דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"לא ניתן שיהיו עוד איומים על תושבי העוטף" - קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 19.9.2014

לוגו תנועה
21/9/2014

____________...

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית

חפשו אותנו בפייסבוק בלחיצה כאן

19.9.14

 

_____________3

שר הביטחון וגילה טרגרמן אמו של דניאל טרגרמן ז"ל  - במועצה מיוחדת של התנועה הקיבוצית
"לא ניתן למתקפות הנקראות בטעות טיפטופים להימשך באזור עוטף עזה ובדרום" אמר שר הביטחון, ח"כ משה בוגי יעלון  במועצת התנועה הקיבוצית שהתכנסה ביום חמישי האחרון בהוקרה ליישובי עוטף עזה והדרום. המועצה נפתחה בדקת התייחדות עם זכר ההרוגים ב"צוק איתן" ולאחריה המשיך שר הביטחון והדגיש "התנועה הקיבוצית והנהגתה השיבו את כל שיפה, טהור וצודק בחברה הישראלית לקדמת הבמה, הקיבוצים והחברים שעמדו איתנים אל מול האיומים ואותם מאות קיבוצים שאירחו, התנדבו וסייעו להם הינם ביטוייה של אחווה ישראלית אמיתית ויפה". במועצה השתתפו גם ראשי המועצות האזוריות של אזור עוטף עזה, חיים ילין ואלון שוסטר שגם שימש כיו"ר הישיבה, אלוף נועם תיבון, חברי כנסת, נציגי המשפחות השכולות ומאות צירי הוועידה, שהם נציגיהם של קיבוצי התנועה למועצה, אשר התקיימה באודיטוריום של בית הספר שער הנגב. את המועצה פתחה אימו של הילד דניאל טרגרמן ז"ל שנהרג במהלך ימי הלחימה מפגיעת טיל ישיר בקיבוץ נחל עוז וסיפרה על הכאב העצום שמתחולל במשפחתה ובקהילת נחל עוז כולה "עברנו לנחל עוז כי התאהבנו במקום ובאנשים, היום, אחרי הטראומה שעברה עלינו אנחנו לא נוכל לחזור לשם, לא כי אנחנו פוחדים לחיות שם, לא כי אנחנו בורחים – אבל הזיכרונות, הכאבים והמראות קשים לנו מידיי ולא נוכל להמשיך לעמוד בהם מידי יום".  מזכירי קיבוצי העוטף, בני נוער מזיקים וכפר עזה ודוברים נוספים עלו על בימת המועצה לספר את לקחיהם וחוויותיהם מהמבצע ובתום המושב נאם איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית שסיפר על תהליך ההחלטה לקחת חלק פעיל בסיוע ועל ההתגייסות המיוחדת של חברות וחברי התנועה הקיבוצית. ברושי גינה בדבריו בחריפות את אמירתו המיותרת של חבר הכנסת, השר יאיר שמיר על תושבי עוטף עזה אל מול מתנחלי גוש קטיף וקרא לממשלת ישראל להתערב במהרה על מנת למגר את האיום הפיזי מהאזור ולאחות את השברים הרבים שנוצרו .

 

 

 כנס חווייתי-רעיוני לשכבת י"א בתנועה הקיבוצית ובמרחב הכפרי בנושא מנהיגות והובלה 
30.10 – 1.11 ימים חמישי-שבת בחאן ממשית שבנגב


 
הכנס כולו מתקיים בחאן המקסים השוכן בתוך גן-לאומי ממשית ובסביבתו וכולל לינה באוהלי החאן, שירותים, מקלחות, חשמל ותאורה ותנאי שטח טובים לקיום מפגשים חווייתיים ורעיוניים.
כל באי הכנס יחולקו לקבוצות של כ-20 חניכים בקבוצה שתהווה את מסגרת הפעילות הבסיסית. במהלך ימי הכנס יעברו הקבוצות פעילות 
ODT מקצועית, טיול שטח, תחרות מסטר-שף, הרצאות ומפגשים אינטימיים עם דמויות העוסקות במנהיגות חברתית ובשנת שירות. החניכים גם ישירו יחדיו בשירה בציבור, ירקדו במסיבה ויחוו הרבה חברותא שכבתית-ארצית.
 
