דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

לא נכנעים לאלימות ולאיומים - ממשיכים במרץ במחאה על עתידה ודמותה של המדינה. מחאה על פני כנרת: הסתיים המחזור השני ברפסודיה ואתם חייבים וחייבות לצפות בקליפ סיכום המשט. השומר בן 110 אבל עדיין צעיר. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
הצעדה לנחשון
 21/07/2023
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

התנועה הקיבוצית: "לא נכנעים לאלימות – ממשיכים במחאה למען הדמוקרטיה וקוראים למפלגת השלטון לרסן את אנשיה היוצאים לפעולות נקם בקיבוצים"

בשבוע האחרון הפגינו קבוצות אלימות בשערים של מספר קיבוצים, וניסו למנוע כניסה ויציאה מהם, כנקמה על השתתפות הקיבוצים במחאה נגד ההפיכה המשטרית. בנוסף, למרות ההתארגנויות הרבות לחסימת הקיבוצים, עד כה היה מדובר במספר קטן של מוחים לזמן קצר, אך התנועה פועלת ביחד עם המועצות האזוריות והנהגות הקיבוצים כדי להביא לכך שגם מקרים אלה יסתיימו בטוב ובמהרה
תומכי ההפיכה המשטרית חוסמים את הכניסה לגן שמואל בשבוע שעבר
תומכי ההפיכה המשטרית חוסמים את הכניסה לגן שמואל בשבוע שעבר

לאחר ישיבת מזכירות התנועה ביום ראשון פרסמה התנועה הודעה בעקבות חסימת כניסות לקיבוצים והשתלחותו הבוטה במוצאי שבת של פעיל הליכוד איציק זרקא כנגד מפגינים בצומת עין הנצי"ב. בהודעת נכתב: "אנחנו קוראים לממשלת ישראל ולמפלגת השלטון לרסן את אנשיה היוצאים למעשי נקמה בקיבוצים. לא ניכנע לאלימות ולהסתה נגדנו, ולניסיונות לפגוע ביחסי שכנות טובים בין תושבי הקיבוצים לשכניהם בערים הסמוכות. המאבק על הדמוקרטיה ועל דמותה של מדינתנו האהובה הוא בנפשנו, ובנפשם של מאות אלפי ישראלים מכל שכבות הציבור, המשתתפים חודשים ארוכים במחאה הגדולה ביותר והארוכה ביותר מאז הקמת המדינה".

עוד נכתב בהודעה: "מדובר בתקופה מורכבת ונפיצה, בה הקיבוצים הם פעם נוספת כתובת לשנאה ואלימות. לא ניגרר לפרובוקציות הללו. הכתובת לטיפול באירועים האלימים הללו היא משטרת ישראל, אשר הגיבה ופעלה מהר ובנחישות מול החוסמים. אנחנו גאים.ות לקחת חלק במאבק על הדמוקרטיה הישראלית ועל שלטון החוק – ללא אלימות, ללא הסתה וללא שנאת אחים".

מדובר בתקופה מורכבת ונפיצה, בה הקיבוצים הם פעם נוספת כתובת לשנאה ואלימות, והתנועה הקיבוצית פועלת ביחד עם המועצות האזוריות והנהגות הקיבוצים על מנת שהחסימות הפרובוקטיביות האלה יסתיימו בצורה חלקה וללא עימותים. נזכיר כי הכתובת לטיפול באירועים האלימים הללו היא משטרת ישראל, זהו תפקידה ועד כה השוטרים הגיבו מהר לקריאות וטיפלו בחוסמים. בנוסף, יש ליידע בהקדם את הרב"ש/רבש"צ ואת מנהל.ת הקהילה ולעדכן את חברי ותושבי הקיבוץ על האירוע, תוך יידועם מי מטפל בעניין מטעם הקיבוץ. הכי חשוב: לא להתעמת עם הפורעים ולא להיגרר לפרובוקציות או לאלימות פיזית או מילולית. 


