דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 9.10.2015

לוגו תנועה
____________...
השבוע בתנועה הקיבוצית
    תאריך: 09/10/2015
    
לצפייה בקובץ וורד, לחצו כאן. לצפייה בקובץ PDF לחצו כאן.
 
11850671_856...
מאבק החקלאים: הישג ראשון!
החל מחודש ינואר, יבוטל מס המעסיקים על עובדים זרים בענפי החקלאות

מאבק החקלאים רושם הישג ראשון לאחר שביום רביעי האחרון החליטו שר האוצר ושר החקלאות, על ביטול מס המעסיקים על העובדים הזרים בענפי החקלאות. כמו כן, כוללת ההחלטה את הגדלת הניכויים (במקור) המותרים למעסיקי עובדים במאות שקלים. נושא מיסוי העובדים הזרים היווה אבן ריחיים על צווארם של החקלאים שממילא מתמודדים עם קשיים חסרי תקדים בשנים האחרונות. מדובר בעיוות מקומם כאשר הרציונל שעמד מאחורי המיסוי היה מופרך מיסודו. מי שהוביל את מהלך הביטול הם ראשי המאבק בראשותם של מאיר צור, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, אבו וילן, מזכ"ל ההתאחדות, וניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, שהגיב לכך באומרו כי "המשק המשפחתי הוא שותף רב חשיבות בדמותה של החקלאות הישראלית. מס המעסיקים איים איום קיומי על המשק המשפחתי, וביטולו הוא צעד רב משמעות בכיוון הנכון. אנו מברכים את שרי האוצר והחקלאות על ההחלטה החשובה שקיבלו. גם לאחר בשורה זו ישראל היא עדין מהמדינות בה התמיכה הממשלתית בחקלאות היא מהנמוכות בעולם המערבי. נמשיך את המו"מ עם משרד האוצר בעיניים פקוחות, תוך הבנה ברורה שטרם הוסרו כל המכשולים שיבטיחו את המשך קיום החקלאות בישראל."
IMG_4144
בהקשר לביטול המס, ראוי לציין את פעילותו המסורה של ח"כ איתן ברושי, אשר יזם דיון ראשוני בנושא בוועדת הכספים בכנסת, בעקבותיו קיבלה הוועדה החלטה התומכת בביטול המס. החלטה זו, יחד עם לחץ ראשי המאבק, היוו זרז להחלטת השרים. לדברי ח"כ ברושי, יש לראות בביטולו של המס צעד ראשון מתוך שורה של צעדים שעל הממשלה לבצע על מנת לחזק את החקלאות. לדבריו: "המאבק על עתידה של החקלאות לא תם, אנו לקראת תקציב המדינה וחוק ההסדרים וקיימים מכשולים רבים שמונעים מהחקלאות להתפתח. נמשיך להיאבק למען פיתוחה וביסוסה של החקלאות והתיישבות".
 
זמן של יחד
שעות לא פשוטות עוברות על מדינת ישראל - פיגוע רודף פיגוע והבשורות הרעות לא פוסקות. מדינת ישראל עמדה באתגרים קשים בהרבה מכך וזאת מבלי לאבד לרגע את קור הרוח. נכון יהיה לדבוק בכך ולקיים זאת כעת.
עלינו לזכור כי הדרך לצלוח את האתגרים, היא ע"י לכידות, נחישות, קור רוח ושמירה על פרופורציות. אסור לנו לשחק לידיהם של טרוריסטים וגורמים קיצוניים, המבקשים להבעיר את השטח ולגרום לאיבוד עשתונות.
כנגד טרור יש להילחם בעוצמה ומדינת ישראל התברכה בצבא חזק ובכוחות ביטחון ושיטור, שבכוחם להשליט סדר, להרגיע את המצב, ולהחזיר את תחושת הביטחון. יש לאפשר להם לפעול ביעילות ובמקצועית, לחזק את ידיהם ולבטוח ביכולתם.
עלינו להיות מאוחדים ולשמור על ערבות הדדית ועל החוסן החברתי במדינה, שמאפשר לנו להמשיך בשגרת חיינו.
 
IMG-20151008...
הרשמת שיא לשנת השירות
ההתעניינות בשנת השירות של התנועה הקיבוצית, ממשיכה לשבור שיאים. לפני ראש השנה, נפתחה ההרשמה לשנת השירות הבאה, ובתום תקופה קצרה נרשמו כבר למעלה מ-1100 מועמדים חדשים. ההערכות הן שעד סגירת ההרשמה (באמצע חודש נובמבר), יוכפל מספר הנרשמים באתר. המעוניינים להצטרף מוזמנים להזדרז ולהירשם. לפרטים ולהרשמה לחצו כאן.
בהמשך לכך, התקיים השבוע כנס ראשון של מלווי הקומונות. מחלקת שנת השירות בתק"צ, בראשותו של לירז ברנד, כינסה כ-100 מלווים שהגיעו מהמסגרות השונות בהם ישובצו חניכי שנת השירות, ואשר יהיו האחראים הישירים על החניכים. כנס זה נועד להקנות כלים בשלבי מיון החניכים, כמו גם עדכונים מלאים בנוגע לפעילויות המתוכננות בשנה הקרובה. ביטוי מיוחד ניתן לנושא מיון והתאמת החניכים, כאשר כל המועמדים שנרשמו, יעברו מיון ראשוני במהלכו ימוקמו באחד מששת המסלולים המוצעים בשנת השירות. אח"כ, יעברו מיון פרטני עבור כל אחת מהמסגרות, ושלב זה יכלול השתתפות אקטיבית של אותם מלווי קומונות. לירז ברנד: "חשוב לנו להקנות כלים נכונים לתהליכי המיון, כך שבסופו של תהליך יגויסו החניכים המתאימים למסגרות, התואמות לשאיפתם. אנו מקפידים על כך כי תהליך זה יעשה תוך שמירה על כבודם ועל רצונם של החניכים המתנדבים".  
 
20151006_200...
די לתרבות האונס!
חניכות וחניכי הנוער העובד והלומד ובוגריו (חברי דרור ישראל), היו מהמשתתפים הבולטים בהפגנה שהתקיימה השבוע מול מועדון "אלנבי 40" בת"א. ההפגנה נערכה תחת הקריאה לסגור את המקום לאלתר, בעקבות החשיפה של מקרה האונס במקום. החניכים הגיעו להפגנה מכל רחבי הארץ לאחר שבשבוע שעבר נחשף בחדשות 10 אודות מקרה האונס המזעזע. בתנועת הנוער העובד והלומד מצטרפים לקריאה של מארגנות המחאה לסגור את המועדון, וכן ביקשו במעשה זה להביע סולידריות עם הנפגעת ולצאת כנגד התבטאויות שונות ברשתות החברתיות אשר מגבות במידה מסוימת את המעשה. בנוסף להפגנה, החליטו בתנועה כי יעברו השבוע פעולות בקנים ובסניפים בכל רחבי הארץ בנושא "תרבות האונס". הפעולה נכתבה ע"י חניכות בשנת שירות של התנועה בחיפה, שאף צרפו מכתב פומבי באתר התנועה. לקריאת המכתב מעורר ההשראה לחצו כאן. יצוין כי הפגנה זו, לצד מידע חדש שהגיע למשטרה הכולל עדויות נוספות של הצעירה שתועדה בסרטון, הביאו את המשטרה להוציא אתמול (חמישי), צו סגירה מנהלי למשך 30 יום למועדון. 
 
שילוב קדוש: חינוך קיבוצי שלא משאיר אף תלמיד מאחור, יחד עם עשיה משמעותית למען שירות בצה"ל
IMG-20151001...
נציגי ביה"ס לחינוך מיוחד "שפרירים" מקיבוץ גבעת-חיים איחוד, הוזמנו לאחר כבוד להתארח בסוכת שר הביטחון בקריה, במהלך חול המועד. חניכי ביה"ס, המגיעים מרחבי המרחב הכפרי משתלבים בביה"ס בעקבות לקויות למידה מורכבות איתן הם מתמודדים המקשות על גיוסם לצה"ל. ביה"ס מפעיל תכנית מיוחדת להכנה לצה"ל, ובזכותה רבים מהחניכים משתלבים בתפקידים משמעותיים בשירותם הצבאי. על כך ביקש שר הביטחון לזכות את בית הספר באות הוקרה.
התכנית נוסדה ע"י דבורה לשם מגבעת חיים איחוד שאימצה חייל בודד שהגיע לקיבוץ. אותו חייל היה בנו של תא"ל (מיל') יוסי לוי ובעקבות זאת נוצר קשר קרוב שהווה בהמשך את הבסיס לשיתוף פעולה ולחיבור החזק בין בית הספר לחיל, שאימץ למעשה את ביה"ס. "בזכות התכנית הצלחנו לשלב בהצלחה גם צעירים שצה"ל חשב לוותר עליהם בהתחלה", אומרת לשם. במרוצת השנים כ-200 מבוגריו השתלבו בתפקידים שונים בחיל הים וחלק לא מבוטל מהם הצטיינו במהלך שירותם.
התנועה הקיבוצית מברכת בחום את דבורה וצוות ביה"ס שפירים. פעילותכם מבורכת ומעוררת השראה וגאווה.
"לא רוצה נקמה"
IMG-20151007...
בהמשך לאירוע הנורא בו נרצחו בני הזוג הנקין, מול עייני ילדיהם, יזם גיל מושקוביץ, רכז מחלקת משימות בחברה, ניחום אבלים אצל בני המשפחה בקריית- משה שבירושלים. יחד עמו היו שותפיו מארגון "תג מאיר" ושותפים פלסטינים למיזמי שלום שונים, כולל נציג המגיע מהכפר ענתא, ושתי נשים ממחנה הפליטים שועפט. מושקוביץ הביע במהלך הביקור את דבר התנועה הקיבוצית אשר מזועזעת ממקרי האלימות ודורשת את הפסקתם. בימים סוערים ומתוחים אלה אנו מבקשים לקרוא למתינות ולגילויי אנושיות מכל עבר.
בהקשר זה, כמו רבים בארץ, גם בתנועה הקיבוצית התרגשו מאוד מדבריו של ישי ערמוני, אחיה של נעמה הנקין ז"ל, שכתב השבוע: "אם יצאת לנקום תחפור שני קברים, אחד בשביל עצמך. לא רוצה נקמה, רוצה את אחותי בחזרה. ואם זה לא אפשרי אז שלא יקחו לאף אחד אחר את האחות, אף פעם. תודה".
 
