דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

20 שנה ליציאה מלבנון: בית איל בסכנת סגירה בגלל הקורונה

בית איל באשדות יעקב הוקם לזכרו של איל שמעוני ז"ל, בנה של אורנה שמעוני שנהרג בלבנון בשנת 1997, ומנציח את כל הנופלים על אדמת לבנון. אורנה שהייתה הרוח החיה מאחורי הקמתו ועודנה ממשיכה לטפח אותו, אומרת שהבית נמצא בסכנת סגירה בגלל הקורונה ומבקשת להציל אותו
מנכ"לית התנועה ופעילים נוספים ביחד עם אורנה שמעוני בביקור בבית איל בשנה שעברה
מנכ"לית התנועה ופעילים נוספים ביחד עם אורנה שמעוני בביקור בבית איל בשנה שעברה

שמעוני היתה ממקימות תנועת "ארבע אמהות", ובנה נהרג בלבנון לאחר שהחלה פעילות זו, אשר היוותה זרז ליציאת צה"ל מרצועת הבטחון בדרום לבנון. לדברי שמעוני, לאחר שאיל נהרג, היא החליטה "להקים בית אשר ישלב בין אנשים בריאים ובין אנשים עם צרכים מיוחדים וינציח את הנופלים בגבול הלבנון לאורך השנים. ואכן, הבית מהווה מרכז ספורט וספא בו מתאמנים זה לצד זה אנשים וילדים מכל שכבות האוכלוסיה. בבריכה, בספא ובחדרי הכושר מתאמנים ילדים עם צרכים מיוחדים שונים במקום המותאם במיוחד לצרכיהם כאשר הדגש של המקום הוא שילוב אמיתי עם ילדים אחרים".

בקומה העליונה של הבית, משקיף על הבריכה מסדרון ארוך המתאר את אירועי גבול הלבנון משנת 1941 ועד היום. בקיר ההנצחה מונצחים שמותיהם של מעל ל-1388 חללים שנפלו במלחמות השונות ובאירועי הטרור על אדמת לבנון, בנוסף לכ-300 נרצחי פעולות איבה, שנרצחו על ידי טרוריסטים שיצאו מלבנון.

נגיף הקורונה לא פסח על בית איל, ולפני חודש וחצי נאלצו לסגור את הדלתות. כשהבריכות התרוקנו משחיינים והמתקנים נשארו דוממים, הופיע כצפוי גם המשבר הכלכלי שמאיים עכשיו על המקום. "אם לא נגייס מיליון שקלים באופן מיידי, אנחנו ניסגר - כי אין לנו מי שיפעיל", מבהירה אורנה. "המדינה חייבת לעזור עכשיו, כי כל שנותיו לא ביקשנו אגורה. לא בגלל כעס, בגלל עיקרון ערכי. אבל אם לא נקבל היום עזרה, הבית הזה - שיש בו חיים עם זיכרון - פשוט ייסגר".

לסיוע לבית איל ניתן להעביר תרומות למרכז להנצחת זכרו של איל שמעוני ז"ל, בית איל, ע.ר. 580313039, בנק הפועלים (12), סניף 723, מספר חשבון 631859.

צפו בכתבה של גיא ורון בחדשות 12

הוספת תגובה חדשה