דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מכירות המפעלים הקיבוציים הגיעו לשיא של כל הזמנים: 44.5 מיליארד שקל

מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אופיר ליבשטיין, הציג את הנתונים בכנס השנתי של האיגוד. בכנס הוכרזו שני המפעלים הזוכים באות המעורבות החברתית- 'מגן אקו אנרג'י' מקיבוץ מגן וחברת 'עמיעד מערכות מים' מהקיבוצים עמיעד ובית זרע
מכירות המפעלים הקיבוציים הגיעו לשיא של כל הזמנים: 44.5 מיליארד שקל

 

בכנס איגוד התעשייה הקיבוצית נערך השבוע בכפר המכביה אמר מנכ"ל האיגוד כי "את הגידול במכירות הובילה פעילות היצור של המפעלים הקיבוציים הנערכת מחוץ לגבולות ישראל והיא הסתכמה אף היא בשיא של 9.7 מיליארד שקל, גידול של 8.6% בשנה. היצוא הישיר מפעילות היצור בישראל גדל ב-1% ל-14.2 מיליארד שקל ואילו במכירות בשוק הישראלי חלה ירידה של 3.6% ל-12.3 מיליארד שקל. יצור המפעלים האזוריים קטן בכ-1% ל-8.3 מיליארד שקל".

 

אופיר ליבשטיין

ליבשטיין אמר עוד כי "לאורך שני העשורים האחרונים עיקר הצמיחה של המפעלים הקיבוציים הוא בחו"ל והיא הוכפלה פי 10 בתקופה זו. מבחינת המפעלים זהו ביטוי לגלובליזציה ולמגמות חיוביות של התקרבות לשווקי יעד, יעול היצור ופיזור סיכונים, אולם מבחינת האינטרס הלאומי יש לשאוף להחזיר את הצמיחה לארץ כדי שהמשק יהנה מתוספת מקומות עבודה".

ליבשטיין ציין ש"בשנה הנוכחית חל גידול דרמטי בהשקעות הקיבוצים בסטרטאפים והוא הסתכם ב-76 מיליון שקל, גידול של 46% לעומת השקעות של 52 מיליון שקל בשנת 2016. בהשקעות בטכנולוגיה חדישה נטלו חלק 24 קיבוצים שהשקיעו ב-19 חברות הזנק. המגמה צפויה להתחזק בשנים הבאות ולשמש אחד ממנועי הצמיחה העתידיים החשובים של הקיבוצים".

אחד ממוקדי הכנס היה "שדירת הסטרטאפים" שבה השתתפו 8 חברות טכנולוגיה מתקדמות שהדגימו מוצרים ופיתוחים בכוונה למצוא שותפים ולקוחות חדשים.

 

 

בשדרת הסטרטאפים השתתפו:

גליל סי-אס - גיזמוקס GalilCS - Gizmox חברת שירותי תוכנה בעלת טכנולוגית ההמרה מקודי תוכנה ישנים לחדשים שמאפשרת ללקוחות מעבר חלק מפלטפורמת desktop לפלטפורמת ענן ו web בלי לרכוש מערכות תוכנה חדשות ויקרות.

סמארטאפ- Smartap . שפיתחה מערכות מקלחת וברזים חכמים במסגרת ה"בית החכם" שיודעות לחסוך במים ובאנרגיה, להכין לכם את המקלחת לפני שבכלל הגעתם הביתה, לשמור על הבריאות, ומחוברות לכל דבר וכן לסמארטפון.

סקיוריטי מטרס -Security Matters שפיתחה טכנולוגית חומרים חדשים שיודעים לסמן בצורה סמויה כל מוצר מקורי , כולל מטבעות, שטרות, תרופות, מפתחות, דיו, אריזות, מותגים ואפילו אבנים יקרות ולהגן מפני זיופים.

ביוניק הייב- Bionic Hive שפיתחה רובוט זריז וחכם עבור מחסנים רגילים שיודע לטפס על כל מדפי הסחורות ,להביא משם חבילות ולהכין משלוחים ולהפוך כל מחסן ומרכז לוגיסטי למחסן חכם.

