דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תל"מ למען יוצאים בשאלה

תכנית תל"מ הוותיקה באגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית שמציעה שנת התפתחות אישית ומקצועית בקיבוץ לצעירים וצעירות ללא עורף משפחתי, מרחיבה את אפיקיה ועתידה לפתוח בשיתוף עם קיבוץ רמת יוחנן ומפעל 'פלרם' מסלול ייעודי להשתלבות של יוצאים בשאלה בעבודה במפעל
משתתף בתכנית תל"מ באחד הקיבוצים במהלך עבודה במפעל. למצולם אין קשר לתוכן הכתבה
משתתף בתכנית תל"מ באחד הקיבוצים במהלך עבודה במפעל. למצולם אין קשר לתוכן הכתבה

תל"מ (תעסוקה לימודים ומגורים בקיבוצים) הינה תכנית ותיקה של התנועה הקיבוצית - תחת אגף צעירים ומעורבות בחברה ובשותפות עם משרדי ממשלה - וכיום ממומנת ומנוהלת מקצועית תחת משרד הרווחה והביטחון החברתי ("יתד", התכנית הלאומית במצבי סיכון). במסגרת התכנית מגיעים צעירים ללא עורף משפחתי המופנים דרך מערכות הרווחה השונות לשנת התפתחות אישית ומקצועית בקיבוץ, במהלכה הם עובדים במשרה מלאה, מתנסים במגורים עצמאיים, מקבלים ליווי אישי וקבוצתי ולומדים במסלול המקדם אותם מבחינה מקצועית ותעסוקתית לבחירתם.

לאחרונה, ישנה התעוררות והבעת עניין בקרב קיבוצים רבים בנושא עשייה חברתית משמעותית בתחום של סיוע ליוצאים בשאלה (חרדים ודתיים לשעבר). מתוך כך, נוצר קשר בין תכנית תל"מ לקיבוץ רמת יוחנן ולמפעל שלו 'פלרם' אשר מוביל את הפרויקט, ובמסגרתו נרקמה שותפות לפתיחת מסלול ייעודי להשתלבות בעבודה במפעל של יוצאים בשאלה במסגרת התכנית. סביב השותפות נרקמו יחסי עבודה חדשים עם עמותות המלוות יוצאים בשאלה בחברה הישראלית ועוד מגוון שיתופי פעולה על מנת להגיע לצעירים אלו, להציע להם את התכנית וללוותם עד לסיומה המוצלח.

"בפעימה הראשונה מתוכננת להיקלט לעבודה קבוצה של עד 5 צעירים וצעירות, ובהמשך נקווה לקליטה של עוד מספר דומה", אומרת מנהלת תחום צעירים בסיכוי ותכנית תל"מ בתנועה הקיבוצית, אילת ארנוני, ומוסיפה כי "המשימה החברתית החשובה ש'פלרם' לקחו על עצמם משקפת את המחויבות של הקיבוצים לחברה הישראלית. זה המקום להודות להם על המאמצים הרבים שהם משקיעים בפרויקט זה, וכמובן שגם לרמת יוחנן על הבית שהם פותחים בפני תכנית תל"מ. אני מאמינה שזו תחילתה של שותפות משמעותית ושהכניסה של תל"מ לפיתוח מענים לצעירים יוצאים בשאלה רק תגדל ותתפתח". 

בימים אלו תל"מ גדלה ורלוונטית מתמיד עבור צעירים אשר זקוקים למסגרת מלווה ותומכת בימים של חוסר וודאות, ואנו פונים מכאן לקיבוצים נוספים המעוניינים לקחת חלק בפרויקט, ומציעים להם "WIN WIN" – יצירת מענה לגיוס עובדים לעבודה בענפי הקיבוץ השונים לצד ערך חברתי ועשייה משמעותית בחברה הישראלית.  

לפרטים נוספים על תכנית תל"מ – ניתן לפנות לאילת ארנוני: 0509005466 \ ayeleta@tkz.co.il

הוספת תגובה חדשה