דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מבזקי התנועה הקיבוצית - 6.6.2014

לוגו תנועה

 

   
כנס שיעסוק בנושא: הקואופרציה ככלי לבניית עתיד טוב יותר. הכנס יתקיים ביום ה' ה-12.6 ברמת אפעל ויארח מרצים רבים ומעניינים שיגעו בסוגיות המחברות בין התנועות הקואופרטיביות ועשייתן לבין החברה הישראלית ועתידה. מוזמנים לקרוא עוד בלינק המצ"ב.

  
הכנס השנתי לחברי ועדות הביקורת בקיבוצים יתקיים ביום שלישי 17/06/14 בסמינר "אפעל" בהשתתפות מזכיר התנועה איתן ברושי. הכנס, הוא כנס משותף למבקר התנועה הקיבוצית ולמשרד BDO. מטרת הכנס להעשיר את חברי ועדות הביקורת בקיבוצים, אם בדרך של העמקה והכרה של נושאים מרכזיים שעל סדר היום הקיבוצי, הכרה שתסייע להפעיל את הביקורת הפנימית בקיבוץ באופן המיטבי, ואם באמצעות מפגש עם חברי ועדות מקיבוצים אחרים ולימוד מניסיונם של אחרים. מוזמנים להירשם במייל bikoret@tkz.co.il

  
מעל 100 אלף אורחים הגיעו השנה לחגוג יחד עם חברות וחברי הקיבוצים השונים את חג השבועות. ביכורי התנועה הקיבוצית, שהגיעו בראשית השבוע לשולחנה של ממשלת ישראל מידיהם של ילדי קיבוץ פלמ"ח צובה, הפכו כבר מזמן לסמל החקלאות וחגיגת הטבע בישראל.

 

איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית השתתף בטקס המרכזי של פסטיבל חלב ודבש במועצה האזורית עמק יזרעאל ואמר כי "אין ציונות בלי חקלאות ואין חקלאות בלי חקלאים. שבועות הוא חג נפלא להיזכר בכל מה שאנחנו יוצרים ומגדלים לאורך כל שנות קיומה של התנועה הקיבוצית בפרט ושל ההתיישבות העובדת בכלל".

 

  

מוזמנים לראות כתבות בערוצי הטלוויזיה על ההתחדשות, הטקסים והצמיחה בקיבוצים: http://192.118.60.6/radio/2014/06/04/5707109.wmv?preventCache=7316768 
http://192.118.60.6/radio/2014/06/03/5706650.wmv?preventCache=5695248

  
מטה התנועה ביקר השבוע בקיבוץ מעוז חיים המופיע בכתבה של מהדורת החג בערוץ 2 (שבלינק למעלה) הביקור החל בסיור אותו הדריך יפתח אופק, חבר ותיק ובן המקום.
בפגישה עם הנהלת הקיבוץ וחבריו נסקרו הענפים הכלכליים של מעוז חיים, שהוא משק חקלאי בעיקרו, ופעילות הקהילה. חברי מטה התנועה הביעו הערכה רבה לקיבוץ שיצא ממשבר חריף והיום מתקדם לעבר יציבות וצמיחה. באותו יום ביקרו חברי המטה גם בכפר "מלכישוע" בו קיימת קומונה של מתנדבי ומתנדבות ש"ש מטעמה של התנועה הקיבוצית וביום שלישי ביקר מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי בכפר הנוער ויצ"ו נהלל בו פגש ש"שנים נוספים, לאחר שני הסיורים אמר ברושי "מלכישוע וכפר הנוער בנהלל, כמו משימות רבות בהן מצויים מתנדבים בשנת השירות הם מקומות המהווים דוגמה מעולה לשילוב בין ערכים של התיישבות, עבודה חקלאית ואהבת הארץ לבין חינוך ולקיחת אחריות על חלקים בחברה הזקוקים לסיוע ופיתוח. אני גאה שהתנועה הקיבוצית תורמת לפעילות מסוג זה ומאמין כי עלינו להשקיע מאמצים גדולים על מנת לשמרה".