באנר מרכז קליטה

משבשים, מתנגדים ועולים לרגל לירושלים - נלחמים בחוק לביטול עילת הסבירות!

לקראת אישור החוק לביטול עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית בשבוע הבא, מגבירים הילוך במחאה בכל הארץ. לא ניתן למדינה האהובה שלנו להפוך לדמוקרטיה למראית עין בלבד עם כוח בלתי מרוסן של הממשלה. בשלישי שוב יצאו אלפי קיבוצניקים בבוקר ובערב לקחת חלק ביום השיבוש וחמישי לליל ההתנגדות, וכך נצא גם בשבת. במקביל - מצטרפים לצעדת ההמונים לירושלים
ההמונים צועדים לעבר כנסת. צילום מחשבון הטוויטר של נדב פרי
ההמונים צועדים לעבר כנסת. צילום מחשבון הטוויטר של נדב פרי

הם יכולים לחסום את הכניסות לקיבוצים שלנו, הם יכולים להמשיך להסית נגדנו, לקלל ולאיים ולקרוא לנו שמאלנים, בולשביקים, בוגדים, אשכנזים פריבילגים, ואפילו - נאצים. הם גם אלה שאיחלו לנו להישרף באושוויץ ושיפול קסאם על הבתים שלנו. אבל, הם לא מייצגים את עם ישראל והם לא יכולים, ולעולם לא יצליחו לעצור אותנו מלהילחם על ביטחונה ולהגן על דמותה וצביונה הדמוקרטי של המדינה האהובה שלנו. 

כך פעלנו מראשית הציונות, לפני למעלה מ-110 שנים וכך ננהג גם היום, מחר ובעוד 100 שנים: נעבד את האדמה עד התלם האחרון - כי שם ייקבע גבולנו. נחזיק בהתיישבות הקיבוצית לאורך כל גבולות המדינה בכל מחיר. נחתור לשלום ולדו-קיום בתוכנו ועם שכנינו. נחנך את ילדינו לאהבת הארץ ולערכי מגילת העצמאות, ונילחם בכל כוחנו בצמתים, בגשרים, בכיכרות ובכל מקום שנדרש אליו כדי לעצור את ההפיכה המשטרית והפיכת ישראל מדמוקרטיה למדינה דיקטטורית, חשוכה ומלאת שנאת אחים.

ביום שלישי החלה צעדת העלייה לרגל, הארוכה אי פעם בהשתתפות אלפים רבים מתל אביב לעבר משכן הכנסת בירושלים, שצפויה להסתיים במוצאי שבת בהפגנת המונים. מוזמנים להצטרף לצעדה או שאפשר להגיע בלילות רק כדי לתמוך. אפשר להביא משפחות. בחמישי בערב הגיעה הצעדה לקיבוץ נחשון כדי לעשות שם את הלילה וזכו לקבלת פנים אוהדת ומפנקת. ציוד לוגיסטי ואבטיחים נתרמו ממעלה החמישה, קיבוץ עינת סיפקו כריכים והזורע תרמו מיכלי מים. כבוד לקיבוץ נחשון על הכנסת האורחים והערבות הדדית וכבוד לצועדים על הנחישות. בשישי בבוקר תצא הצעדה מלטרון ותסתיים בקבלת שבת המונית בחניון קק״ל לעילוי נשמת אלי פיליפ טוויטו (מול שורש). בשבת יגיעו בצהריים לכינוס יום בחניון הארזים ואחה"צ תחל העלייה לכנסת.


