דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קונצרט מיוחד של תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית בקרון שואה אותנטי מגרמניה

הקונצרט לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה שחל השבוע ביום רביעי, 27.01, נערך בהשתתפות הרכב נגנים מצומצם וללא קהל בשל מגבלות הקורונה. רוני דותן, מיוזמי הפרויקט: "זכורה לנו המוסיקה שנוגנה בעורמה וברישעות אין-קץ לאנשי המחנות בדרכם לעבודת הפרך ובשובם ממנה. אנחנו מנגנים מתוך עוצמה לזכרם של הניספים ולכבודם של שורדי השואה שעימנו"

טקס ההנצחה שהתקיים השנה בקרון השואה האותנטי המוצב במתחם יד לבנים בנתניה, היה ראשון מסוגו בתולדות הנצחת השואה. לראשונה עלו מתוך הקרון צלילי מיתר וכלי קשת של נגני תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית, שהתנדבו בין רגע לפעול בשיתוף עם יזמי הפרויקט לקיים קונצרט יחיד במינו לציון יום השואה הבינלאומי. לטקסים אלו שהתקיימו בשנים קודמות ליד הקרון הגיעו מאות מוזמנים, בד בבד עם פעילויות רבות שנערכו במהלך כל השנה בהשתתפות הקהל הרחב.

הקרון, המכונה"munchen12-246" , שהוביל יהודים אל מחנות ההשמדה, אותר במגרש לגרוטאות רכבת במערב גרמניה על ידי היזם רוני דותן, מומחה לשימור אתרים, בסיועה של טטיאנה מתניה רוגה, המתמחה בהנצחת השואה. הקרון הובא לעיר נתניה בשנת 2014 והוכר לפני 6 שנים כאחד מ- 24 קרונות מוזיאוניים עולמיים. 

בשל מגבלות הקורונה הקונצרט נערך בהרכב מצומצם של ארבעה נגנים; הכנר גלעד הילדסהיים, המשמש גם בתפקיד הקונצרטמייסטר של התזמורת, הכנרת סבטלנה קמינסקי, נגן הויולה, פבל לוין והצ'לנית אירנה סוקולוב. היצירות שבוצעו כללו את נעימת הנושא מתוך הסרט רשימת שינדלר, מאת ג'ון וויליאמס, שני שירים שמקורם באידיש פאפירוסן", "רוזינקס מיט מנדלן", בעיבוד של פבל לוין, והמנון התקווה שחתם את הקונצרט. מחוץ לקרון השתלבה בטקס באופן נדיר ומיוחד, גם פעילותם של ציירים בני העיר נתניה, שציירו את תחושותיהם לשמע הצלילים שבקעו מדפנות העץ של הקרון.

מנכ"לית התזמורת הילה דגן: "לכולנו חוב אנושי ומוסרי להירתם ולהצדיע לאותם מיליוני חללים קורבנות השואה ולאלו ששרדו אותה. התרגשנו לקחת חלק בטקס החשוב והמיוחד כל כך שנערך השנה".

הוספת תגובה חדשה