אקופלאנט- Ecoplant שפיתחה ומתקינה מערכות חישה , אנליזה, אלגוריתמים , פיקוד ובקרה לחסכון עצום בצריכת האנרגיה של תשתיות מפעלי ייצור כגון מדחסים וצ'ילרים.

אוגווינד - Augwind שפיתחה מערכת אגירת אנרגיה בטכנולוגיה פורצת דרך עבור מפעלי תעשייה

איי-קובוטס - Icobots חברת הרובוטים השיתופיים שיודעים לעבוד ליד כל עובד ולסייע לו לעשות כמעט כל עבודה תדגים מה הרובוטים שלה יודעים לעשות.

ויז'ואל פקטוריס - Visual Factories שפיתחה מערכות חישה ו"ראייה" לרצפת הייצור ויכולות מדהימות לייעל את העבודה, לסייע בהקטנת פחת ובהגדלת תפוקה ולהוביל בתחום הייצור המתקדם בתעשייה.                

בכנס השנתי הוכרזו שני  המפעלים הזוכים באות המעורבות החברתית-  'מגן אקו אנרג'י' מקיבוץ מגן וחברת 'עמיעד מערכות מים' מהקיבוצים עמיעד ובית זרע.

האות הוענק לזוכים על-ידי אופיר ליבשטיין, מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, וגברי ברגיל, יו"ר קיבוצניקים עם החברה והינו יוזמת "קיבוצניקים עם החברה" ואיגוד התעשייה הקיבוצית, מוענק זו השנה השלישית ברציפות והפך כבר למסורת.

ואלו הם נימוקי ועדת הפרס -

מגן אקו אנרג'י

חברת מגן אקו אנרג'י מפתחת, מייצרת ומפיצה פתרונות חימום בריכות סולריים, קולטי שמש וכלורינטורים. החברה נוסדה בשנת 1973 בקיבוץ מגן ופועלת מזה כ-45 שנה כמובילה עולמית בתחומה. במפעל מועסקים כ-100 עובדים, מהם כ-50 חברי קיבוץ. החברה מעסיקה אוכלוסייה מגוונת ופועלת רבות למען רווחת עובדיה, בין היתר באמצעות יוזמת פעילות סבים ונכדים בקיבוץ. בנוסף, החברה מקיימת מזה כשמונה שנים קשר הדוק עם 'נווה אשכול', מרכז יום לקשיש, הכולל סיוע לוגיסטי, אחזקה, בניה והקמה של אירועים, ליווי טיולים, פעילות משותפת בחגים ועוד. מעל לשליש מעובדי החברה מתנדב בקביעות, כאשר מעבר למעורבות של המפעל במרכז היום 'נווה אשכול', החברה נרתמת לסיוע בפרויקטים נקודתיים של אחזקה ותרומה על פי בקשות המועצה.   

עמיעד מערכות מים

חברת עמיעד מערכות מים מפתחת ומייצרת פתרונות לסינון מים בתחום התעשייה המסורתית, השקיה, נפט וגז, מי נטל, מכרות ובתחום המוניציפאלי. החברה נוסדה בשנת 1962 בקיבוץ עמיעד ועם השנים הפכה למובילה בעולם בתחום הסינון והטיפול במים. החברה מעסיקה כ-700 עובדים בארץ, המגיעים מכל קשת המגזרים והדתות.
החברה מנהלת פעילות ענפה למען איכות הסביבה ופעילויות לפיתוח סביבתי בישראל, בין היתר יזמה פעילויות להגברת המודעות למחסור במים נקיים בעולם במסגרת תכנית של האומות המאוחדות, יצרה שיתוף פעולה עם "כפר נהר הירדן" המיועד לילדים המתמודדים עם מחלות מסכנות חיים, עם מחלות כרוניות ובעלי צרכים מיוחדים, הצטרפה למיזם חברתי של מכללת תל-חי בנושא דילמות אתיות ומוסריות בתחום הקיימות, נרתמה למבצע הובלת חבילות מזון עם עמותת "לקראת שבת" ועוד. החברה מעסיקה עובדים מכל קשת האוכלוסייה ופועלת רבות לרווחת עובדיה. 

הוספת תגובה חדשה