דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

זה הזמן להשפיע במרחב האזורי

בזמנים בהם חוסנה של הדמוקרטיה בישראל מתערער ולקראת הבחירות המוניציפליות, דרושה הנהגה ערכית שתתווה דרך: ביום רביעי האחרון התקיים מפגש סיום חגיגי של המחזור השלישי בתכנית המנהיגות "המסלול - מנהיגות במרחב האזורי", מבית רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית והמועצה הציונית בישראל. במפגש השתתפו גם חלק מבוגרי ובוגרות המחזורים הקודמים
תמונה קבוצתית של משתתפי מחזור ג' יחד עם צוות מובילי התכנית ויובל בדולח
תמונה קבוצתית של משתתפי מחזור ג' יחד עם צוות מובילי התכנית ויובל בדולח

המחזור הראשון שיצא לדרך לפני כשנה וחצי סימן סנונית ראשונה של קיבוצניקיות וקיבוצניקים הרואים חשיבות רבה במרחב האזורי שבו הם חיים ושואפים לקחת חלק ולהשפיע בו. מאז התקיימו עוד שני מחזורים, כאשר לכולם מטרה משותפת - להכיר לעומק את המרחב האזורי, לרכוש ידע וכלים שיסייעו בזיהוי אתגרים במרחב ולברר איפה ואיך הם מעוניינים ויכולים להשפיע.

התכנית כללה שמונה מפגשים ועסקה בהיכרות מעמיקה עם הגופים הרלוונטיים במרחב האזורי, כמו המועצות האזוריות והארגונים הכלכליים האזוריים. המשתתפים רכשו ארגז כלים, ידע על המרחב האזורי, בדגש על החיבור למרחב הקיבוצי והכפרי והשתתפו בסדנאות מגוונות כמו: סטוריטלינג, הנעה לפעולה, זיהוי אתגרים והזדמנויות ועוד.

המפגש שנערך ביום רביעי כלל בחלקו הראשון הצגת פרויקטים וכיווני פעולה במרחב האזורי, אותם תכננו משתתפי ומשתתפות מחזור ג', כחלק מהתכנית. לאחר מכן, הצטרפו בוגרי ובוגרות המחזורים הקודמים למפגש שכלל מרחב נטוורקינג להיכרות וחיבורים, כחלק מתפיסת "הרשת" בבניית מנהיגות בקיבוצים. בחלק האחרון הגיע לדבר יובל בדולח (מעברות), ממארגני המחאה החברתית של קיץ 2011, צעיר משפיע בתנועה הקיבוצית וכיום יו"ר דירקטוריון החברה הכלכלית של "תוצרת הארץ" – תנועת קהילות הצעירים של ישראל, ששוחח על אקטיביזם והשפעה. 

מיכל קרמר, בוגרת התכנית מקיבוץ שפיים, מספרת: "כשנרשמתי לתכנית לא ממש ידעתי למה לצפות והייתי סקרנית. זה נשמע לי מעניין ואמרתי לעצמי שאם כבר מנהיגות, למה לא להתחיל במקום שהכי מרכזי עבורנו - הבית, המרחב האזורי-קיבוצי שלנו. היינו קבוצה קטנה, דבר שתרם להרבה פתיחות בקבוצה ותוך זמן ממש קצר לאווירה חברית ואינטימית. ספגתי ולמדתי המון, הכרתי אנשים מדהימים ונהניתי מאוד. אני מרגישה שנפתח בפניי עולם שלם של עשייה, ואיתו גם רצון להוביל שינויים משמעותיים. ממליצה מאוד להירשם למחזור הבא!". 

עושים נטוורקינג
עושים נטוורקינג

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית: "אני שמחה על המעורבות והנכונות שמתגלה בקרב הקיבוצניקים והקיבוצניקיות להשפעה על מה שמעבר לגבולות הקיבוץ. מבחינתנו חשוב מאוד לעודד ולתת כלים לנשים ואנשים שרוצים לפעול במרחב האזורי ולהשתלב בעשייה בשלטון המקומי, שהוא אי של יציבות בימים אלו במדינה. תודה למועצה הציונית בישראל על השותפות בתכנית כבר מהמחזור הראשון".

עו"ד עוז חיים, מנכ"ל המועצה הציונית בישראל: "אנו במועצה הציונית גאים בשותפות עם התנועה הקיבוצית שמקדמת ומעודדת עשייה ויזמות חברתית, חינוכית וציונית. אנו מאמינים כי פיתוח מנהיגות בקרב הדור הצעיר הוא המפתח לבניית חברה טובה, ערכית וסובלנית המהווה המשך בניית וחיזוק המפעל הציוני".


לתכניות ופעילויות נוספות של הרשת מוזמנים ומוזמנות לעקוב>>>

https://www.facebook.com/hareshetkz

הוספת תגובה חדשה