באנר ביטוח חקלאי נשים

מחאה על פני כנרת: הסתיים המחזור השני של רפסודיה 2023 – ואפילו הרוח הגיעה

השבוע הגיעה הרוח המערבית המיוחלת, ומשט המחזור השני ברפסודיית התנועה הקיבוצית הפליג כמתוכנן. על מרבית המפרשים של 32 הרפסודות שחצו את הכנרת ממערב למזרח נכתבו סיסמאות בעד הדמוקרטיה ומקומו של הנוער בחיזוקה של ישראל כמדינה דמוקרטית
צילום: ניר לביא. לחצו על התמונה לצפייה בקליפ המסכם של המשט

בעקבות החום הכבד ששרר השבוע, נערכו באגף חינוך מראש והוחלט על הרחבת שעות המציל עד 19:00 על מנת שניתן יהיה לרחוץ ולהצטנן, בניית הרפסודות הוקדמה לשעה 06:00 והופסקה בשעות החמות, נאסר על הדלקת מנגלים או אש והתקיימו עצירות שתייה מרובות וחלוקת קרח מוגברת. ביומיים שלפני המשט התקיימו מעגלי השיח בנושא המרכז שנבחר השנה - הדמוקרטיה, עם שורת אורחים הקשורים למחאה ולדמוקרטיה ובנוסף התקיימו תחרויות הספורט. 

ביום שלישי, מעט אחרי השעה 14:00 ניתן האות ומשט המחזור השני של רפסודיית התנועה הקיבוצית יצא מחוף חוקוק במערב האגם אל חוף גולן שבמזרחו. משב הרוח המערבית לקח עמו אל לב האגם 32 רפסודות ועליהן יותר מ- 800 בני ובנות נוער נרגשים מעשרות קיבוצים, מסלק באחת את הדאגה שקיננה בלבבות של מארגני הרפסודיה מאגף חינוך בתנועה ואנשי המקצוע המלווים, שבוע לאחר שהרוח אכזבה ובני הנוער שהשתתפו במחזור הראשון נאלצו לפרק את הרפסודות שבנו מבלי ששטו עליהן. המשט קיבל את השם "משט הדמוקרטיה והדאגה לעתיד המדינה", מכיוון שעל מרבית המפרשים נכתבו סיסמאות ברוח ערכי הדמוקרטיה וכנגד ההפיכה המשטרית.

לאחר ההפלגה המוצלחת אמרה ראשת אגף חינוך דבי ברא"ס, כי "המחזור השני עבר כמצופה וללא תקלות, תוך התאמת הלו"ז לעומס החום, והמשתתפים חוו שלושה ימי פעילות עשירה ומהנה. בשבועיים הקרובים יתקיימו עוד שני מחזורי רפסודיה וביחד נגיע ל-3,600 משתתפים מלמעלה מ-200 קיבוצים".


באנר משקארד

בן 110 אבל עדיין צעיר

מזל טוב לכל השמו"צניקים – בעבר ובהווה, שתנועתם, השומר הצעיר, חגגה השבוע 110 שנים להקמתה: אלפי חניכים השתתפו ב"שומריה ה 11" שנערכה ביער מול כפר סאלד. כמיטב המסורת - הכול היה שם: מחנה ("רב תפארת"), מיצגי מחאה נגד ההפיכה המשטרית, תחרויות, צופיות, מופע גדול, יום הורים, שמו"צרוק והמון הווי שומרי
שמו"צניקים חוגגים 110. צילום: נגה בן שדה
שמו"צניקים חוגגים 110. צילום: נגה בן שדה

שלוות הלילה באצבע הגליל הופרה ביום שלישי אחרי השעה 22:00 בשלוש קריאות "השומרים חזק – חזק ואמץ" שבקעו מגרונותיהם של אלפי חניכים ובוגרים נרגשים של תנועת הנוער השומר הצעיר, שהתכנסו בחורשה רחבת ידיים מול קיבוץ כפר סאלד ל"שומריה ה-11" לציון 110 שנים לתנועתם. אל החורשה והמחנה השומרי שהוקם במקום נקבצו ובאו כבר בראשית השבוע ובהמשכו כעשרת אלפים חניכים מקיני התנועה בקיבוצים ובערים, ומקיני התנועה במדינות דרום וצפון אמריקה ואירופה. השומריה הנערכת אחת לעשר שנים, היא אירוע השיא של שנת היומולדת לתנועה, שהיא תנועת הנוער היהודית הראשונה.