מי ייתן ונדע ימים של הפסקת מעגל הדמים ונצליח לגלות גדולת נפש שכזו.
 
מספר אירועים מעניינים בקרוב:
  •  תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית פותחת את העונה בתכנית "מלך האלים ומלך האנגלים." התכנית תרוץ כ- 8 פעמים ברחבי הארץ החל מהשבוע. לפרטים נוספים לחצוכאן.
  • כנס קיבו[צ]ילום: שיתוף פעולה בין יד טבנקין ליד יערי- חצר המשק: מבט מבפנים ומבחוץ. הכנס יערך ב-15.10 באפעל. לפרטים נוספים לחצו כאן.
  • כמו עשב בניסן- להקת העוגן מתאחדת במופע נוסטלגי מיוחד. כל ההכנסות יהיו תרומה לעמותת "ישראלס" ויוקדשו למלחמה במחלת ה-ALS. המופע יתקיים בקיבוץ העוגן ב-17.10. לפרטים נוספים לחצו כאן.
  • גיבורי תרבות- חדש בצוותא. אומנים מלחינים את שיריו של ארז ביטון. המופע יתקיים ב-25.10. לפרטים נוספים לחצו כאן. לרכישת כרטיסים מוזלים- קוד: 2015 בקופות או שלחצו כאן.
  • קשת אילון / מקהלת האיחוד- קונצרט חגיגי לפתיחת עונת הקונצרטים תשע"ו, יערך ב- 30.10 בקיבוץ אילון. מנצח: רונן בורשבסקי. לפרטים נוספים לחצו כאן.  
 
___1
באר בקיבוץ
התערוכה "באר בקיבוץ", מוצגת במוזיאון בית אורי ורמי נחושתן שבקיבוץ אשדות יעקב מאוחד. התערוכה המיוחדת מציגה את מכלול יצירתו של אחד מבכירי האדריכלים בתנועה הקיבוצית - האדריכל מנחם באר, חבר קיבוץ געתון (אוצר התערוכה הוא מיכאל יעקובסון). דפוסי החיים החדשים שיצרה התנועה הקיבוצית מימי ראשיתה ועד ימינו נתנו את אותותיהם בהיבט האדריכלי והנופי. האדריכלות בקיבוץ הייתה כלי שאליו נוצק חזון מוגדר היטב. יצירתו של באר מייצגת את האדריכלות הקיבוצית במחצית השנייה במאה ה-20, ומשתלבת עם עבודותיהם של בני דורו, להם ניתנה הזדמנות נדירה לממש את חזון התנועה בכל קנה מידה- החל מתכנון כולל של הקיבוץ, דרך תכנון מפעלים, מוסדות חינוך, מתקני ספורט, בתי תרבות וחדרי אוכל, וכלה בבתי החברים. תערוכה זו ממשיכה את הספר "אבני דרך אבני בניין – דרכו האדריכלית של מנחם באר", שערכו מוקי צור ויובל דניאלי. במסגרת העבודה על הספר, ערך הצלם עמרי טלמור מסע מקיף בין יצירותיו של באר. ניתן לצפות בתערוכה עד ה-14.12.
השבוע גם פורסמה כתבה נרחבת על התערוכה ועל פועלו של מנחם באר בן ה-90, שבמשרדו הצנוע בגעתון ממשיך לנהל את ענף התכנון האדריכלי של קיבוצו. לקריאת הכתבה לחצו כאן.
 
לסיום אבקש לאחל לכולנו סוף שבוע רגוע ושקט, ועמוס בבשורות טובות. בואו נשמור על ערנות מוגברת ואוזניים כרויות לעזרה, לצד מתינות וקור רוח. שבת שלום.

שי אלט, דובר התנועה הקיבוצית, 058-6650088.

הוספת תגובה חדשה