הכנת המדריכים יוצאת ב- 30.9 והיא תנאי ליציאת החניכים לכנס.

  • הרשמה להכנת מדריכים אצל עילם בר-לב שמרכז את הכנס למיילeylam@tkz.co.il.

 
אנו מוגבלים במקום עקב מספר האוהלים והתשתיות של החאן עד 600 איש.
מהרו להירשם והבטיחו את מקומכם!!

 

 

____________...

 
שנה טובה לעובדי ועובדות התנועה הקיבוצית

טיול בראש הנקרה, שירה בציבור, מפגש עם מנהלי כפר המחול של הלהקה הקיבוצית בגעתון רמי באר ואמירה תאומי ושיחה מרתקת עם ראש עיריית "עכו" הרכיבו את יום הסיור בגליל המערבי שערכו עובדי ועובדות התנועה הקיבוצית לכבוד ראש השנה ופרידה ממסיימי התפקידים השונים, עמליה גוט, אורי בראל, חוה קלס, איציק עוז וסול בן שימול. המפגש הובל ונוהל על ידי ריקי רז ממחלקת התרבות וליאת פאר רכזת האזור בתנועה הקיבוצית ואפשר מבט חטוף לעשייה יצירתית, מלאת השראה וכוח של תרבות, חינוך, רווחה ואיכות חיים ביישובי הפריפריה המצויים בשטח מועצה אזורית מטה אשר ובעיריית "עכו". 

 

 

 

מתקדמים לעבר יישום החלטת מועצת מקרקעי ישראל 
ביום שלישי האחרון התקיימה ישיבת עבודה ראשונה בין אנשי רשות מקרקעי ישראל לבין מטה הבנייה של התנועה הקיבוצית. הצוותים החלו לפעול בנושא יישום החלטת מועצת מקרקעי ישראל - "חלופת האגודה" . בנוסף עלו בישיבה נושאים נוספים העומדים על הפרק בין התנועה הקיבוצית לבין גופי הבנייה והתכנון כגון פתרון בעיית השימושים הלא חקלאיים וסוגיית הבנייה בקיבוצים שאינם משייכים. "אנחנו מאמינים שעבודה נכונה ומעמיקה מול רשות מקרקעי ישראל היא מפתח לפתרון הבעיות הרבות שעוד עומדות בפנינו. מי שמתנגד היום לחלופות השונות עושה זאת בלי להבין את הדקויות של ההצעות שעוד לא נוסחו במלואן ובלי הסבלנות הראויה לאנשים שמובילים ציבור" אמר השבוע איתן ברושי מזכ"ל התנועה הקיבוצית בכנס כלכלי של "ברית פיקוח".

 

 

ארגון אהד"ה מזמין אתכם ללמוד
ערבות הדדית - גבולות, דילמות מהשטח והתמודדות קיבוצים בתחום  הצרכים המיוחדים
יום עיון משותף של ארגון "אהדה"  ושל אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית
יתקיים ב  30.9.14בבית התנועה, רח' לאונרדו דה וינצ'י 13, ת"א.
עלות יום העיון 150 ₪  (צ'קים לפקודת המרכז ליעוץ ושיקום).
הרשמה: אתי באגף חברה 
eti@tkz.co.il   או בטלפון  03-6925245
נא הירשמו והסדירו את התשלום מראש.

 

 

800px-______...

"תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה"
שנת תשע"ד באה אל תומה.
אני, דובר חדש לתנועה הקיבוצית, מסיים תשעה חודשים בתפקיד מרתק ומלא אתגרים. רוצה לאחל לכל הקוראות והקוראים, לכל פעילי התנועה הקיבוצית ולכל מדינת ישראל שנה טובה, גדושה בשמחה, שיתופי פעולה, אהבה וחברות. שנת צמיחה וחוסן לקהילות, שנת בנייה וקליטה. שנה של המצאות חדשות וחזרה לאחריות ומנהיגות בחברה הישראלית, ומעל הכל, שנת שקט, ביטחון, בריאות ושלום
.

 

להורדת המבזק בקובץ פידיאף - לחצו כאן

 

הוספת תגובה חדשה