   
עדכון חשוב בנושא הבנייה בקיבוצים: בשבועות האחרונים סיימה את עבודתה והגישה את המלצותיה לשר השיכון והבינוי הוועדה בראשות בנצי ליברמן אותה מינה השר לצורך מציאת חלופה נוספת להסדרי שיוך ובנייה בקיבוצים. הקמתה של הוועדה נועדה למצוא חלופה נוספת  ל-751 ול-1155 שתשמור על אופיו של הקיבוץ ועל מאפייניו הייחודיים ותפחית את החיכוך הנמשך שנים רבות עם רשות מקרקעי ישראל. כפי שהובטח, בטרם הוגשו המסקנות, התקיימה ביום ה' האחרון פגישה בין מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי וצוות רחב מטעם התנועה לבין מנכ"ל משרד השיכון, מר שלמה בן אליהו שעתיד לשבת בראש ישיבת מועצת מקרקעי ישראל אשר תדון בנושא, מנכ"ל רמ"י בנצי ליברמן, יועץ שר השיכון בני דרייפוס והיועץ המשפטי של רמ"י עו"ד ינקי קוינט. בתום הפגישה אמרו אנשי התנועה הקיבוצית: "לאחר דיון ארוך ולמידת ההצעות אותן מבקשת הוועדה להעלות על שולחן מועצת מקרקעי ישראל, אנו מקבלים את העקרונות המנחים את עבודת הוועדה ואת מסקונתיה. יחד עם זאת אנו דורשים בצורה ברורה כי ייעשו תיקונים ושינויים מעמיקים בדו"ח, זאת על מנת שההחלטות עליהן תחתום המועצה בתום הדיון יהיו ברות יישום ויאפשרו בנייה וצמיחה בקיבוצים ולא יהפכו לעוד מסמך שיושב כאבן שאין לה הופכין במשרדי הממשלה". ביום א' ה-8.6 יופץ סדר היום לישיבת מועצת מקרקעי ישראל אליו יתווסף נוסח ההצעות כפי שיעלה בה, כאמור נוסח זה אינו מקובל על התנועה הקיבוצית כלשונו. מתוקף כך ובמטרה להגיע לכמה שיותר הבנות ושיפורים בהצעות הקיימות נקבעו פגישות בין גורמי התנועה הקיבוצית לבין בעלי התפקידים הבכירים ביותר בדרג המקצועי והפוליטי של משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, לרבות פגישה נוספת שנקבעה ליום חמישי הקרוב על מנכ"ל משרד השיכון ומנכ"ל רמ"י במטרה להמשיך להתקדם אל עבר נוסח והצעות החלטה שהקיבוצים יוכלו לחיות עמם ולהתחיל באמצעותם תהליכי בנייה וצמיחה אמיתיים. מוזמנים לקרוא כתבה מעניינת על מצב הבנייה בקיבוצים היום : http://www.tbk.co.il/article/3081003

   
בגליל העליון התקיים השבוע אירוע מרשים ומרגש לציון 60 שנה לפיתוח הגליל. באירוע נכחו חברות וחברי קיבוצים רבים בהם גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית גליל עליון, שגב ירבעם, מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל ויושב הראש שלה זאב מרקמן, תושבים מקרית שמונה וכמות גדולה של אורחים. איתן ברושי בירך את באי האירוע על היוזמה המרשימה ועל פיתוח טכנולוגיות, תעסוקה, מסחר ואיכות חיים ברמות הגבוהות ביותר, וזאת על אף הקושי של חיים במרחק ממרכזי תעסוקה, תחבורה ומסחר.

   
שיהיה שבוע נפלא
עופר נוימן - דובר התנועה הקיבוצית

הוספת תגובה חדשה