דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מבזקי התנועה הקיבוצית - 18.5.2014

לוגו תנועה

18/5/2014

  
ראשית סליחה, תקלה טכנית גרמה לשליחת הניוזלטר רק היום, אני מניח שהיה קשה לעבור את השבת בלעדיו וכל שנותר לי הוא להתנצל...

   
ביום שישי האחרון התקיימה ישיבתה הראשונה של המועצה הציבורית של מחלקת המשימות בתנועה הקיבוצית. מנכ"ל גבעת חביבה יניב שגיא שיעמוד בראש המועצה פתח את הישיבה יחד עם גיל מושקוביץ, מנהל מחלקת המשימות ויחד הציגו את עיקרי תכנית העבודה והפעילות של המועצה. הנושא המרכזי בישיבה זו היה דיון מעמיק, יחד עם ראש השב"כ לשעבר עמי אילון וסגן ראש עיריית אום אל פחם בילאל מחאג'נה , בנושא פשעי השנאה שמכונים "תג מחיר". המועצה הוציאה גינוי חריף וקריאה לכל שותפיה לעמוד בחזית המאבק בתופעה המגונה. קריאה מיוחדת הופנתה לאנשי תנועת הקיבוץ הדתי "להתחבר אלינו בפעולה נמרצת לבידודם של מבצעי "תג מחיר" ולעקירת תופעה זו משורשיה ובדרישה מהממשלה לפעול לעצירתה". המועצה עתידה להתכנס כ6 פעמים בשנה ומורכבת מחברות וחברי קיבוצים בתפקידים שונים, ראשי רשויות מקומיות, חברי כנסת לשעבר ופעילי תנועה.

  
בשבועות האחרונים החל להתקיים שיח מבורך בנושא יעדי שנת השירותבתנועה הקיבוצית. דעות רבות ומידע רב (בחלקו מדוייק ובחלקו פחות) עלו בדפי הפייסבוק השונים ובעיתונות הקיבוצית. בהזדמנות זו חשוב להבהיר מספר דברים:

א. אף משימה שאמורה להיפתח בשנת הלימודים הקרובה (2014-15) לא תיפגע או תקוצץ

ב. אין כוונה, לא למזכירות התנועה ולא לעומד בראשה לפגוע בקשר הייחודי שקיים בין התנועה הקיבוצית לבין האוכלוסיות המיוחדות איתן היא עובדת דרך המפעל המרשים ומעורר ההשראה של שנות השירות והקומונות המשימתיות

ג. הדיון על סדר העדיפויות של משימות שנת השירות אותן מגבה ולוקחת על עצמה התנועה הקיבוצית התקיים כבר באוגוסט האחרון, אין לדיון זה מטרה להרוס או לפגוע בשנות השירות אלא לסמן את היעדים הרלוונטים ולחדד את הסיבות לקיומן של משימות כאלה ואחרות ההגדרות שנכנסו אליו הן: חיזוק ההתיישבות והפריפריה, אחריות על החינוך בישראל, טיפול ועבודה עם נוער בסיכון ועם אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, מכינות קדם צבאיות ומשימות מיוחדות שיעלו לפי הצורך הלאומי והתנועתי. בנוסף לדיון חשוב להבהיר כי מסגרות שלא עומדות בדרישות הסף של אחריות, ליווי ומתן התנאים הראויים למתנדבי ומתנדבות שנת השירות יעלו לדיון בצוותים הרלוונטים ובדרכים המקובלות. כפי שנכתב, השיח אודות ייעדי שנת השירות הוא חשוב ויש לקיימו במידת הזהירות הראויה לו. התנועה הקיבוצית, מזכירות התנועה וכל העוסקים בדבר מעריכים את מתנדבי ומתנדבות שנת השירות עד מאד ומקיימים את הפעילות מתוך אמונה גדולה כי היא אחד מהסמלים והדגלים החשובים ביותר אותם מסוגלת התנועה הקיבוצית להרים היום למען החברה הישראלית ומדינת ישראל.

   
ביום חמישי האחרון התקיים טקס מרשים ומכובד לזכר 3050 בני ובנות התנועה הקיבוצית אשר נפלו במערכות ישראל. הטקס התקיים באנדרטת הקיבוצים שביער הסמוך לקיבוץ משמר העמק והשתתפו בו, שר הביטחון מר בוגי יעלון, מזכ"ל התנועה הקיבוצית איתן ברושי, אלופי המטה הכללי, אלי בן שם יו"ר ארגון "יד לבנים", אריה מועלם ראש אגף הנצחה במשרד הביטחון, חבר הכנסת עומר ברלב ועוד. את ארגון הטקס הובילו ד"ר אירית בר נתן העומדת בראש סניף יד לבנים בתנועה הקיבוצית ואיציק שפרן העומד בראש מנהלת אתר ההנצחה. מוזמנים לקרוא על הטקס באתר "ישראל היום" בלחיצה כאן. .את דבריו של נציג המשפחות השכולות (בקישור כאן) ושל איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית (בקישור כאן). 
   
לפני שבוע פורסמה בערוץ הראשון כתבה העוסקת באופן מגמתי ושטוח בשאלות הפנסיה בקיבוצים. אנשי קיבוץ כנרת בו עסקה הכתבה החליטו לכתוב תגובה ברורה להשמצות ולרדידות, מוזמנים לקרוא.

   
ביום שלישי ה-20.5 יתקיים כנס התרבות השנתי של התנועה הקיבוצית, יום עיון מרתק ומצחיק עד דמעות בכפר המכבייה. את היום מארגן מטה התרבות של התנועה הקיבוצית בראשות ריקי רז ומוזמנים אליו רכזות ורכזי תרבות מכלל הקיבוצים. בין משתתפי הכנס תהיה עינב גלילי (במקור מקיבוץ נען), מנחת טלוויזיה, כותבת ומשתתפת קבועה בתוכנית הסאטירית - מצב האומה, שתשתף בניסיונה המקצועי העשיר ובמחקרים העדכניים ביותר בתחום חקר ההומור, במסגרת שיחה משועשעת על מה מצחיק אותנו ולמה, על הומור ומאבק המינים, על הומור פוליטי וסאטירה .ועל הדרכים שבהן ניתן לפתח את חוש ההומור ולהשתמש בו בכל תחומי החיים. להרשמה ניתן לפנות למטה התרבות בתנועה הקיבוצית במייל או טלפון.

   
ולבסוף, גם השבוע קיים מטה התנועה סיורים בקיבוצים שונים. ביום שני הגיעו חברות וחברי המטה לקיבוץ גבולות הדרומי, זאת לאחר שהשתתפו באסיפה השנתית של ארגון "משקי הנגב " אותו מנהל ומוביל דדי רובינשטיין מקיבוץ נירים. ביום שלישי התאספו אנשי המטה בדגניה א' לשיחות רציניות על החיים בקיבוץ והאתגרים העומדים בפני חברות וחברי הקיבוץ.

  
שיהיה לכולנו שבוע נפלא!
עופר נוימן
דובר התנועה הקיבוצית

הוספת תגובה חדשה