דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הרוח לא יצאה מהמפרשים

כשמסביב יהום הסער והמאבק על הדמוקרטיה בישראל הגיע לנקודת שיא, התקיים השבוע המחזור השלישי ברפסודיה השנתית ובשיאו המשט שחצה את הכנרת ונהנה, בדומה לשבוע שעבר, מרוח גבית איתנה. השבוע הסוער נתן את אותותיו גם במפרשי הרפסודה וכמעט כולם הוקדשו למחאה כנגד ההפיכה המשטרית

גם השבוע לא נכנעו 800 בני ובנות נוער מהקיבוצים לחום הכבד וצלחו את הכנרת על גבי רפסודות שאותן בנו בעצמם, במסגרת המחזור השלישי של רפסודיית התנועה הקיבוצית המסורתית. כזכור, מלבד השיט ברפסודה ובניית הרפסודות, עוברים בנות ובני הנוער מעגלי שיח בנושא "דמוקרטיה", בהתאם למתרחש במדינה בחצי השנה האחרונה כאשר מתקיים מאבק על זהותה הדמוקרטית של מדינת ישראל, ומתוך החובה לעסוק בנושא בוער זה ולתווך אותו לבני ובנות הנוער בשאיפה לחנך למעורבות פעילה ועשייה חברתית ולצמצום האדישות. המשתתפים לא היו אדישים למה שמתחולל במדינה והקדישו את האיורים והסיסמאות במרבית מפרשי הרפסודות להעברת מסרים ברוח המאבק על הדמוקרטיה.

גם מקומן של תחרויות הספורט לא נפקד, הנערות והנערים התחרו בכדורעף, כדורעף נשים ומשיכת חבל. הסיבה לקיום שני מקצים בכדורעף היא בקשות חניכים בעבר, אך שני המינים מתחרים יחדיו בכדורעף ובמשיכת חבל. ולמנצחים: במקום הראשון בכדורעף זכו קבוצת מעופפי קיבוץ דביר לאחר גמר מותח בו גברו על הקבוצה המצוינת של כפר בלום, שייצגה את הגליל העליון כולו. בכדורעף הנשים, הקבוצה הלוחמת של בנות קיבוץ חצור (שמשחו צבע על פניהן) גברה בגמר על השחקניות מנען שהסתפקו במקום השני והמכובד. בגמר משיכת החבל ניצחה הקבוצה החסונה מקיבוץ בחן את המושכים ממעין ברוך. תודה לכל השופטים והשופטות.

כל הכבוד לאגף חינוך בתנועה וכל מי שלוקח חלק בארגון המפעל האדיר הזה - בשבוע הבא המחזור הרביעי והאחרון.

לחצו כאן לאלבום התמונות של המחזור השלישי ברפסודיה 2023 של התנועה הקיבוצית

הוספת תגובה חדשה