על אף החום הכבד ששרר בכל הארץ ובגליל העליון בפרט, התקיים בשלישי האירוע המרכזי בשומריה, שהחל עם חניכת תערוכת צילומים מושקעת על התנועה לדורותיה, מהימים הראשונים באירופה, דרך מעורבותם של חניכי ומדריכי התנועה במאבק בנאצים, העלייה לארץ, ההגשמה, הפעילות בקינים והמחנות, אהבת והכרת הארץ דרך הרגליים וההווי השומרי המיוחד המאפיין את התנועה. עוד נחשף חידושן הגרפי של "דיברות השומר" בידי האומן דוד פולנסקי. בטקס חגיגי שנערך באוהל (ממוזג) השתתפו חברי ההנהגה הראשית, מזכירי תנועת הנוער והתנועה העולמית בעבר, מזכ"ל ומנכ"לית התנועה הקיבוצית, ובכירים בגופים המסייעים לתנועה בשוטף ובשומריה - משרד החינוך, המחלקה למעורבות חברתית בהסתדרות הציונית העולמית, יד יערי, חבצלת מוסדות תרבות, קצין חינוך ראשי, קק"ל, עיריית חיפה ואורחים רבים נוספים.

בסיום המופע הוקרנה ברכת נשיא המדינה יצחק הרצוג שהזכיר: "השומר הצעיר היא תנועת הנוער הראשונה של העם היהודי בעידן המודרני. השומר כבר לא כל כך צעיר אך החזון שלכם מלא תקווה ואופטימי גם היום". למחרת – יום רביעי – נערך יום הורים בשטח השומריה, וכמיטב המסורת - תחרויות ספורט צופיות, שמו"צרוק, והרבה הווי שומרי של חניכים מ-150 מרכזי פעילות בארץ ובעולם, ובוגרים, שרבים חזרו ולו לכמה שעות אל הקסם של ימי עלומיהם, או כמילות שירם של רוטבליט ואיינשטיין "זו הייתה תקופה יפה נורא, יפה נורא...".


פייסבוק התנועה

תמונת השבוע: שומרת תמיד

עליזה מקבלת את אות השומר הצעיר ממשיכות וממשיכי הדרך הצעירים. צילום: נגה בן שדה
בתמונה: עליזה מקבלת ספר ממשיכות וממשיכי הדרך הצעירים. צילום: נגה בן שדה

השומרת המבוגרת ביותר שלקחה חלק בטקס המרכזי בחגיגות ה"שומריה" לציון 110 שנים לקיומה של השומר הצעיר, הייתה עליזה ויטיס, בת ה-95 מקיבוץ גבעת עוז, שקיבלה את אות התנועה. במהלך מלחמת העולם השנייה סייעה עליזה לילדים שהבריחו מזון לגטו ורשה תוך סכנת מוות. במקביל, החלה ללמוד באחת מקבוצות הלימוד המחתרתיות שפעלו בגטו. בפברואר 1941 החלה לפעול במסגרת "השומר הצעיר" והשתלבה בפעילות החינוכית, בהפצת חדשות במחתרת, בחלוקת מכתבים שהגיעו מעובדי כפייה מחוץ לגטו וכן בסיוע לפליטים שהגיעו מחוץ לגטו ולחולי המגפות. ב-1942 החלה עליזה לכתוב יומן. היומן הוסתר, שרד ולימים פורסם בספרה נעורים באש (בית לוחמי הגטאות ומורשת, 2002). קראו כאן על סיפור חייה.

בנאומה המרגש היא אמרה לקהל שומעיה "אנחנו מרדנו ונלחמנו בנאצים. לא הסכמנו למול בלי קרב. הראינו להם שהיהודים יודעים להילחם. אני מאושרת לראות אתכם באלפים". בראיון לכאן רשת ב' היא סיפרה כי מה שקורה כעת במדינה מאוד מעציב אותה. "צריך למצוא מכנה משותף כי כולנו יהודים בארץ שכל-כך רצינו ושאפנו אליה ועכשיו אנחנו הורסים אותה במו ידינו". האזינו לראיון.

