דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

'תרגישו בבית' - תערוכה קבוצתית חדשה בגלריה גבעת חביבה

התערוכה הקבוצתית 'תרגישו בבית' שתפתח בשבת ה-9.9 בגלריה גבעת חביבה לאמנות בוחנת את ההזמנה הפשוטה, השגורה כל כך בפינו: להרגיש בבית. הזמנה שהיא לכאורה טבעית כל כך אך בפועל חמקמקה ומורכבת במיוחד לחברה הישראלית ולקבוצות שונות בה בתקופה זו. בתוך איזה בית נוכל להרגיש בבית - בתוך עורנו? בחלל הפיזי שהוא ביתנו? במה שאנו עושים? בחברה שלנו? במדינה שלנו? בעולם כפי שהוא היום?
'תרגישו בבית' - תערוכה קבוצתית חדשה בגלריה גבעת חביבה

לעיתים נדמה כי האנושות אבודה, כי האדם עושה הכל כדי לקרב את סופה. אחרים יאמרו, כי אנחנו בפתחו של עידן חדש, עידן האלף השלישי בו על מבנים חברתיים, מדיניים ופוליטיים רבים להתפרק על מנת שייבנו חדשים. נוספים יאמרו, כי כאן בישראל מתקיים כעת קרב קריטי על עתידה של המדינה כדמוקרטיה. עוד יאמרו שאף אחד אינו באמת מקשיב לשני. בין החברה היהודית לחברה הערבית ישנם חוטים רבים שממשיכים לחבור ולהיבנות כל הזמן אך כל חברה חשה כעת כי האחרת אינה מצטרפת למאבק שלה למרות שהמאבקים השונים הם בעצם מאבק אחד, של כולנו יחד.

קבוצת האמניות והאמנים המציגה בתערוכה פועלת כולה תחת כנפי בית אחד; הם יוצרים, עובדים, תומכים, מדריכים, מלמדים, מובילים ופועלים במרכז המשותף לאמנות של גבעת חביבה לאורך השנה כולה ומציגים בתערוכה התייחסויות אישיות על הציר שבין האישי לאנושי, הפרטי לחברתי ובין הלאומי לתודעתי.

אמנים משתתפים: מיכל אלון, דודי ביקל, מיכל גבע, לאוניד גוסין, אבנר זינגר, ניצן יולזרי, אהובה ליבנה, מיכל ניב, אמונה סירקין, אתל פיסרף, הדס פרוביזור, רותי קפלן, משה רואס, רחל רוזנר, ג'אנה שימונוב, ליאן שרקייה.

גלריה גבעת חביבה לאמנות בוחנת, מעלה וחוקרת את המשותף על רבדיו השונים דרך ערכים של חברה משותפת, שיח רב תרבותי וקידום המרקם הרב תחומי באמנות. הגלריה מציגה אמנות הנותנת במה לאמנים מאוכלוסיות וקבוצות שונות בחברה הישראלית בדגש על החברה היהודית והחברה הערבית.

פתיחה: שבת ה- 9.9.23, בשעה 12:00 
שיח גלריה: 5.10.23 , בשעה 12:00
נעילת התערוכה: 28.10.23

מקום: גלריה גבעת חביבה לאמנות 
אוצרי התערוכה: אבנר זינגר וענת לידרור
אוצרת ראשית: ענת לידרור 

לחצו כאן לעמוד התערוכה באתר הגלריה

____________________________________________

שעות פתיחת הגלריה: ראשון – חמישי: 09:00-16:00  | שישי: 11:00-13:00 | שבת: 10:00-14:00

להזמנת סיורים, הדרכות אינטראקטיביות וסדנאות בהשראת התערוכה לקבוצות – 
אילנה, בטלפון: 052-5324512 |  artgivathaviva@gmail.com

הוספת תגובה חדשה