דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בגלל הרוח (ולמרות החום הכבד) - הסתיים המחזור השני של הרפסודיה

גם החום הכבד לא הפריע למשט של 35 הרפסודות, עם יותר מ-850 נערות ונערים מקיבוצים בכל רחבי הארץ עליהן, לחצות בשבוע שעבר את הכנרת ולסיים את המחזור השני של רפסודיית 2021. צוות אגף החינוך נערך למחזור השלישי והאחרון שילווה בהנחיות קורונה נוספות. קישור לתמונות משני המחזורים הראשונים - בתוך הכתבה

אחרי שנתיים של הפסקה, ניכר שכל מי שעוסק בחינוך נעורים בקיבוצים, לא כל שכן בני ובנות הנוער בעצמם, מרגישים ומבטאים בשטח כמה היתה חסרה להם הרפסודיה.

ההרשמה לשלושת מחזורי רפסודיה 2021 נסגרה זמן קצר לאחר פתיחתה בשל עודף ביקוש, וגם הקורונה שהכבידה את ההיערכות לא עצרה אף אחד מלהגיע לחוף חוקוק בשני מחזורי הרפסודיה הראשונים, לעמול בבניית הרפסודה (זה אפילו לא נראה קל), ליצור מפרש שיקדם מסר שחשוב לקבוצה, לחוות מעגלי שיח משמעותיים ומפגש עם דוברים ודוברות מעוררי השראה ועניין בנושאי מעורבות חברתית, עשייה למען האחר ושירות משמעותי.

במחזור הזה, כמו במחזור הראשון, הוזמנו חקלאים שונים לדבר עם בני ובנות הנוער על החיבור האישי לחקלאות ולאדמה. הדוברים הרחיבו בהסבר על הסכנות העומדות לפתחה של החקלאות באופן מיידי בעקבות כוונות האוצר ומשרד החקלאות לייבוא תוצרת מחו"ל – מהלך שלא מטפל בבעיה האמיתית – פערי התיווך ברשתות המזון ולכן לא יביא להוזלת המחירים. השיחות היו משמעותיות ועוררו עניין רב!

בעקבות מעגלים אלו החליטו לא מעט מקבוצות הנעורים לייחד את המפרש של הרפסודה אותה הם משיטים לאמירה על חשיבות החקלאות בישראל. על המפרשים הפעם נכתב בין היתר: "שומרים על החקלאות", "רוח החקלאים סחפה גם אותנו", "התפוח נפל רחוק מהעץ" ועוד.

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית: "אל המחזור השני של הרפסודיה הגיע צוות הרפסודיה מתוך מחויבות לקיימו באופן מיטבי בתנאים לא פשוטים של עומס חום קשה, סדר היום שונה והותאם לזמנים בהם עומס החום לא בשיאו. וכך כבר בשעות הבוקר המוקדמות של היום השני קמו בני הנוער להשלמת בניית הרפסודה. הרצון של כל השותפים והמשתתפים לחוויית יחד משמעותית לאחר שנה וחצי של קורונה מילאה את כולם במחויבות לעמוד בכללים ובנהלים באוירה טובה ומצב רוח מצוין. הקרבה אל מי הכנרת אפשרה טבילה ממושכת במים והנאה מלאה מתחושת חופש ומפגש חברתי שמור, מוגן ומפרגן לנוער המצוין שלנו".

ברא"ס מוסיפה: "מיד בתום המחזור השני, נערך צוות הרפסודיה למחזור השלישי והאחרון לשנת 2021, על משוכת החום כבר התגברנו וכולנו תקווה שהמסיכות יוכלו להישאר בתיק ותינתן אפשרות לכל מי שניערך להגעה לחוף חוקוק ליהנות ממפעל חינוכי ארצי מלא בשמחת נעורים, חברות ואהבת הארץ". 

לאלבום התמונות של המחזור הראשון - לחצו כאן

לאלבום התמונות של המחזור השני - לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה