה בקיבוצים התקיים השבוע מפגש לבוגרי הסמינר הדו-שנתי של התנועה הקיבוצית שהיה הניסיון המעמיק ביותר לקיום השכלה גבוהה מטעמה של התנועה הקיבוצית במהלך ההיסטוריה.

  
גמר אליפות כדורשת לנשים בשבת 5.7

בשבת ה-5.7 יתקיים גמר אליפות "מאמאנט" והתנועה הקיבוצית בכדורשת נשים. המשחקים יתקיימו בקיבוץ רמת הכובש ויחלו בשעה 10:30. הקהל הרחב מוזמן להגיע ולהינות מספורט קיבוצי ותנועתי.

  
התיישבות, כלכלה ומיסוי - שני ימי עיון חשובים של החטיבה להתיישבות ושל משרד רו"ח BDO-זיו האפט
השבוע השתתפו אנשי התנועה הקיבוצית בשני כנסים חשובים של גופים הנמצאים בעשייה משותפת ויום יומית עם התנועה ועם קיבוצים רבים בתוכה. בכנס הראשון, של משרד רואי החשבון BDO זיו האפט עסקו המשתתפים בשאלות של צמיחה כלכלית, מיסוי ייחודי הנוגע לחיי הקיבוצים ונושאים כלכליים נוספים כגון שמאות ובנייה. הכנס השני, אותו ארגון מחוז הצפון של החטיבה להתיישבות עסק בנושא "המרחב הכפרי בסדר היום הלאומי - על רקע המחאה החברתית ומצוקת הדיור".

  
חנתון - סיפור יציאה ממשבר
ביום רביעי האחרון הגיע רשם האגודות השיתופיות, עו"ד מירון הכהן, ליום שלם בקיבוץ חנתון שבגליל התחתון. יחד עם הרשם הגיעו גם מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי ומלווה הקיבוץ מטעמה, עוזי שמש. מטרת היום הייתה לחתום ולקדם את יציאתו של הקיבוץ לדרך חדשה של צמיחה והתקדמות מתוך משברי העבר. האורחים ציינו בהתפעלות את פעילותם של חברי וחברות הקיבוץ בתוך התהליך ואת העובדה כי ללא המחויבות וההתמדה שבה התמודדו עם התהליך לא היה ניתן להביאו בצורה טובה לכדי מיצוי.

  
שר הביטחון ביום עיון של משרד הביטחון: "צריך לשמור ולהעמיק את מסלול הנח"ל"
איתן ברושי, מזכ"ל התנועה, אנשי מחלקת המשימות בהובלתו של גיל מושקוביץ, מזכ"לי תנועות הנוער, מפקדי חיל חינוך וחטיבת הנח"ל ורבים נוספים הגיעו ביום חמישי ליום עיון מרתק בנושא מסלול הנח"ל, שקיים האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון, בראשותו של חבר בית השיטה, מר עמיקם סבירסקי. שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון, הגיע ליום העיון וסיפר על החשיבות הגדולה שהייתה לנח"ל ולתנועת הנוער בעיצוב דרכו בחיים וקרא לשמירה איתנה על קיומו של המסלול החשוב.
 

הקיץ מתקרב

רפסודיות מחלקת המשימות בפתח רפסודיות הנוער והצעירים מתקרבות בצעדי ענק! לפרטים והרשמה: http://old-www.kibbutz.org.il/cgi-webaxy/item? 131927

   
שבת שלום ושבוע טוב,

עופר נוימן
דובר התנועה הקיבוצית

הוספת תגובה חדשה