עליזה חזק ואמץ!


באנר מרכז קליטה

רפסודית התנועה הקיבוצית
פתחה יום ברשת 13

שיר כהן ורז פקין מנצר סרני שעולים לכיתה י"ב התראיינו יחד עם מדריכת הנעורים שלהם, תמר סגל כץ, לתכנית 'פותחים יום' בהנחיית ירדן הראל ושיר מורנו, וסיפרו על איך זה להיות מגניבים שבונים רפסודה וחוצים את הכנרת יחד עם עוד 800 נערים ונערות מקיבוצים בכל הארץ

בראיון שהתקיים בשני בבוקר, סיפרו המדריכה וחניכיה, שעשו הפסקה מבניית הרפסודה, על מה זה אומר להיות חלק מהתנועה הקיבוצית, איך בונים רפסודה מאפס ומשיטים אותה על פני המים, ועל גיבוש קבוצתי והתמודדות עם אתגרים במהלך הרפסודיה. מנחות התכנית לא הסתירו את קנאתן הרבה.

צפו באייטם.


פייסבוק התנועה

זה הזמן להשפיע במרחב האזורי

בזמנים בהם חוסנה של הדמוקרטיה בישראל מתערער ולקראת הבחירות המוניציפליות, דרושה הנהגה ערכית שתתווה דרך: ביום רביעי האחרון התקיים מפגש סיום חגיגי של המחזור השלישי בתכנית המנהיגות "המסלול - מנהיגות במרחב האזורי", מבית רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית והמועצה הציונית בישראל. במפגש השתתפו גם חלק מבוגרי ובוגרות המחזורים הקודמים
תמונה קבוצתית של משתתפי מחזור ג' יחד עם צוות מובילי התכנית ויובל בדולח
תמונה קבוצתית של משתתפי מחזור ג' יחד עם צוות מובילי התכנית ויובל בדולח

המחזור הראשון שיצא לדרך לפני כשנה וחצי סימן סנונית ראשונה של קיבוצניקיות וקיבוצניקים הרואים חשיבות רבה במרחב האזורי שבו הם חיים ושואפים לקחת חלק ולהשפיע בו. מאז התקיימו עוד שני מחזורים, כאשר לכולם מטרה משותפת - להכיר לעומק את המרחב האזורי, לרכוש ידע וכלים שיסייעו בזיהוי אתגרים במרחב ולברר איפה ואיך הם מעוניינים ויכולים להשפיע.

התכנית כללה שמונה מפגשים ועסקה בהיכרות מעמיקה עם הגופים הרלוונטיים במרחב האזורי, כמו המועצות האזוריות והארגונים הכלכליים האזוריים. המשתתפים רכשו ארגז כלים, ידע על המרחב האזורי, בדגש על החיבור למרחב הקיבוצי והכפרי והשתתפו בסדנאות מגוונות כמו: סטוריטלינג, הנעה לפעולה, זיהוי אתגרים והזדמנויות ועוד.

המפגש שנערך ביום רביעי כלל בחלקו הראשון הצגת פרויקטים וכיווני פעולה במרחב האזורי, אותם תכננו משתתפי ומשתתפות מחזור ג', כחלק מהתכנית. לאחר מכן, הצטרפו בוגרי ובוגרות המחזורים הקודמים למפגש שכלל מרחב נטוורקינג להיכרות וחיבורים, כחלק מתפיסת "הרשת" בבניית מנהיגות בקיבוצים. בחלק האחרון הגיע לדבר יובל בדולח (מעברות), ממארגני המחאה החברתית של קיץ 2011, צעיר משפיע בתנועה הקיבוצית וכיום יו"ר דירקטוריון החברה הכלכלית של "תוצרת הארץ" – תנועת קהילות הצעירים של ישראל, ששוחח על אקטיביזם והשפעה. 


