דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לא שמנו לב וכבר חלפה שנה - חג שמח מהתנועה הקיבוצית - 24.9.2014

לוגו תנועה

 

 

____________...

 

 


מחלקת המשימות של התנועה הקיבוצית הוציאה השבוע לפועל אתרפסודיית הצעירים המסורתית. משפחות עם ילדים, זוגות צעירים וחבורות של חברים הגיעו לחופי הכינרת ליומיים של בנייה, שיט, מים וחברים. 

 

 

איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, גינה השבוע בחריפות את דבריו של שר החקלאות ערב כינוסה של מועצת התנועה המיוחדת בעוטף עזה, ואף שוחח עם השר וביקש כי יחזור בו מאמירתו האומללה.
ברושי טען בפני השר כי התנועה הקיבוצית וקיבוצי עוטף עזה באופן ספציפי עשו כל שביכולתם על מנת להפוך את תהליך ההתנתקות מגוש קטיף למכובד וראוי עד כמה שניתן ומעולם לא "רקדו על הדם" כדברי השר. יחד עם זאת הבהיר ברושי לשר כי שיתוף הפעולה החשוב בין המשרד לתנועה והדאגה המשותפת לגורלם של הקיבוצים והחקלאים  יימשך וכי דווקא בעטיו נדרש השר לחזור בו מדבריו ולהתנצל. מוזמנים לקרוא מכתב שנכתב לפני שבועיים לשר החקלאות בעבקבות "צוק איתן" ולקראת חוק ההסדרים ותקציב 2015 ובו תוכנית מפורטת למדיניות החקלאות ופיתוח הכפר בלחיצה כאן

 

 

"התנועה הקיבוצית היוותה מופת ודוגמה של סולידריות וערבות הדדית בניצוחם של פעילי התנועה...תודה מיוחדת לנוקי, רינת ורננה על הליווי ההיענות בכל שעה עבורנו...אנו בטוחים שהתנועה הקיבוצית תמשיך בתמיכתה בשיקום הישובים בחזרה לפסי הצמיחה הדמוגרפית והכלכלית" כך כתבו חברות וחברי ניר יצחק במכתב לאיתן ברושי כסיכום ל"צוק איתן". ניתן לקרוא עוד על פעילות התנועה במבצע ועל מועצת התנועה הקיבוצית שהתקיימה לפני שבוע בבית הספר "שער הנגב" בבלוג של אורי הייטנר במאמרו, "כשיודעים למה". 

 

 

מליוני שקלים שייגרעו מרווחיהם של חקלאי ישראל הפכו השבוע לדיון קשה וארוך בין צה"ל, משרד הביטחון, משרד החקלאות, התאחדות החקלאים בישראל והתנועות ההתיישבותיות. גופי הביטחון החליטו שלא לקנות בשנת השמיטה הקרבה את הירקות והפירות מחקלאי ישראל תוך "היתר מכירה" כפי שהיה נהוג בשנים עברו אלא להעביר את הרכישה לחקלאים מאדמות ירדן כמנהג המהדרין. החלטה זו העלתה תרעומת רבה בקרב החקלאים ונציגיהם. מזכ"ל התנועה הקיבוצית שוחח בנושא עם מנכ"ל משרד הביטחון, שר הביטחון ושר החקלאות ודרש כי יימצא פתרון מהיר שלא יפגע בחקלאים הישראלים. מוזמנים. יו"ר האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג פנה לשר הביטחון במכתב חריף בו הוא טוען :"" החמרה הלכתית, דווקא בעת הזאת בה החקלאות הישראלית נמצאת במשבר וזקוקה לכל סיוע אפשרי, מנוגדת לערכי ההתיישבות והתמיכה בחלש ובנזקק".   כלל הגורמים ימשיכו לפעול בנושא על מנת להביאו לפתרון בשבועות הקרובים

___________

מאות חיילים וחיילות בודדים קיבלו השבוע את ברכת החג ושי חגיגי לכבוד השנה החדשה מטעם התנועה הקיבוצית. רכז החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית, צביקה לוי, הדואג לצרכיהם של החיילים ולקליטתם במהלך השנה כולה העניק את המתנות ושמע תגובות נלהבות.

 

 

____________...

ביקור ארוך ומרתק במועצות הגליל המערבי, זבולון ומטה אשר התקיים ביום שני האחרון. בביקור המורחב השתתפו מנהלי מחלקות התנועה ופעילים מתחומים שונים והובילה אותו רכזת האזור ליאת פאר. ייחודו של הביקור היה העיסוק המעמיק בחיבור בין התנועה הקיבוצית לקיבוץ - ארגון כלכלי ומועצה אזורית הבא לידי ביטוי בצורה ייחודית באזורים אלה. 
ביום שלישי ביקרו פעילי התנועה ואיתן ברושי פצועים מהלחימה במסגרת "צוק איתן" שעוד מצויים בתהליכי החלמה ושיקום בבית החולים "תל השומר" והעניקו להם חבילות שי לכבוד השנה החדשה. בצילום - איתן ברושי עם גדי ירקוני מקיבוץ נירים.

 

 

 

לצפייה בסרטון שנה טובה של התנועה הקיבוצית - לחצו על התמונה

____________...

להסרה מרשימת התפוצה לחץ כאן

עופר נוימן Israel0526719108

© כל הזכויות שמורות


PrintClick here to print this page


נשלח באמצעות אקטיב-טרייל מערכת דיוור אלקטרוני

הוספת תגובה חדשה