דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה הקיבוצית מסייר בקיבוצים: והפעם - בקיבוצים משמר השרון ומעברות

גם השבוע כמו בכל יום שני יצא מטה התנועה הקיבוצית בראשות המזכ"ל ניר מאיר לסיור בשני קיבוצים. הפעם ביקר מטה בקיבוצים משמר השרון ומעברות אשר נמצאים במועצה האיזורית עמק חפר. את הסיורים ארגן רכז האיזור, אייל אלקלעי. 
קבוצת משמר השרון עלתה על הקרקע בעמק חפר בשנת 1933 ונקראו תחילה קיבוץ "משמר", כשהתיישבו במקום הקבע שלהם שצופה על השרון, הציעו להם לצרף לשמם את המילה "שרון", בהיותם שומרי השרון- וכך נקרא הקיבוץ משמר השרון.
קיבוץ מעברות, נוסד תחילה ב1925 בחיפה, כאשר רק ב1933 קיבלו מייסדיו אישור למקום קבע בעמק חפר בקרבת נחל אלכסנדר, בו היה המעבר היחיד שקשר את הארץ מן הצפון אל הדרום לכן ניתן לקיבוץ השם "קיבוץ מעברות" - על שם מעבר זה.
משמר השרון ומעברות
מימין: בסיור במשמר השרון, משמאל: בביה"ס החדש במעברות

הסיור התחיל במשמר השרון שם פגש מטה התנועה קיבוץ עם חיי קהילה מאד עשירים למרות שהשינוי באורחות חיים נעשה אי שם בתחילת שנות האלפיים. משמר השרון
רונן שמחה, מזכיר הקיבוץ, ורועי מרגלית, המנהל העסקי של הקיבוץ, הציגו את הנעשה בקיבוץ בפני חברי המטה כשברקע תומך בהם איתי מרגלית, אביו של רועי, ומי שכיהן כמנהל כלכלי לפני בנו. 

במהלך הביקור נוצר דיאלוג בין בעלי התפקידים בקיבוץ לבין מנהלי האגפים בתנועה. 

משמר השרון

 

 

 

 

מנכ"לית התנועה, הדס דניאלי, הציגה בפני הנהלת הקיבוץ את מבנה התנועה ואת הערך המוסף שכל אגף ואגף יכול להעניק לקיבוצים באשר הם. 

במהלך הביקור נערך סיור מרגש במוזיאון משמר ראשונים בהנחיית החבר הוותיק פנחס לויתן. 

אלדד שלם, סגן ראש המועצה האיזורית עמק חפר שהצטרף לביקור בקיבוץ, הדגיש את החשיבות של שיתוף הפעולה בין שלושת הגורמים- תנועה, מועצה וארגון הקניות ואמר כי בעמק חפר עושים כל מאמץ על מנת להדק שיתופי פעולה אלו ולראייה לסיור בקיבוץ הצטרף גם שרון שלזינגר מנכ"ל גרנות בע"מ.

ממשמר השרון המשיך מטה התנועה לקיבוץ השכן, קיבוץ מעברות, שעדיין שומר על צביון של קיבוץ שיתופי. מעברות
רני אידן ראש המועצה האיזורית עמק חפר, שהצטרף לביקור במעברות, הדגיש גם הוא את החשיבות של שיתוף הפעולה בין שלושת הגורמים הנמצאים בשטח, ודיבר על שיתוף הפעולה בין התנועה הקיבוצית למועצה בדאגה לקיבוצים הנמצאים במשבר. 

אנדי קדר, המנהל העסקי של מעברות, ומירב שוטוב מזכירת הקיבוץ, הציגו בפני מטה התנועה קיבוץ איתן שעומד בפני שאלות רבות על תהליך שינוי אורחות החיים. גם כאן הוצג בפני הנהלת הקיבוץ יתרונות התנועה שנושאת בארגז הכלים שלה ניסיון מצטבר של 270 קיבוצים.מעברות

במהלך הביקור במעברות ביקרו חברי המטה בבית הספר הייחודי החדש שאך נוסד בקיבוץ מעברות ושתפיסת העולם שלו היא שילוב בין שיטת מונטסורי, שיטת הנושאים, החינוך הדמוקרטי והחינוך הקיבוצי במיטבו.

בשני הקיבוצים הבהיר ניר מאיר את החשיבות של הקואופרציה מנקודות מבט שונות ואת היתרונות בחיזוק הזהות הקואופרטיבית בקיבוצים.

חברי המטה יצאו מהביקור במשמר השרון ובמעברות עם תחושת סיפוק והנאה מהנעשה בקיבוצים, מהשמירה על הלכידות החברתית והאופי הקיבוצי של כל אחד מהקיבוצים.

 

הוספת תגובה חדשה