באנר משקארד

קול קורא להגשת מועמדות לתפקיד עו"ס במשרת ריכוז אזור צפון בתוכנית תל"מ והקמת פרויקט תל"מ TECH

תכנית תל"מ (תעסוקה, לימודים ומגורים) פועלת בקיבוצים שונים עם צעירים וצעירות במצבי סיכון, בשיתוף תכנית "יתד" של משרד הרווחה והביטחון החברתי. תכנית תל"מ TECH הינה תכנית לבוגרי תכנית תל"מ המיועדת לשילובם במסלולי לימודי הנדסאי ולעבודה במפעלים קיבוציים והינה בשותפות עם עמותת צורים. המשרה היא תחת אגף צעירים ומעורבות בחברה של הנועה הקיבוצית
 
לוגו אגף צעירים ומעורבות בחברה

תכנית תל"מ מאפשרת צמיחה אישית תוך מתן דגש על העצמה ופיתוח תמונת עתיד. במסגרת התכנית הצעירים עובדים באחד מענפי הקיבוץ ומקבלים מעטפת חברתית, סדנאות פיתוח קריירה, מימון לימודי הכשרה מקצועית או הכנה לקראת לימודים גבוהים וליווי אישי ומשמעותי. אגף  צעירים ומעורבות בחברה פועל ליצירת חברה שוויונית וצודקת ולהעמקת החיבור של החברה הקיבוצית עם כלל חלקי החברה בישראל.

דרישות התפקיד:

  • תואר ראשון  בעבודה סוציאלית (יתרון לתואר שני רלוונטי).
  • זיקה והיכרות עם התנועה הקיבוצית.
  • ניסיון ורקע בעבודה עם צעירים בסיכון ו/או ניסיון ורקע בגיוס והשמה לתוכניות/לעבודה.
  • ניסיון בניהול תקציב, בניית פרויקטים והובלה של תהליכי פיתוח חדשניים.
  • ניסיון ורקע בהדרכה והנחייה.
  • יכולת עבודה בצוות לצד עבודה עצמאית, הגדלת ראש, חריצות ומסירות.
  • רישיון רכב חובה - התפקיד דורש נסיעות מרובות.

כפיפות: מנהלת תכנית תל"מ 
היקף משרה: 100%, באיזור הצפון/מרכז
תחילת עבודה: מיידית

קורות חיים, בצירוף מכתבי המלצה ופרטי קשר של ממליצים, יש להעביר עד לתאריך 30.7.23 לאילת ארנוני, בדוא"ל: ayeleta@tkz.co.il
נא לציין בכותרת המייל: עבור עו"ס למשרת ריכוז אזור מרכז וצפון בתל"מ ובמחלקת ביטחון. 


 


העין-גבים שומרים על המסורת

75 שנה לשחרור הסוסיתא במלחמת השחרור – בני קיבוץ עין גב חנכו את המצפור "חדש בהר". במקום שכנה העיר סוסיתא אשר הוקמה על כל שטח רמת ההר ונוסדה כעיר מדינה (פוליס) במחצית הראשונה של המאה ה-2 לפנה"ס בידי הממלכה הסלאוקית
חונכים מצפור בהר סוסיתא. צילום: אריאל צור
חונכים מצפור בהר סוסיתא. צילום: אריאל צור

בשבוע שעבר, התכנסו חברי קיבוץ עין גב, בני כל הדורות, לטקס חגיגי לחנוכת המצפור החדש בהר סוסיתא, שהוקם על ידי רשות הטבע והגנים כחלק מהפרויקט הענק לשיקום ופתיחת הגן הלאומי סוסיתא לקהל הרחב. תא"ל (במיל') עוזי קרן, חבר הקיבוץ ומי שיזם את הקמת המצפור, המחיז את לבטיהם וזיכרונותיהם של חברי עין גב מהמלחמה על הבית, המובעים בספר 'המצודה במזרח הכנרת' וכחלק מהטקס צוינו 75 שנה לקרב ההרואי לשחרור הסוסיתא והקרבות שהיו נחלת המתיישבים הצעירים בעין גב במלחמת השחרור, עם הופעה מרגשת של חברי הקיבוץ, שהציגו את דמויות החברים בימים ההם.

