דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מבזקי התנועה הקיבוצית - 22.8.2014

לוגו תנועה
קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית
עוטפים את העוטף, ממשיכים לפעול למען תושביו 
רבות כבר נאמר, דובר ונכתב על עמידתם של הקיבוצים בחזית הלחימה, חשוב לזכור ולציין, הקיבוצים, החקלאות, החינוך, התעשייה וחיי הקהילה אינם רק חומת מגן לימי לחימה, בשגרת חייהם הם מבטאים אמונה אמתית בזכותה של ישראל להתקיים ויוצרים את הריבונות הישראלית הלכה למעשה. השבוע ביקרה ציפי לבני, שרת המשפטים בקיבוץ בארי ושמעה מתושבי האזור כי התנועה הקיבוצית ותושבי העוטף כולם יתנו את כל אורך הרוח והנשימה ואת הגב הנחוץ לממשלת ישראל על מנת לעשות מה שנדרש להבאת השקט לאזור, יחד עם זאת הבהירו הנוכחים במפגש כי על הממשלה לייצר כבר עכשיו פתרונות ומנגנונים יעילים להבאתם בנושאי הביטחון, הכלכלה והצמיחה הדמוגרפית באזור.
 
 
ביום שישי האחרון הגיעו עשרות חברי יגור לקבלת שבת נעימה ומרגיעה בקיבוץ זיקים, את האירוע יזמו פעילי התנועה הקיבוצית העוסקים ביצירת חיבורים וחיזוקים לתושבי הדרום ועוטף עזה ומפעילים , חברי זיקים כתבו ליגורניקים מכתב תודה:  "חברי יגור היקרים,
הרשו לי בשם כל קהילת זיקים להביע את תודתנו והערכתנו הרבה על האירוח המדהים
שלכם, אצלנו בקיבוץ זיקים. יכולת הביצוע והארגון של הצוות שהגיע לזיקים בהובלתו של בועז, השאירה אותנו פעורי פה. אני בטוח שהיו שותפים נוספים ביגור שיזמו, גיבשו והפיקו את המיזם. הצלחתם בערב זה, להפגיש את כל אוכלוסיית זיקים, לאחר שרחבת המועדון נותרה בבדידותה זמן ממושך,. אין ספק שננצור את חווית אירוע זה לזמן רב.
בשם כל קהילת זיקים,
רון דלבה
מזכיר זיקים"
 
_________0

התקיים הכנס השנתי של תוכנית תל"מ לבני ובנות הקהילה האתיופית

ביום רביעי האחרון התכנסו בגבעת חביבה כ – 120 חניכי תכנית תל"מ לסמינר השנתי. חלק מהם סיימו את התכנית ונשארו כבמב"חים בקיבוץ, חלקם מועמדים להתחיל בתכנית וכ – 90 מהם מצויים כעת בעיצומה של התכנית הכוללת תעסוקה, לימודים, מגורים ושעורי העשרה בקבוץ. את התכנית מובילים איציק שפרן ויעל בזנר ובימים אלה היא נמצאת בתהליכי גדילה משמעותיים שיביאו עוד עשרות חניכים לתקופת העשרה וצמיחה בקיבוצים.
 
 

כנס "מעלה החמישה" מנהיגות, מעורבות ואחריות בחברה הישראלית – עוד לא נרשמת?

 

ב18 לנובמבר ייפתח כנס ההנהגות המסורתי של התנועה הקיבוצית אשר יעסוק בסוגיות ליבה שעל סדר היום של התנועה הקיבוצית והקיבוצים תוך זיקה לחברה הישראלית ולמוסדות המדינה. את הכנס מוביל צוות היגוי תנועתי בראשותה של שלומית צימרינג וישתתפו בו מרצים מהשורה הראשונה. פרופסור מנואל טרכטנברג יגיע ויעסוק יחד עם באי הכנס  במצבו של המושג "צדק חברתי" בישראל 2014 וינתח יחד עמם את מקומה של התנועה הקיבוצית במציאות החברתית בישראל, האלוף (מיל) עמוס ידלין  יתן סקירה מקיפה בנושא המזרח התיכון לאחר מבצע "צוק איתן", פרופסור ציפי ליבמן, נשיאת מכללת סמינר הקיבוצים תשתתף גם היא ותעסוק בשאלות של מנהיגות חינוכית בחברה הישראלית בכלל ובתנועה הקיבוצית בפרט. עוד נושאים רבים יעלו במהלך הכנס בפאנלים ודיונים מעמיקים ומרתקים ויאפשרו למשתתפים שיח מקדם של הובלה ומנהיגות. הכנס יתקיים בקיבוץ "מעלה החמישה" וההרשמה אליו מוגבלת לשני משתתפים או משתתפות מקיבוץ, זה הזמן להירשם ולהבטיח את מקומכם. להרשמה ופרטים: hr@tkz.co.il

 
cover_darom_(3)
תושבי הדרום ממשיכים להתמודד עם נזק המלחמה וההפסדים הגדולים שנגרמו להם במהלך ימי הלחימה. ו גם בשבת הקרובה כ-20 סוחרים מהדרום ליריד במתחם שפיים ויציעו את מרכולתם במקום.
היריד יפעל בשבת הקרובה (23.8) החל מהשעה 10:00 בבוקר.
 
בין המוצרים שצפויים להימכר ביריד יהיו גם של תושבי קיבוצים מהדרום, בהם נס שמנים מקיבוץ כיסופים וצילום אומנותי וחפצי נוי משדה בוקר.
__________
בתקווה לימים של שקט וביטחון, שתהיה לכולנו שבת שלום!

הוספת תגובה חדשה