דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מבזקי התנועה הקיבוצית - 20.6.2014

לוגו תנועה

 

   

 

כנסים מקצועיים לאנשי משאבי אנוש בקיבוצים ובתעשייה הקיבוצית, למבקרים ולחברי ועדות הביקורת בקיבוצים
שני כנסים מקצועיים התקיימו השבוע במסגרת פעילותן של יחידות התנועה הקיבוצית. הראשון התקיים ביום שלישי (17.6), הוקדש למבקרים ולחברי וועדות ביקורת בקיבוצים והובל על ידי אלי גולדמן, מבקר התנועה הקיבוצית. את הכנס השני שהתקיים ביום רביעי (18.6) ועסק בניהול משאבי אנוש בתעשייה ובקיבוצים הובילה שלומית צימרינג, מנהלת היחידה למשאבי אנוש בתנועה הקיבוצית יחד עם אנשי איגוד התעשייה הקיבוצית. שני הכנסים זכו להצלחה מרובה ומספר משתתפים רב. הפקת הכנסים הינה חלק מתהליך עמוק של הבאת כלים מקצועיים וערכיים ויצירת שיח משותף בין בעלי ובעלות תפקידים בתנועה הקיבוצית כולה.

  
12 מיליון שקלים לקיבוצים בהסכם פשרה אותו הובילה התנועה הקיבוצית מול "שירותי בריאות כללית"
בשעה טובה ומוצלחת מועברים בימים אלה לקיבוצים רבים כספים מתוך סכום של 12 מיליון ₪ שהינו סכום הפשרה עם "שרותי בריאות כללית" בנושא "הפרשי שכר קצוב". חשוב לדעת שחברי הצוות בתנועה הקיבוצית, יעל אייזנר, אורית גלאור ועו"ד יעקב אברהמי ניהלו עם קופ"ח "שרותי בריאות כללית" מו"מ כחמש שנים כדי להגיע למוגמר.ברכות!

  
יוזמה חדשנית: התנועה הקיבוצית ואיגוד התעשייה הקיבוצית השיקו בימים אלה את "המשתלה"
קרן סיוע מיוחדת לתמיכה בקיבוצים קולטים טכנולוגיה, ביוזמת אגף כלכלה, קרן קמ"ע ואיגוד התעשייה הקיבוצית ובדחיפת מזכ"ל התנועה איתן ברושי שמטרתה: העלאת קיבוצים על רכבת התעשייה (והחקלאות) עתירת הטכנולוגיה המתקדמת במהירות בארץ ובעולם באמצעות יצירת שותפויות ושילוב עסקי של חברות מיזם טכנולוגיות מתקדמות ומתאימות לקיבוץ או למפעל שבבעלותו. את המשתלה מוביל צוות "משימה" מיוחד בראשות אופיר ליבשטיין מכפר עזה - יו"ר קיבוץ חולית, אודי פלד מרמת יוחנן - יו"ר קרן קמ"ע, דגן לוין מצרעה - ראש אגף כלכלה וקרן קמ"ע, אודי אורנשטיין מרביבים - מנהל איגוד התעשייה הקיבוצית, סול בן שימול מקיבוץ אלמוג - יו"ר קיבוץ לוטן ואודי אדמתי. מנהל המשתלה הוא רפי נבו מגלאון.
לפרטים נוספים ופניות מעוניינים ניתן לקבל ב: http://old-www.kibbutz.org.il/cgi-webaxy/sal/sal.pl?lang=he&ID=3&act=show&dbid=pages&dataid=132178

  
ביקור שבועי בקיבוצים, והפעם: עין השופט ורמת השופט
גם השבוע יצא מטה התנועה לסיור ולמידה בקיבוצים שונים והגיע בבוקר יום שני לקיבוץ עין השופט בו בילה את שעות הסיור הראשונות ושמע על השיח העמוק המתחולל בקיבוץ בנושא אורחות החיים הקיבוציים והערכים עליהם מושתתת השותפות הקיבוצית, לאחר מכן עבר לקיבוץ רמת השופט הסמוך לשמוע על תהליכי הבנייה והצמיחה ועל האתגריםי הנובעים מהרחבת הקהילה ומהצרכים המיוחדים אותם היא מביא לפתחם של חברות וחברי הקיבוץ. המפגש עם בעלי התפקידים, החברות והחברים הינו מפגש מרתק שמאפשר מבט עומק קצר על המתרחש בחייו של כל קיבוץ וקיבוץ.

  
טורניר כדורשת נשים בתנועה הקיבוצית בשיתוף ליגת "מאמנט" יצא לדרך
כ-300 נשים שיחקו בסוף השבוע האחרון בשלב המוקדמות של טורניר מאמנט בקיבוצים. טורניר הכדורשת הראשון מסוגו בתנועה הקיבוצית. משחקי המוקדמות התקיימו בנען, עמק הירדן, שער הנגב ובניר דוד ויצרו התעניינות רבה בקרב אורחים רבים שהגיעו לצפות. לטורניר צוות הפקה בהובלתם של עומרי וידן, רותם סלע ותום נרקיס (נען) ושל ד"ר גבי אסם, מנהלת מחלקת החינוך של התנועה הקיבוצית. הטורניר בשיתוף ובחסות "הפועל" ו"מאמנט". למשחק הגמר שיתקיים בשבת 5 ביולי העפילו 2 קבוצות מכל בית. כולם מחכים לראות מי תקטוף את הגביע הראשון בכדורשת בקיבוצים. פרטים נוספים יתפרסמו בסמוך לטורניר.

  
הסדרי הבנייה והצמיחה בקיבוצים - מאמצים אחרונים לפני מועצת מקרקעי ישראל
ביום ראשון הקרוב, לאחר למעלה משנה של מאמצים ופעילות אינטנסיבית יעלו החלופות החדשות בנושא על שולחן מועצת מקרקעי ישראל. בשבועות האחרונים התקיימו פגישות חוזרות ונשנות עם כל הגורמים המשפיעים על ההחלטה שתתקבל. "אנו תקווה כי הנושא יבוא לידי סיום כבר ביום ראשון הקרוב באישורן של שתי החלופות אותן הציעה ועדת בנצי ליברמן לשר השיכון ומנכ"ל משרדו, אנחנו עושים מאמצים עצומים להביא את התוצאה הרצויה אך מודעים לקשיים הקיימים ולעובדה כי יכול להיות שהדיון בנושא יימשך גם בישיבה נוספת של המועצה. עצם הבאתן של שתי החלופות, כפי שהן מנוסחות היום ולאחר השיפורים שהוכנסו בהן, לדיון - הינו הישג משמעותי וצעד גדול לעבר פתרון המצוקה הקשה בה נתונה התנועה הקיבוצית". אומרים אנשי הצוות התנועתי העוסק בנושא.

  
אורי קידר מגבעת ברנר - ראש המשמרת הצעירה הארצית של מפלגת "העבודה"
ביום חמישי האחרון התקיימו בחירות ליו"ר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה, גוף הצעירים הפוליטי הגדול ביותר במדינה. אורי קידר מגבעת ברנר,המשמש כעוזרו של מזכיר התנועה הקיבוצית, וסיים קדנציה כיו"ר המשמרת בקיבוצים בשנים האחרונות ניצח את המתמודדת שמולו וייכנס בשבועות הקרובים להחליף את חברת הכנסת מיכל בירן המשמשת בתפקיד ב4 השנים האחרונות. "אני מברך את אורי ורואה בבחירתו כניסה מחודשת של צעירים וצעירות בני התנועה הקיבוצית לעמדות השפעה ואחריות בעולם הפוליטי" אמר איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית שמוביל, יחד עם פעילות ופעילי התנועה, מגמה משמעותית של חזרה לעמדות מפתח והשפעה בשירות הציבורי ובעולם הפוליטי.

  
איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ביקר השבוע את משפחות הילדים החטופים והביע בפניהם תפילה עמוקה, לה שותפים חברי התנועה הקיבוצית כולה – כי ילדיהם יחזרו במהרה לחיקן וכי הימים הנוראים העוברים עליהן ייגמרו בשלום.

    
בברכת שבת שלום,
עופר נוימן
דובר התנועה הקיבוצית

 

להורדת המבזק בקובץ פידיאף - לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה