דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הפעילות לא נפסקת, מבצע "צוק איתן" - מבזקי התנועה הקיבוצית - 1.8.2014

לוגו תנועה
2/8/2014

 

 מבצע "צוק איתן"

 

שבוע קשה וכואב עבר על התנועה הקיבוצית ועל מדינת ישראל כולה. הלחימה בעוטף עזה גבתה את חייהם של חיילים רבים ביניהם גם בני וחברי קיבוצים אשר בהלוויותיהם ובימי השבעה של משפחותיהם נכחו נציגות ונציגי התנועה הקיבוצית, כמו כן פצועים רבים מהתנועה הקיבוצית הגיעו במהלך השבוע האחרון לבתי החולים וגם בהם ביקר מזכ"ל התנועה הקיבוצית ופעילים נוספים האמונים על הקשר עם המשפחות והקיבוצים כדי לחזק ולהזכיר כי עומדת מאחוריהם תנועה שמוכנה לסייע ולתמוך בכל שיידרש.

 

חמ"ל התנועה הקיבוצית ממשיך בפעילות:

 

חמ"ל התנועה הקיבוצית, בהובלתם של נוקי גולדפישר ויואב מרגלית ממחלקת הביטחון המשיך השבוע את פעילותו החשובה. חיבורים בין קיבוצים מארחים לקיבוצים מתארחים, מציאת פתרונות יצירתיים להפגה, מענה למקרי סעד ורווחה פרטניים, ליווי משפחות הפצועים וניהול מערך המתנדבים בעוטף עזה הם כולם בתחום האחריות של מערך החירום הזוכה לשבחים ותודות רבים מכל הנוגעים בדבר.

מטה התרבות של התנועה הקיבוצית בראשות ריקי רז הוביל השבוע מערך של עשרות מתנדבים ליישובי הדרום, המתנדבים, מתחומים הטיפול האלטרנטיבי, מוסיקה ומחול הגיעו ליישובי הדרום לימים מלאים של טיפולים, סדנאות והופעות. תושבי הדרום הביעו הערכה ותודה על הגעתם של המתנדבים וגם הם, שבאו לחזק, סיפרו כי יצאו מחוזקים וגאים בעמידה האיתנה של העורף הישראלי.

מאגר מתנדבים נוסף החל לפעול השבוע בהובלתו של איציק שפרן, מנהל תל"מ בתנועה הקיבוצית, ובו עשרות מתנדבים בתחומים שונים ומגוונים שצורפו למערך הסיוע של עיריית שדרות ופעלו בעיר כדי למען צרכיהם המשתנים של תושביה.

מוזמנים לראות ראיון עם איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית בנושא הקיצוץ במרכיבי הביטחון ליישובי העוטף והצורך ביצירת פתרונות מיגון ששודר בערוץ עשר בלחיצה כאן

 

הרפסודייה השנתית - אלפי בני ובנות נוער באירוע שהוקדש לתושבי הדרום

 

במקביל לפעילות הבלתי פוסקת התקיימו שלושה מחזורים מוצלחים של רפסודיית התנועה הקיבוצית בחוף חוקוק בכנרת. את הרפסודיה הוביל אורי אופיר, ממחלקת המשימות יחד עם חברי מחלקת המשימות ומחלקת החינוך של התנועה הקיבוצית. השתתפו בשלושת המחזורים שלה כמעט 3000 בנות ובני נוער. אירוע הרפסודייה הוקדש השנה להתמודדות, שיחה ולמידה בנוגע למבצע "צוק איתן" ולהלכי הרוח החברתיים המלווים אותו ברחבי הציבור הישראלי. הצוות החינוכי עסק רבות בהתלהמות הרווחת בשיח הציבורי בישראל ובמקרים מפחידים ומסוכנים כגון תקיפתו של העיתונאי אמנון אברמוביץ' ועוד. שלושת המשטים יצאו לדרך בסימן תמיכת התנועה הקיבוצית ביושבי עוטף עזה והדרום והשתתפו בהם נערות ונערים רבים מאותם יישובים.

