דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שחר של יום חקלאי חדש?

שר החקלאות ופיתוח הכפר, יחד עם מנכ"ל המשרד הנכנס, ד"ר נחום איצקוביץ', קיים ביום חמישי מפגש ראשון עם נציגי החקלאים, תנועות ההתיישבות, המועצות האזוריות, והארגונים הכלכליים החקלאיים כדי לדון בנושאים הדחופים לקידום וטיפול שיש על הפרק
משתתפי הפגישה במשרד החקלאות
משתתפי הפגישה במשרד החקלאות

כחודש לאחר כניסתו לתפקיד, קיים שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר (כחול לבן), ביחד עם מנכ"ל משרדו הנכנס ד"ר נחום איצקוביץ, מפגש ראשון עם פורום נציגי החקלאים, הקיבוצים והמרחב הכפרי והמועצות האזוריות. במפגש השתתפו בנוסף לשר החקלאות גם עו"ד סוהא אגבריה, רכזת בכירה בלשכה; עפרה לחיאני, עוזרת בכירה למנכ"ל משרד החקלאות;, יו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג'; מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן; יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור; יו"ר התאחדות האיכרים בישראל, דובי אמיתי; יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים, יעקב בכר; מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר; מזכ"ל תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח; מזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי, אמיתי פורת; מזכ"ל האיחוד החקלאי, דודו קוכמן ואילנה דרור, כלכלנית התאחדות חקלאי ישראל.

המשתתפים בירכו על עצם קיום המפגש ונאמר כי מדובר במהלך חשוב שיעמיק את שיתוף הפעולה בין נציגי המגזר החקלאי לבין עצמם, ויאפשר להוביל מהלכים משמעותיים עם הממשלה לטובת תושבי המרחב הכפרי וכלל הציבור בישראל. בין הנוכחים שררה הסכמה כי היחסים בממשלת האחדות שבריריים וכדאי להתרכז בדברים החשובים ביותר שיש לקדם, כמו למשל נושא מתווה מעודכן למשק החלב, שהשבוע מגיע לסיומו המתווה הקודם ולכן מאריכים בחצי שנה ומנסים להגיע להסדר חדש, נושא הייבוא של תוצרת חקלאית מחו"ל, הניסיון לצמצום היקף הפגיעה של הוותמ"ל או ביטולו כליל (צפויה פגישה בנושא עם שר המשפטים ניסנקורן), משק המים ועתידן של אגודות המים וסוגיית התמיכה הישירה בחקלאים תמורת פתיחת הייבוא ששר האוצר ישראל כ"ץ הכריז שברצונו לקדם.

השר אלון שוסטר אמר בתום הפגישה"כינסתי במשרדי את נציגי המועצות האזוריות, תנועות ההתיישבות וארגוני החקלאים, המהווים פה וקול למאות אלפי אזרחי ישראל שחיים במרחב הכפרי, במושבים, בקיבוצים, בכפרים, במושבות ובישובים הקהילתיים. כשר במשרד האמון על החקלאות ופיתוח הכפר אני רואה עצמי כשליח הציבור הזה, שמבקש לקיים אורח חיים קהילתי לאורכה ולרוחבה של הארץ, להתפתח מבחינה כלכלית, לצמוח דמוגרפית, לשמור על גבולות המדינה ולהמשיך להיות יצרן המזון הטרי העיקרי של כלל הציבור בישראל. שיתוף הפעולה שלי עם כלל הארגונים, ובין הארגונים לבין עצמם, הוא מכפיל הכוח שיאפשר לנו, בשיתוף עם משרד האוצר ומשרדי הממשלה הנוספים, להצמיח את החקלאות והמרחב הכפרי בישראל."

מזכ"ל התנועה, ניר מאיר:  "לאחר שנים ארוכות חזר המשרד "הביתה". אני מקווה שהשר והמנכ"ל "שלנו " יזכו לפרק זמן משמעותי, כך שיספיקו להטביע חותם ולשנות חלק מן ההתפתחויות החמורות שחוותה החקלאות הישראלית בעשור האחרון."

הוספת תגובה חדשה