דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content_top

מרכז הדרכה "שבילים"
"שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי

content

מין ומיניות - בירור עמדות

גל כהן-דגן, עיבוד מתוך פעילות של פרדס - מרכז חינוכי ערכי
ערכים ומטרות הפעילות
  1. גיבוש תפיסה בריאה בנושא מין ומיניות.
  2. שיח על הקשיים והאתגרים שבחיזור ובשגרה של יחסים זוגיים בגיל הנעורים.
  3. דיון בניהול זוגיות בריאה.
קהל היעד
חברת הנעורים
משך הפעילות
כשעה וחצי
רשימת ציוד ועזרים

רשימת סיטואציות

מערך הפעילות

לגיטימי או לא לגיטימי

עומדים בשורה. המדריך מקריא בכל פעם סיטואציה אחרת, כאשר על החניכים ללכת צעד קדימה, במידה והם חושבים שהמעשה לגיטימי או צד אחורה במידה והם חושבים שהמעשה לא לגיטימי. חשוב לעורר שיח פתוח בנושא.

 

סיטואציות:

  1. חמש פעמים היא אמרה לי לא, אבל אם אני לא אנסה שוב – איך אני אדע?, אז ניסיתי.
  2. כל החברים שלי שכבו איתה, אז אין מצב שהיא באמת מתכוונת לזה שהיא לא רוצה – אז המשכתי...
  3. רק כשהוא עמד לשים קונדום הבנתי שאני בעצם לא רוצה ללכת עד הסוף, אבל הוא אמר שהוא כבר לא יכול להפסיק.
  4. אנחנו ביחד כבר הרבה זמן ושוכבים באופן קבוע. היום היא עצבנה אותי ולא התחשק לי לשכב איתה. היא ממש כעסה עלי בגלל זה ואמרה שזה מעליב.
  5. ישנו ביחד במיטה. הוא חשב שאני ישנה והכניס לי יד לתחתונים.
  6. היא אמרה שהיא לא רוצה אבל לא נרתעה אלא המשיכה להיצמד, אז המשכתי.
  7. דיברתי עם ידיד שלי בטלפון והוא ממש כעס ואמר שזה לא לעניין שאני מדברת כל כך הרבה עם בנים אחרים.
  8. היא לא מסכימה שאני אהיה לבד בבית עם מישהי אחרת, אפילו אם זו ידידה טובה שלי. 
  9. הוא כל יום אומר לי שאני יפה ושהוא חלם עליי בלילה. אני כל יום מבקשת ממנו שיפסיק להגיד זה והוא ממשיך, הוא אומר שאני נהנת לשמוע את זה.
  10. אמרתי לה שהיא הולכת חשוף מדי וזה מפריע לי.
  11. היא רוצה שאני אנתק את הקשר עם שניים מהחברים הכי טובים שלי.
  12. אמרתי לו שאני מרגישה שמנה והוא אמר שאני באמת צריכה לעשות דיאטה.
  13. במידה והקבוצה מאפשרת - בקשו מתנדב/ת מהקבוצה שיציגו את הסיטואציה הבאה ואף יותר ממתנדב אחד, במידה ויש עוד חניכים שרוצים.

 

דיון:

  • האם הייתם בטוחים בעמדתכם בכל סיטואציה האם היא לגיטימית או לא? מתי לא הייתם בטוחים בעמדתכם?למה? מה עזר לכם להכריע?
  • מה הגבולות שלכם? איך אפשר לזהות מתי יש חוסר הבנה לגיטימית ומתי זה כבר לא לגיטימי ואלים?
  • מה משמעותי יותר מילים או שפת גוף?
  • יכול להיות ניצול גם בתוך יחסים זוגיים? כיצד?
  • איך מתמודדים עם הפערים בהבנה בין בני זוג בלי שזה יצטרך להגיע למקומות קיצוניים (של אלימות, או לחילופין- פרידה, תסכול, כעס, עלבון).
  • מה הסכנה ב"לזרום"?
תובנות ודגשים חינוכיים
  • לברר קודם עם עצמכם, מהן התפיסות שלכם בנושא.
  • להתאים את רמת השיח והפתיחות לקבוצה.
  • לייצר מרחב מאפשר שיח פתוח – לפעמים שינוי מקום, פעילות בקבוצה קטנה, לחשוב בהתאם לאופי הקבוצה האם יותר נכון לערוך את הפעילות בקבוצות נפרדות של בנים ובנות.

 

לפעילויות נוספות בנושא מגדר ומיניות -  לחצו כאן

האם הפעילות עזרה לי?

הוספת תגובה חדשה