המצפור החדש, במורד המערבי של הסוסיתא, ממוקם בנקודה בה מתקיים מאז 1953, טקס ההשבעה המסורתי לבני ובנות המצווה של הקיבוץ, המעפילים להר בחסות הלילה, משתתפים ב'משימות ביטחוניות' על פי אירועי העבר, וחותמים במגילה על המחויבות למורשת העינגבית.

סוסיתא הוא אתר ארכיאולוגי הנמצא על גבעה במורדות רמת הגולן, כשני קילומטרים מזרחית לכנרת. במקום שכנה העיר סוסיתא אשר הוקמה על כל שטח רמת ההר ונוסדה כעיר מדינה (פוליס) במחצית הראשונה של המאה ה-2 לפני הספירה בידי הממלכה הסלאוקית. מקור השם סוסיתא בארמית (סוסה) הוא תרגום שמה היווני של העיר – היפוס. מקור שמה של העיר שאוב מצורת ההר שיש ומשווים לו חלקי צוואר וראש של סוס. שמה הערבי של העיר הוא קלעת אל־חצן - מצודת הסוס. סברה נוספת לגבי מקור השם היא שקבוצת חיילים ממעמד הפרשים היו מייסדיה של העיר ומכאן שמה.


באנר מרכז קליטה

"מערכת החינוך בין לימודי ליבה לערכי ליבה" - הכנס השנתי של יד טבנקין

"מערכת החינוך בין לימודי ליבה לערכי ליבה" - הכנס השנתי של יד טבנקין

מוזמנים לכנס על שם טבנקין שיוקדש השנה לזכרו של אהרון ידלין, במלאת שנה למותו. ביד טבנקין בחרו לחבר בין שני אישים שסוגיות של חינוך וחברה העסיקו אותם כל חייהם, ואנחנו סקרנים לבחון את השורשים ההיסטוריים תוך התבוננות בתמורות בהווה, בימים בהם מערכת החינוך והחברה הישראלית חוות משבר עמוק. הכנס יתקיים ביום שני 31.7.2023, בשעות 16:00-19:30, ביד טבנקין, סמינר אפעל, ויכלול גם חלוקת מלגות לחוקרות וחוקרים צעירים.

הכנס מורכב משני מושבים: מושב ראשון, אותו ינחה רכז המחקר ביד טבנקין, ד"ר אלון גן, יעסוק בנושא "מערכת החינוך: מבט היסטורי" ויוצגו בו מחקרים חדשים של מקבלי מלגות יד טבנקין לשנת 2023: "מתנועתיות לממלכתיות: הכשרת מורים בזרם העובדים 1953-1932" של נגה בוטנסקי ו"הפער בין אידיאולוגיה לפוליטיקה בתנועת העבודה: מדוע כשלה מדיניות האינטגרציה והשוויון במערכת החינוך בשנים 1966 – 1977?" של עמיר איזנמן. המושב השני, בהנחיית מנכ"לית יד טבנקין ד"ר פז אלניר, יהיה תחת הכותר "למה אנחנו מחנכים ב- 2023?" ויכלול שלוש הרצאות. אלוף במיל' עמוס ידלין ידבר על שליחות ומנהיגות ציבורית. נחום בלס ידבר על על משבר המקצועות ההומניים והחברתיים במערכת החינוך וד“ר אוקי מרושק קלארמן תדבר על איך לחנך לדמוקרטיה במערכת לא דמוקרטית.

לחצו כאן לתכנית המלאה


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה