דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

״בגלל המלחמה ההיא״: בית לוחמי הגטאות ערך יום עיון מיוחד לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים

בכנס נשא דברים גידי ארנהלט, שנפל בשבי הסורי בזמן מלחמת יום הכיפורים כאשר נלחם במוצב החרמון, ושיתף: "מה שנתן לי את הכוח להחזיק מעמד בכלא בדמשק זאת אמא שלי שעברה את כל מסלול קרקוב-פלשוב-אושוויץ-בירקנאו-צעדת המוות ובוכנוואלד והחזיקה מעמד". במקביל, נפתחה במוזיאון תערוכה חדשה לציון 80 שנה למרד גטו ורשה
יגאל כהן, מנכ"ל מוזיאון בית לוחמי הגטאות והרב חיים סבתו שלחם במלחמת יום הכיפורים
יגאל כהן, מנכ"ל מוזיאון בית לוחמי הגטאות והרב חיים סבתו שלחם במלחמת יום הכיפורים

במהלך יום העיון נערכו שלושה מושבים שכללו עדויות אישיות בגוף ראשון של לוחמי יום הכיפורים, ביניהם הרב חיים סבתו, גידי ארנהלט, פרופ׳ מוטי אביעם, צביקה גרינגולד ו-תיקי וידס, אשר שיתפו בסיפורי הגבורה מהמלחמה, וכן נערכה הרצאה של פרופ' חנה יבלונקה תחת הכותרת "שמונים ל-1943 וחמישים ל-1973".

את התערוכה החדשה ״אומה עומדת על נפשה״ אצרה לילך אפרים, מנהלת חטיבת המוזיאון, תוך מתן דגש בהפתעה, השכול הכבד ונוראותיה של המלחמה ההיא שהותירו חותם עמוק, מרובה פנים, על החברה הישראלית. אחד מביטויו נמצא בקרב אמנים ואנשי רוח שורדי שואה, שלחמו במלחמה זו.

יגאל כהן, מנכ"ל מוזיאון בית לוחמי הגטאות: "אירוע 50 שנה למלחמת יום הכיפורים מתקיים בשנת ה-80 למרד גטו וורשה. זו הזדמנות ייחודית לחשבון נפש לאומי עמוק שיטווה את הקו המחבר בין שני האירועים הדרמטיים האלה בהיסטוריה של העם היהודי ומדינת ישראל. מצד אחד אתוס הגבורה שנוצר במרד ומצד שני השבר הגדול שיצרה מלחמת יום הכיפורים, מלווה בהבנה אודות שבריריותו של הקיום היהודי בכל דור. בבית לוחמי הגטאות מקופל, באורח סמלי ונאדר, מסר הלחימה העזה בגורל כפוי בארץ לא לנו אותו הנחילו המייסדים שרידי השואה, עם קשיות העורף של בני הארץ הזו שעוז רוחם וקורבנם שימר את הבית הלאומי בניגוד לכל הסיכויים".

הוספת תגובה חדשה