דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

סיפור סינדרלה קהילתי: בית הסיעוד השומם שהפך לגלריה יפהפייה

שישה שבועות של עבודות ניקוי ותיקונים ושיפוץ כל הדרוש הפכו מבנה מוזנח ושומם לגלריה אומנים מקומיים, מעוצבת ושוקקת, בלב קיבוץ גינוסר. מוזמנים לבקר
גלריית גינוסר. יוזמה מקומית מקסימה
גלריית גינוסר. יוזמה מקומית מקסימה

בפינה המערבית של אגם הכנרת, בקיבוץ גינוסר, שוכנת לה מזה שנה "גלריית גינוסר - בית ליוצרים". הגלריה נפתחה בחג 85 לקיבוץ כיוזמה קהילתית של חברים אומנים, שחיפשו מקום ליצור ולהציג את יצירותיהם. המבנה בו שוכנת היום הגלריה שימש בית סיעוד מקומי במשך שנים רבות, אולם אחרי סגירתו הוא עמד שומם.

המהלך של הקמת גלריה החל עם בקשתם של מספר חברי קיבוץ שעוסקים גם באומנות "לסמן" עבורם מבנה שיתאים להם ליצירה והצגת תערוכות, הוצע להם בית הסיעוד. "לקחנו אחריות על המקום, הפשלנו שרוולים ונכנסנו לעבודה מאומצת של ניקיון וצחצוח המקום, תיקון ושיפוץ כל מה שהיה דרוש, כי המקום עמד ריק ועזוב במשך מספר שנים" מספרת מובילת היוזמה נועה סחייק. שישה שבועות לקח לשקם את המקום, "אולם עבדנו בחדווה גדולה ובסיומם העמדנו גלריה יפהפיה מעוצבת ומזמינה, המכבדת את כל מי שמציג בה ומבקר בה" מוסיפה סחייק.

בגלריית גינוסר ניתן מקום וכבוד ל-30 יוצרים ואומנים חברי הקיבוץ בעבר או בהווה. מוצגות יצירות קבועות ומתחלפות, ותערוכות ציור, צילום, עבודות ויטראז', פיסול בעץ, אבן וקרמיקה.   

לצוות המתפעל את הגלריה, המעוצבת בסגנון כפרי ונעים, חשוב שהיא תהיה מקום חי ושוקק, ולכן לצד פתיחתה למבקרים לאורך השבוע, מתקיימות בה  סדנאות יצירה של גמלאים וילדים, מפגשי יוצרים מהאזור ומרחבי הארץ, ומגיעים ליהנות מהאווירה בה אורחי התיירות המקומית והאזור כולו.  

הוספת תגובה חדשה