דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שומרים על הקשישים: נפתח קורס העשרה ל"מטפלות שטח" (פריפריה) בקיבוצים

למעלה מעשרים משתתפות (ומשתתף), מקיבוצי הגליל העליון ועד לרמת נגב לוקחים חלק במחזור השלישי של קורס "טיפול שטח" בקשישים בקיבוצים, שעוסק בהשפעות המלחמה על מצב האוכלוסייה הוותיקה וצרכיה המיוחדים, מיצוי זכויות, ניהול מערך הבריאות, ובעצות שימושיות לשמירת בריאותם הגופנית והנפשית
מטפלות שטח. תשומת לב מיוחדת לקשישים
מטפלות שטח. תשומת לב מיוחדת לקשישים

ארנון בוכבינדר, ראש מטה פנסיה וביטחון סוציאלי בתנועה הקיבוצית מסביר כי "מדובר בהכשרה ייחודית עבור המטפלים בפועל בצרכיי הוותיקים והוותיקות על ידי הענקת ידע וכלים לנשות ואנשי השטח העוסקים בזיקנה בקיבוצים". התכנים הנלמדים כוללים מבוא לזקנה, רווחה חברתית ונפשית, השפעת המלחמה על אוכלוסיית הזקנים, טיפים לאורח חיים בריא, ניהול הטיפול, מיצוי זכויות, מערך השירותים הקיבוצי, ועוד.

הקורס שנבנה ומנוהל על ידי מחלקת בריאות רווחה וביטחון סוציאלי בתנועה, משלב מפגשים פרונטליים יחד עם מפגשי למידה מרחוק בזום. בסיום הקורס יוענקו תעודות למשתתפים. במחלקה מציינים כי בחודש מרץ ייפתח מחזור נוסף של קורס אוריינטציה למנהלות בריאות ורווחה בקיבוצים, החדשות בתפקידם. כמו כן, בתאריך 6/3 יתקיים בנען מפגש ארצי מיוחד של מנהלות "בתים משפחתיים" בקיבוצים, שהם סוג של מענה לאוכלוסייה הוותיקה בקיבוץ אשר זקוקים לסיוע בתפקודי היום-יום, כמו למשל חברים שהם מתחילים להיות סיעודיים.

הוספת תגובה חדשה