 

תזמורת בני הקיבוצים - כשהתותחים רועמים המנגינה נמשכת

 

בני ובנות נוער רבים מקיבוצי הארץ השתתפו השבוע בכנס המוזיקה המסורתי של תזמורת בני הקיבוצים, הכנס שאמור היה להיערך בכפר הנוער "ויצו ניר העמק" נאלץ לנדוד ולפנות את חדרי הכפר לטובת תושבי עוטף עזה. מובילי התזמורת החליטו לקיים את הפעילות ובעזרת קיבוץ מזרע שהחליט לארח ומנכ"ל קרן חבצלת שעזר להביא את התזמורת לגבעת חביבה, התקיימו ימי הלמידה והיצירה. תודה גדולה לניצן כספי, אורי חן, תמר בוהנה, עופר עין הבר ונועה ליבוביץ' על הובלת הפרוייקט המורכב ולאורי בראל על הסיוע הגדול בקיומו.

 

תרבות של נתינה - ה"גבעטרון" ו"להקת המחול הקיבוצית" למען תושבי הדרום

 

גופי תרבות רבים פתחו את לבם ופעילותם לטובת תושבי הדרום במהלך ימי הלחימה וביניהם שניים שהתגייסו באופן מרגש ויפה לעשייה בתחומם. להקת "הגבעטרון" זוכת פרס ישראל הפיקה ביום ראשון האחרון מופע בהתנדבות מלאה לטובת תושבי הדרום המתארחים ברחבי הצפון, למופע הגיעו מאות רבות של אורחים שמצאו בצלילים ובמילים שעה של נחת והפוגה מלחצי היום יום. עוד מפעל יפה ומרשים התבצע על ידי "להקת המחול הקיבוצית" שפתחה מאז החל המבצע בקורסי קיץ וסדנאות שונות לטובת תלמידות ותלמידי מחול מהדרום, ללא תשלום או השתתפות על מנת ליצור תוכן של יצירה ואומנות בתוך המרחק מהבית ומשגרת החיים.

 

שר החינוך הרב שי פירון: "יש למצוא את הדרכים להוקיר ולהכיר את החינוך הקיבוצי"

 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית איתן ברושי, ד"ר גבי אסם ראשת אגף חינוך ביטחון ומשימות, ד"ר נירה וואלה, חלי זלינגר רכזת מדור הגיל הרך, דבי בראס רכזת מדור החינוך החברתי וזיו כרמל, רכז מחלקת החינוך של תנועת הקיבוץ הדתי, הגיעו ביום ראשון האחרון לפגישה משותפת של שתי התנועות עם שר החינוך, הרב שי פירון. במהלך הפגישה עלו נושאים רבים והועמקה ההיכרות של השר עם עשייתה של התנועה הקיבוצית הן במהלך מבצע "צוק איתן" והן בימות החול והשגרה. השר הביעה הערכה רבה לנעשה וסוכם כי תצורף נציגות של התנועה הקיבוצית למועצה המייעצת של משרד החינוך.

 

עקב המצב הביטחוני - נדחתה ישיבת מועצת מקרקעי ישראל

 

ישיבת מועצת מקרקעי ישראל שהייתה אמורה להתקיים ביום שלישי השבוע ולהביא לסיום את נושא הסדרי הבנייה בקיבוצים נדחתה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, שביקש ללמוד את הנושא לעומקו הודיע כי לא הגיע לכך עקב המצב הביטחוני והשתתפותו ההכרחית בדיונים המבצעיים. מעורבותו של היועץ ויינשטיין וחוות דעתו בנושא הבנייה בקיבוצים חשובה עד מאד להגנה ולעמידת המדינה מאחורי ההסדרים לאחר אישורם ובמהלך היישום בשטח . מנכ"ל משרד השיכון, המוביל את הנושא להכרעה וסיום ברצון ונחישות נעתר לבקשתו של היועמ"ש והבטיח כי במהלך אוגוסט תתכנס מחדש המועצה בכדי להביא את הנושא להכרעה.

התנועה הקיבוצית ממשיכה לעמוד לצד חיילי צה"ל וכוחות הביטחון במשימתם ובאומץ ליבם , יחד עם זאת אנו מקווים ומייחלים לימים של ביטחון ושקט לתושבי עוטף עזה, הדרום ומדינת ישראל כולה.

 

עופר נוימן

דובר התנועה הקיבוצית

הוספת תגובה חדשה