דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מישהו מטפל בך?

האם אני מטפלת רק בסיעודיים? כל כמה זמן צריך להיכנס לבתי החברים? האם יש לי משימות גם בתוך הקהילה הקיבוצית? שאלות אלה ועוד רבות אחרות מעסיקות מטפלות ומטפלי שטח רבים בקיבוצים, ובשביל להבין טוב יותר את מהות התפקיד התקיים לאחרונה בפעם השנייה קורס מטפלות שטח ביוזמת וארגון מחלקת בריאות, רווחה וזיקנה בתנועה הקיבוצית
משתתפות ומשתתפי הקורס בתמונה קבוצתית במפגש הסיום
משתתפות ומשתתפי הקורס בתמונה קבוצתית במפגש הסיום

מטפלות השטח בקיבוצים הם, במקרים רבים, הקשר המיידי והזמין עבור הוותיקים והוותיקות ומסייעות להם בתחומים רבים. חלק מוקירים את הטלפון שמתעניין בשלומם, חלק מוקירים את הביקורים, את הדאגה, הסיוע בכל מיני תחומים בבית ובכלל, ובעיקר המענה המקצועי והלב הרחב. ייחודיות תפקיד טיפול השטח הוא בליבת הערבות ההדדית הקיבוצית ומקנה ביטחון ושלווה שיש מי שדואג.

הקורס התקיים בשיתוף מכון "באר אמונה" המתמחה בגרונטולוגיה, שסיפק מרצות מהשורה הראשונה בתחום הטיפול בזקנים בארץ. מנהלי תחום בריאות, רווחה וזיקנה בתנועה הקיבוצית העבירו את התוכן הרלוונטי לקהילות הקיבוציות ועשו את ההתאמה למהות התפקיד. מומחי התוכן לתהליכי זיקנה לימדו בקורס, שנבנה בהתאמה למהות התפקיד, על בני ובנות משפחה מטפלים, כלים בניהול הטיפול המורכב, כיצד לסייע במיצוי זכויות, ליווי לסוף חיים, ערבות הדדית בקיבוץ, מי שותפי התפקיד בקיבוץ, המשולש חבר-משפחה-קיבוץ, זיקנה מיטבית בקיבוצים ועוד. 

"הופתעתי לטובה מאוד מהקורס שפתח עולם שלם שחשבתי שאני מכירה, אבל מסתבר שלא כל כך", אמרה משתתפת אחת, "הקורס הפגיש אותי עם ידע על עולם הזיקנה והמפגש עם העבודה המיוחדת הזאת. היה קורס חשוב ומשמעותי מאוד", אמרה אחרת. משתתפות ומשתתפי הקורס כבר מדווחים על יישום והטמעה של חלק מהדברים אותם למדו במהלך הקורס.

הוספת תגובה חדשה