דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עוד קצת אורך רוח: פחות מחודש נותר לפתיחת רפסודיה 2023

השבוע התקיימה הכנת המדריכים לרפסודיה השנתית של התנועה הקיבוצית עם נוכחות שיא של כ-220 מדריכי ומדריכות שהגיעו מכ-190 קיבוצים מכל רחבי הארץ. בשל הביקוש הרב, גם הפעם יתקיימו ארבעה מחזורים במקום שלושה, מהלך שהחל לראשונה בשנה שעברה, נחל הצלחה רבה והוכיח את עצמו. הנושא המרכז שנבחר לרפסודיה השנה הוא (כמתבקש) - דמוקרטיה
המדריכים והמדריכות בתדריך בניית רפסודה
המדריכים והמדריכות בתדריך בניית רפסודה

במסגרת ההכנה שנערכה על פני יומיים, אותה הוביל רכז המפעלים החינוכיים באגף חינוך, גיא גרסול, יחד עם פעילי ופעילות האגף, המדריכים עברו הדרכות בנושאים שונים כמו תפקיד המדריך ברפסודיה, סדנאות מיניות ומוגנות וסדנאות בטיחות. וכמובן, המדריכים בנו יחד רפסודות שבסופו של דבר חצו על גביהן את הכנרת כדי לסיים את ההכנה כמפקדי רפסודות מוסמכים ולהגיע מוכנים למחזורי הרפסודיה בקיץ יחד עם כ-3500 בני ובנות נוער שיחצו השנה את הכנרת במהלך ארבעה מחזורים מלאים ב-35 רפסודות. ארבעת המחזורים של הרפסודיה יתקיימו במהלך חודש יולי, בין התאריכים 9.7-1.8 בחוף חוקוק (לינה בחוף חוקוק צפון ובניית הרפסודות בחוף חוקוק דרום). 

ההרשמה לרפסודיה, שנפתחה ב-17.5, נסגרה תוך יום אחד כאשר כל המחזורים התמלאו לגמרי ואף היו קבוצות שנכנסו לרשימת המתנה. בשלב זה, כל הקבוצות שהיו ברשימת המתנה הצליחו להיכנס למחזור שאליו המתינו, ולמעשה אין כרגע אף קיבוץ שאין לו מקום ברפסודיה. 

בהתאם למתרחש במדינה בחצי השנה האחרונה - הנושא המרכזי של הרפסודיה יהיה השנה "דמוקרטיה", והוא יבוא לידי ביטוי במעגלי השיח ובציורי הקבוצות על מפרשי הרפסודות. אנחנו נמצאים בתקופה שבה קיים מאבק על זהותה הדמוקרטית של מדינת ישראל, ועל כן חובה לעסוק בנושא בוער זה ולתווך אותו לבני ובנות הנוער מתוך השאיפה לחנך למעורבות ועשייה חברתית ולצמצום תופעת "העמידה מהצד". ערכי הדמוקרטיה - שוויון, סובלנות, ריבוי דעות, זכויות אדם, קבלת האחר ועוד, נמצאים תחת מתקפה וניסיון לצמצמם, ובאגף חינוך רוצים לעורר את בני הנוער באמצעות מפגש משמעותי עם א.נשים שפועלים למען הדמוקרטיה, ויעודדו את בני הנוער לשאול: האם וכיצד ערכים אלו באים לידי ביטוי בחיים שלהם? מהי חשיבותם? ומה האחריות שלהם בשמירה על קיומם גם בעתיד?

אנחנו מזמינים את מי כל מי שמעוניין להצטרף כדובר ומנחה למפגש ושיח עם קבוצה של 25 בני הנוער יחד עם מדריך.ת הנעורים. מעגלי השיח מתקיימים בערב הראשון של כל אחד ממחזורי הרפסודיה, בשעה 20:30. תאריכי מעגלי השיח: 9/7, 16/7, 23/7, 30/7.

מעוניינים להוביל מעגל שיח ברפסודיה? הירשמו כאן ויחזרו אליכם/ן

הוספת תגובה חדשה