דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content_top

מרכז הדרכה "שבילים"
"שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי

content

נספח 2 – צו ראשון - הסבר על דברים שיש להכין לפני יום ההתייצבות

אייל מור יוסף (עורך), מתוך חוברת הכנה לצה"ל: "מנהיגות ומעורבות בקרב בני הקיבוצים"

הכנות חשובות טרם ההתייצבות:

חשוב להכין מספר דברים מראש:

  • הסדרת זמן ההתייצבות – במידה והמלש"ב לא יוכל להגיע ללשכת הגיוס ביום שנקבע לו, חשוב שיודיע על כך מראש ללשכת הגיוס.
  • שאלון רפואי – חשוב להדגיש כי יש למלא את השאלון הרפואי טרם ההתייצבות ולשלוח אותו ללשכת הגיוס. הליך זה יחסוך מהמלש"ב זמן רב.
  • בדיקת שתן – מלש"בים המעוניינים לחסוך לעצמם זמן ואי-נעימות יכולים להביא עימם תוצאת בדיקת שתן כללית עדכנית עד שלושה חודשים טרם יום ההתייצבות.
  • בדיקת ראייה – מלש"בים המרכיבים משקפיים/עדשות מגע, יתבקשו להביא עימם תוצאות בדיקת ראייה. בנוסף, עליהם להתייצב עם משקפי ראייה (ללא עדשות מגע).
  • אבחונים דידקטיים – מלש"ב אשר ברשותו אבחונים דידקטיים, יתבקש להביא את האבחונים עימו. מומלץ לשלוח את האבחונים מראש על מנת שהחוליה הפסיכוטכנית תספיק להיערך למבחנים של המלש"ב. חשוב לציין בפני המלש"ב שהדבר אינו גורע או פוגע בציוניו של המלש"ב במבחנים. מה שקובע זה הציון שהנער מקבל, ולא העובדה שעבר אבחון.
  • בעיה רפואית המקנה למלש"ב הקלות בבחינות בביה"ס- במידה ומלש"ב הינו לקוי ראייה\שמיעה, עליו להביא עמו אישור רפואי בצירוף אישור ביה"ס אשר מאשרים את ההקלות בעקבות הבעיה הרפואית. יש לשתף את הצבא בכל בעיה בריאותית המאפיינת את מצבך כיום, מבחינה פיזית ונפשית: לדוגמא: רגישות לדבורים, חרדות וכדומה.

 

 

הגיע יום ההתייצבות, המלש"ב מתחיל לעבור בתחנות השונות.

סדר המעבר בין התחנות אינו קבוע. כל המלש"בים יתחילו באימות הנתונים, אך ההמשך יהיה על-פי כרטיס הניתוב שישלח את המלש"בים כל פעם לתחנה הבאה. חשוב לשמור על הכרטיס ולזכור להעבירו בכל תחנה! הכרטיס נועד על מנת לא ליצור עומס בתחנות, והוא ינתב את המלש"ב לתחנות הפנויות. המערכת מתזמנת את זמן הגעתם של המלש"בים בהתאם ללו"ז ממוחשב.

 

  • בכל מקרה – הנערים חייבים לשמור אצלם עותק מכל מסמך שמועבר למיטב לא תמיד יש הלימה בין הקריטריונים שעומדים בפני מערכת החינוך לבין קבלת ההקלות  במשרד הביטחון – הצבא. בית הספר עוסק בלמידה והצבא עוסק בהכשרה ייעודית.  אין אפשרות להגיע עם מלווה ללשכת הגיוס. תהליך המיון הינו תהליך ארוך. ככל שתוביל אותו ותקח אחריות עליו, כך ייטב. הצבא אינו מדבר עם הורים.
  • ילדים המקבלים רטלין לזמן לימודים – חשוב לקחת את הכדור רק בזמן ההגעה ללשכה על מת שתהיה השפעה בזמן הבחינה.

  • בדיקת שתן – מומלץ לעשות בדיקה במרפאה ולהביא את האישור ללשכה.

  • צו ההתייצבות ותעודת זיהוי – על המלש"בים להציג בכניסה ללשכת הגיוס את צו ההתייצבות המזמן אותם ללשכה באותו יום, ותעודה מזהה. ניתן להביא תעודת זהות/ דרכון/ רישיון נהיגה.

האם הפעילות עזרה לי?

הוספת תגובה חדשה